Hoe oud ben je? Het kan ook nog vervroegde overgang zijn. Zit zoiets bij jou in de familie? Het is niet heel waarschijnlijk hoor maar wel een mogelijkheid.
Ik ben nu 29, ik ken niemand in mijn familie die vervroegd in de overgang kwam.. Wel bedankt voor het meedenken, is idd een optie waar ik nog niet eerder aan heb gedacht!
Het is niet te geloven, maar ik ben na 84 dagen dan toch echt ongesteld geworden!! Wel beduidend minder dan "normaal gesproken", maar ik denk dat ik dit toch onder ongesteld zijn mag rekenen (sorry voor de details, maar het komt overeen met hoe normaal mijn laatste dagen zijn, heel weinig bloedverlies, en het is vooral bruin van kleur, geldt dit ook??) hoe dan ook, ik voel me iig weer een beetje vrouw..
Alleen bruinverlies mag je eigenlijk niet rekenen als cyclusdag 1. De eerste dag dat je echt bloed verliest 'medium flow' is echt menstruatie. Nu klinkt het nog als spotting. Hoop dat het snel doorbreekt! Sterkte! 🌻
is het geen spotting ? ik heb namelijk ook lange cyclussen (38-44dagen) en ik heb voordat mijn ei komt 4/5dagen wat bloedverlies lichtjes, en als dat stopt heb ik binnen 0 tot 3 dagen mijn ei
Klinkt heel duf miss, maar wat houdt spotting precies in? (ik heb dit normaal gesproken nooit) en hoe kom ik erachter of het spotting is (want dat zou dan, afgaande op wat ik uit je bericht begrijp, juist een vruchtbare periode kunnen zijn die ik niet wil missen!) gebruik jij ovulatiesten hiervoor?
spotting is licht bloedverlies, kan een paar dagen aanhouden (ovulatiebloeding) ik gebruik wel ovulatietesten misschien kan je die de aankomende dagen doen ? ik heb ze van de action 5 voor 2,50 dus niet duur, hier als het gestopt is binnen 3 dagen ei dus zou even voor paar dagen wel zo een ovulatietest doen dan weet je het zeker en ook gezellig maken voor de zekerheid
Thanks voor de verduidelijking, ik had hier echt nog nooit van gehoord! maar dan ga ik inderdaad wat ovulatietesten halen, hier moet ik dan mee beginnen zodra die lichte bloeding voorbij is of kan ik dat nu al testen? Pff zo na 2 maanden down krijg ik toch ineens weer zon boost van hoop, stom he dat die gevoelens zo weer om kunnen slaan...
je kan eventueel al beginnen om te kijken of het oploopt het hoeft natuurlijk geen ovulatiebloeding te zijn, maar het kan wel als het zo weinig/licht is de bloeding vorige ronde had ik een positieve test meteen na de dag dat het bloeden was gestopt (verloor ook super veel slijm toen) ook die dag ei gesprongen die ronde ervoor geen ovulatietesten gebruikt maar wel getempt maar waarschijnlijk de 3de dag na het bloedverlies een positieve ovulatietest (aan me kaartje terug te zien) en de 4de dag ei gesprongen
Ik herken wat je bedoelt. Ik had dit ook in oktober 2013. Eerst even afgewacht en toen toch naar de huisarts. Uiteindelijk naar het ziekenhuis en daar bleek ik pcos te hebben. Ik snap je onzekerheid gevoel heel erg goed. Als je meer wilt kletsen zeg het maar.
Dank voor al jullie berichtjes! Volgens mij gaat nu, op dag 4 van licht bruinverlies dan toch mn menstruatie echt doorzetten.. Dan hebben we iig weer een soort van "startpunt" om vanuit te gaan!
hoi, ik heb dit vorig jaar ook gehad. ineens vanuit het niets geen menstruatie meer. Uiteindelijk na 3 maanden een verwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Er bleek een eicel te zijn blijven hangen waardoor mijn cyclus bleef hangen. Daarom een kuur primolut gekregen. Daardoor kwam het weer op gang. Na een aantal maanden ineens weer geen menstruatie. Toch nog even gewacht en toen ik ongesteld werd duurde het zon 2 weken. Dat leek mij ook niet goed dus weer naar de huisarts geweest. Weer primolut gekregen om het weer op de rit te krijgen. Ze zei als dat niet zou helpen ik weer naar de gynaecoloog mocht gaan. Gelukkig lijkt het niet nodig te zijn want het is nu weer regelmatig... Heel verhaal maar misschien heb je er iets aan