Orginele/leuke manieren om te vertellen dat je zwanger ben.

Discussion in 'Zwangerschap' started by 26mei, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Dit is vast niet de eerte keer dat dit onderwerp geopend wordt. Maar kon het niet zo goed terug vinden.

Hoe hebben of gaan jullie vertellen dat je zwanger bent?
    Zelf gaan we het vertellen op moederdag (als alles goed gaat) Nu breek ik m'n hoofd op ideeen hoe dit te vertellen. Vl is ook niet echt een bron van inspiratie. Ben erg benieuwt naar jullie creative, mooie en/of gekke ideeen.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Neem wat lekkers mee op moederdag, voor de visite. Bijvoorbeeld soesjes gedoopt in glazuur met daarop muisjes in 2 kleuren.
    Gefeliciteerd trouwens!

3. Tilleke

Tilleke Actief lid

Mar 9, 2014
    379
    0
    16
    ik heb het gisteren aan mijn beste vriendinnen verteld met een schaal met beschuit met muisjes blauw/roze en ze vonden het erg leuk en origineel!
    En met pasen ga ik het familie vertellen! heb een groot plastic ei gekocht met daar in een klein babytje en stro er in. dit zien ze dan als ze het ei open maken! :D

4. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    1,455
    569
    113
    Female
    NULL
    noord Holland
    Wij hebben aan onze ouders al vertelt.
    Foto lijstje gekocht met de teks.
    Je kunt me nog niet zien, je kunt me nog niet horen, maar in november wordt ik geboren, mag k dan in dit lijstje misschien?
    Die hadde we in gepakt en gegeven dat was een groot suc6

Xx

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier mijn zus verteld door een muziekkosten in te pakken. Ze snapte het meteen omdat zei het toe ook zo aan mijn ouders heeft verteld. Idee dus wel gepikt, maar met onze geschiedenis wel de beste keus.

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Jullie allemaal ook gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Leuke ideeen komen er voorbij. Denk dat ik dat met die soesjes ga 'pikken' voor onze vriendengroep. Alle andere ideeen zijn natuurlijk nog altijd welkom. Wordt dan een mooie lijt met ideeen voor aanstaande ouders. :)

Ik snap die van jou alleen niet goed MiMully. Wat zijn muziekkosten? of moet daar wat anders staan?

7. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    boek van carry slee . Mam je wordt oma! is gelijk duidelijk! hihihihi
    (bij ons was dit boek er nog niet) wij hadden slabbertjes met teksten oma#s knuffel en mijn opa is de beste opa en een boekje van nijntje (opa en oma nijn) mijn moeder is wel lees fanaat. en was echt duidelijk. je kunt voor leuke ideeen ook zoeken op youtube onder de naam 'baby announcement' echt leuk.

8. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    We hebben een klein speelkoffertje gehaald en daar speentjes, sokjes, rompertjes, knuffeltjes ingedaan met de echofoto erbij en een gedichtje of de kindjes alvast hun logeerkoffertje neer mochten zetten. Vond iedereen erg leuk!

9. anoniem666

Nov 11, 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moeten het nog gaan vertellen maar ik wil het aan het hele gezin (groot) in 1 keer gaan vertellen en als ik een cadeautje geef dat 1 iemand moet openmaken, of iedereen maakt wat open dan valt bij de 1 het kwartje later dan bij de ander.

Dus ik wil het graag zelf onder woorden brengen. Wie heeft het zelf ook onder woorden gebracht? En zoja hoe? Als ik begin met: wij hebben nieuws, wij willen wat vertellen.. dan is het gelijk duidelijk.

Dus ik denk nu dat we het er maar direct uitgooien met: wij zijn zwanger! En daarna de echo foto geven:)

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben op de verjaardag van mijn moeder de echo.
    Als die goed is dan zetten we een campingbedje in de woonkamer met een klein shirtje erin. Kijken hoe lang het duurt voordat het kwartje valt bij haar!

11. mamavan2kanjers

Aug 8, 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Je kunt bij de hema tompoezen bestellen met een foto er op. Je kunt daar ook een echo van jullie uk op laten zetten. Gegarandeerd succes! Mijn broertje heeft op deze manier aangekondigd dat hij papa werd, was erg leuk.

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @26mei, daar moest muziekdoosje staan. Zo'n ding met een touwtje.

13. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    ow hahah. dan is het me duidelijker.

14. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Leuke ideeën allemaal, die pik ik ook alvast :)

Iedereen die zwanger is: gefeliciteerd ♥

15. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Nou we zijn er uit. (denk ik) Gaan een kaart maken via hema. Voegen daar de echo(van donderdag) aan toe met een leuke tekst. Doen hem in de bloemen voor moederdag en dan maar afwachten. Beide moeders zullen wel eerst de bloemen wegleggen om iedereen te begroeten, daarna rustig de bloemen gaan opsteken in de keuken en de kaart ontdekken/lezen.
    Voor vrienden/collega's gaan we soesjes decoreren met muisjes en gewoon op tafel zetten.
    Hebben er nu al zin in :p

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Vrienden hebben we t zo op een verjaardag verteld. Aangezien het lastig was iedereen bij elkaar te krijgen.

mijn zusjes ook zo verteld eigenlijk.
    Mijn zwagers hebben we een rompertje met tekst gegeven.
    Mijn vriend heeft 2 broers en zij hebben alle drie een shirt een met achternaam en dan junior, dubbel junior etc erop.
    dus op het rompertje ook achternaam met 3x junior gezet.

maar de opa's en oma's hebben we een nijntje boekje gegeven genaamd opa en oma pluis. Hier in wel te test geplakt voor wat meer duidelijkheid.

17. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Kwam deze 2 foto's ook nog tegen.

18. Karin76

Karin76 Actief lid

Aug 9, 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat heb ik ook gedaan. Had er nog een positieve test opgeplakt aangezien ik er voor de zekerheid twee had gedaan ;)

19. Wrummel

Wrummel Actief lid

Feb 3, 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Leuke ideetjes allemaal!
    Wij hebben voor beide ouders een gedicht gemaakt: bij mijn schoonouders op de babykamer gelegd die ze voor ons neefje hadden, en stond dus in dat ons neefje al grote neef werd.
    Bij mijn ouders ook een gedicht waarin stond dat er een speelkameraadje kwam voor onze hond en in plaats van een pup, had deze een luier om :)
    Reacties waren erg leuk en misschien wel een tip: maak het niet te moeilijk ;)

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

20. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Wij hebben mijn schoonouders het gisteren verteld ondat we samen op vakantie zijn en ik nogalmoe ben. Mijn vriend vertelde dat we naar parijs waren geweest en dat we daar een kadootje voor ze hadden gevonden, maar nog niet mee konden nemen. Ik had er wel een foto van. Een positieve test;)

Share This Page