Plotseling lage rugpijn

Discussion in 'Gezondheid' started by Mags, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben vandaag 27w en 5d zwanger. Vanmiddag was ik met mijn zoontje van anderhalf aan het spelen, daarna ging ik even zitten en toen had ik ineens van uit het niets enorme rugpijn in mijn onderrug! Ik kon bijna niet meer van de bank opstaan. Het lijkt op de rugpijn die ik aan het begin van de zwangerschap wel had, waarbij een warm bad goed hielp, maar dan 10x erger.

Sinds vanmiddag heb ik dus moeite met opstaan, bukken, draaien, lopen... Ben nog wel achter de kinderwagen naar de supermarkt gestrompeld, dat ging eigenlijk wel, maar bij bepaalde bewegingen, auw! En tussendoor zeurt het de hele tijd een beetje. Ik voel het vooral als ik mijn bekken kantel zeg maar, mijn rug hol of bol maak. Ik merk aan mezelf dat ik angstvalling mijn heupen/bekken op hetzelfde punt houd om (ergere) pijn te voorkomen nu. Ik ben al in bad geweest maar dat hielp eigenlijk niet, wat ik niet gewend ben.

Het straalt verder niet uit naar bil, been, zij.... zit echt in mijn onderrug. Ik weet dat rugpijn of bekkenproblemen vaak voorkomen tijdens zwangerschap, maar komt dit dan ook zo plotseling, van het ene op het andere moment, opzetten? ik dacht altijd dat dat langzaam opbouwt en steeds erger wordt, zeg maar... Of zou ik toch gewoon een verkeerde draai hebben gemaakt vandaag of zo?

Is dit herkenbaar voor iemand? Moet ik hiermee naar de huisarts? vk? toch de fysio? Of eerst eens aankijken met een paracetamol, of het met rustig bewegen en rust over gaat?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    had al gereageerd op een andere, maar ik had lijkt op spit in het begin precies zelfde symptomen.
    gyn zei dat het aan het eind terug kon komen, en dat klopt, helaas duurt het ook 2 weken en ept heel langzaam weer weg

3. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Dank je diaantje, ja ik zag dat andere topic ook pas toen ik deze net had geopend...

Na een nachtje slaap (nou ja, 4x eruit voor zoontje) gaat het al wat beter. Hoop dat het idd iets is dat met een week weer zo goed als over is, en niet iets dat alleen maar erger wordt...

Ik denk toch dat ik gisteren een ohandige beweging hb gemaakt waarbij het erin is geschoten zeg maar.

Share This Page