wat kan ik (geurloos) koken?

Discussion in 'Gezondheid' started by kh82, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    De vraag staat al in de titel.
    Ik ben op zoek naar recepten/ inspiratie voor het avondeten.

Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik vanaf week 5 tot aan week 25 veel last van misselijkheid en maagzuur. Gelukkig kwam het daarna weer goed.

Nu heb ik ook alweer vanaf week 5,5 ontzettend veel last van misselijkheid en maagzuur. Ik ruik alle geurtjes en kan nergens tegen.
    Koken is voor mij echt een ramp! Helaas ontkom ik er deze zwangerschap niet aan, we hebben immers al een klein meisje rondlopen en ook mijn vriend is pas erg laat thuis.

Ik ben dus op zoek naar tips voor gerechten die niet echt 'ruiken' ;) en wat snel klaar is
    Vanavond heb ik bijvoorbeeld italiaanse saladeschotel gemaakt mer gerookte kip en koude pasta.
    Maar om nou iedere dag sla voor te schotelen, daarvoor duurt de zwangerschap nog te lang :D:p

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

ik ben hier ook benieuwd naar, wat ik nog wel trek is pannenkoeken maar dat is natuurlijk voor affetoe

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    je kunt ook eten als couscous maken met groente, pasta inderdaad (met een witte saus, ruikt minder sterk vaak), rijst gerechten, zelfgemaakte (of uit pak) soep etc etc
    Wellicht proberen je afzuigkap op standje maximaal te zetten zodat je tijdens het koken geen last hebt?
    Ik heb helaas exact hetzelfde gehad met mijn zwangerschap en had het geluk dat mijn vriend elke dag eten wou koken voor me. Wellicht een vriendin eens vragen of een familielid om te koken? En anders gelijk voor meerdere dagen zelf koken zodat jij er minder last van hebt?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Voor meerdere dagen koken.

Of....heb je de gehele dag last van misselijkheid? Of zijn er ook momenten waarop het iets beter gaat? Ik had Hyperemensis Gravidarum. Vanaf week 14 ging het iets beter en lag ik niet meer de hele dag op bed te kotsen. Ik kon echter nog steeds niet goed tegen etensgeuren. Dat was het sterkst tegen het einde van de middag.
    Dus kookte ik aan het begin van de middag. Dan trok ik het nog. Hoefde het 's avonds alleen nog opgewarmd te worden (ik vluchtte dan even naar boven.)

5. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    Dag dames,

Bedankt voor de tips zover. Heb er helaas de hele dag last van (maar hou gelukkig wel 'alles' binnen). Bij de vorige zwangerschap kookte mijn vriend ook, maar nu met onze dochter is hij gewoon daarvoor te laat thuis.

De afzuigkap staat al op maximaal en vrienden/ buren weten nog niks van de zwangerschap, dus dat kan ik voorlopig nog niet vragen ;)

Familie zou at wel willen, maar wonen ver weg enzien we niet zo vaak. Daarnaast staan de vriezers vaak al vol met producten (die ik niet zo overal kan halen) voor de lactose intollerantie van mijn vriend en onze dochter. Dus te veel invriezen lukt ook niet :(

Share This Page