Baby 11 maand drinkt slecht 'normaal'

Discussie in 'Voeding' gestart door Lexi, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Mijn dochter is nu bijna 11.5 maand en ik probeer nu al een tijdje drinken bij de maaltijden en tussendoor te geven, maar ze drinkt altijd maar een paar slokjes. Of het nou een tuitbeker, rietjesbeker of open beker is. Ze kan het wel en ze lust het ook wel... Ik lees van zoveel babies die een beker melk bij het brood krijgen, nou dat krijg ik er niet in. Mede hierom durf ik ook niet een fles te vervangen, ze krijgt nu pap 's ochtends en een middag en avondfles van ong 200ml. Iemand misschien ervaring hiermee of ideeën?:)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich zijn 2 flessen nu wel genoeg, dus je kan er 1 laten vallen. Moet je zelf kijken welke je fijn vindt. Als ze minder melk drinkt, zal ze meer dorst krijgen en waarschijnlijk vanzelf meer gaan drinken. Bang voor te weinig vocht hoef je niet te zijn met 2 volle flessen en fruit en groente.

3. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ik heb hier hetzelfde!
    Mijn zoontje bied ik ook constant water of thee aan tussendoor. Hij drinkt uit een tuitbeker.
    Maar echt heel veel drinkt hij niet. Idd een paar slokjes.
    Ben gister bij het CB geweest en die zeiden ook dat er al 1 fles af mocht en dat hij genoeg heeft aan wat hij dan binnen krijgt.

Ik ga binnenkort ook 1 fles laten vallen, weet alleen nog niet welke want hij drinkt ze allemaal leeg.....
    Hij krijgt 3 x 180, waarvan 1 pap s ochtends.

Drinkt jou dochter alles leeg?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich maakt het niet uit welke fles je laat vallen, wat je zelf fijn vindt. Hij zal dan vanzelf iets anders gaan drinken als hij geen melk krijgt, want hij zal dan waarschijnlijk inderdaad wel dorst gaan krijgen ;)

5. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Daar ben ik inderdaad bang voor, dat ze te weinig vocht binnen gaat krijgen. Tis verder een flinke meid dus daar maak ik me geen zorgen om;) Bied haar 's ochtends wanneer ze wel dorst zou moeten hebben ook eerst wel eens een beker aan (voor de pap) of tussen de middag wanneer ze eig de fles zou krijgen. Maar nu draait het er vaak op uit dat ze die fles dan gewoon later krijgt omdat ze tussen de middag amper gedronken heeft. Misschien doorzetten ik weet het niet;)

Meestal gaat alles zo goed als leeg ja, behalve soms de avondfles, omdat ze niet altijd nog honger heeft na het warm eten. Ze krijgt een fles van 210 waarvan vaak een bodempje blijft staan. Vind het lastig!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja zou wel doorzetten, 600 ml melk is echt te veel met 1 jaar, dat moet 300 ml worden. En wat ik al schreef, 2 flessen en fruit en groente, dan zit je eigenlijk al goed qua vocht, als ze haar fruit en groente goed eet. Je mag alles bij elkaar optellen, groente en fruit ook qua vocht. Mijn jongste heeft een half jaar sondevoeding gehad dus weet een beetje hoe of wat ;), met 800 ml per dag (dat is inclusief fruit en groente) mocht de sonde eruit. Met 2 flessen en goed groente en fruit zit je ook op 800. En iets minder is echt geen punt, een tijdje daarna zat mijn dochter even op 500 ml en dat is vanzelf weer goed gekomen.

7. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Wist overigens niet dat je groente ook mee mocht tellen! Dat is wel fijn om te weten. Heb me altijd teveel zorgen gemaakt om de hoeveelheid vocht. Ze eet verder prima, meestal gaat alles er wel in, of iig het grootste gedeelte.

Een half jaar sondevoeding, arm meisje. Ben blij dat het nu beter gaat!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou dan zit wel helemaal goed hoor :)

Ja was best sneu, inmiddels al héél lang geleden ;), dat was van 2,5 maand tot 8,5 maand, ze is inmiddels bijna 7 jaar :)

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat voor beker gebruik je? Een open beker of wat anders?
    Hier met 8 maanden begonnen met een rietjesbeker, tuitbeker snapte hij al helemaal niks van.
    Uit een rietjesbeker heeft hij heel lang goed gedronken en pas een poos later ben ik daarnaast gaan oefenen met een open beker.

10. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Haha ik zie het nu ja. Gelukkig herinneren ze zich er niks van:)

Heb alles geprobeerd qua bekers, rietjesbeker gaat wel het beste maar niet geweldig. Ze laat ook vaak de helft nog uit de mond lopen. Nu ging het vanmiddag ineens even goed dus ga proberen dit door te zetten en de middagfles te laten vallen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja dan zou ik inderdaad even doorzetten.
    Die rietjesbeker moeten ze ook even onder de knie krijgen. Hier nam zoontje soms ook te grote slokken, waardoor hij het niet in 1x door kon slikken en dan de rest maar uit z'n mond liet lopen.
    Wellicht kan je nog een andere rietjesbeker proberen, maarja... je blijft bekers kopen he?!
    Al was hier de rietjesbeker van Nuby echt een succes en moest hij van die van de Hema niks hebben, dure klant... ;)

12. famkexxx

famkexxx Lid

23 mrt 2015
    48
    10
    8
    Hier ook een meisje van 11 maand die slecht drinkt momenteel. Vanaf 10 maanden wilde ze al geen flesvoeding meer.. altijd al moeilijk geweest. Verschillende bekers, echt van alles al geprobeerd.. Tips zijn ook hier van harte welkom!!

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn tip: vooral niet teveel verschillende bekers aanbieden. Kies 1 beker en blijf die steeds aanbieden. Of dit nu een open beker of rietjesbeker is, dat maakt niet uit. Maar als je steeds wat anders aanbiedt weet je kindje niet meer waar ze aan toe is.

Deel Deze Pagina