hallo dames, ben ik weer na 6 weken vakantie, vandaag bij de verloskundigen geweest blijkt dat me buik niet veel is gegroeit voor 30 weken zwangerschap deze week al een afspraak gemaakt voor een groei echo, zie er zo tegen op. de vk zei dat ze het mischien ook mis kon hebben, maar dat kon ze zo niet zien nog meer mensen last vangehad en achteraf viel het wel mee?
Wat is klein? Iedereen is toch anders zwanger? Lijkt me dat ze dat niet zo goed kunnen zien aan je buik, de kleine kan wel precies goed op schema liggen toch? succes ermee hoor!
ze vond mijn buik te klein voor 30 weken zwangerschap. ze zei ook dat ze het mis kon hebben maar dat ze toch voor de zekerheid even wou laten nakijken of het kindje te klein is of dat ze het mis heeft vond het ook een beetje wazig, maar zei zal het wel weten neem ik aan
Wacht maar even rustig de echo af... een grote of kleine buik zegt niet zoveel over hoe groot je kindje is! Je VK wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Enne.. sommige mensen zijn groot, anderen zijn klein! Even rustig afwachten tot de echo sterkte met geduld hebben
ik heb met 32 weken ook een groeiecho gehad. maar dan omdat de verloskundige "dacht" dat de baby een beetje groot was. op de echo bleek dat de baby zelfs kleiner dan gemiddeld was (maar alles was wel goed). ik zou me niet zo veel zorgen maken, meestal doen ze dit soort dingen puur voor de zekerheid. Als er echt iets was zou ze het denk ik wel duidelijk gezegd hebben. gewoon even afwachten en dan kan je binnenkort weer je kleintje zien!
Meid, maak je helemaal niet druk. Toen mijn moeder van mij zwanger was, had ze helemaal geen buik niks (bij mijn broer wel) Ze kreeg toen ook een echo, en er was niks aan de hand. Ik had een gewoon geboorte gewicht en een gewone lengte.
Mijn buik was ook 'te klein' met 32 weken. De bedrijfsarts zag toen niet eens dat ik zwanger was. Ben uiteindelijk bevallen van een zoontje van 10 pond, maak je niet te druk, dit is echt van buiten heel moeilijk in te schatten.
bedankt voor de reactie's ik had me man ook al gebeld en hij zei ook dat ik me niet druk moest maken. ik wacht het donderdag wel af wat ze zeggen
Inderdaad, maak je niet al te druk! Zelfs al is je kindje aan de kleine kant, zegt dat niet zoveel! Ik heb vanaf 27 weken groeiecho's gekregen, 1 van mijn kindjes had een groeiachterstand. Regelmatige controles geven ook rust ! Uiteindelijk ben ik ingeleid met 37 weken vanwege de groeiachterstand, en het eerste kindje (ja, een tweeling) woog maar 1730 gram. Inmiddels zijn we ruim 10 weken verder en doet ze het fantastisch! Een dikke vier kilo, bijna 54 cm... helemaal top! Het tweede was bij de geboorte 2385, dus dat was netjes. Uiteindelijk heb ik het als zeer prettig ervaren, die extra controles. Weet je ook een beetje waar je aan toe bent ! Sterkte de komende tijd!
Maak je niet druk, alles zal vast goed zijn. Je voelt de kleine toch gewoon goed? Ik heb ook een vrij klein buikje. Zag met een informatiebijeenkomst vrouwen van 28 weken zwangerschap die al een veel grotere buik hebben dan ik nu. Volgens de verloskundige groeit de kleine gewoon goed op schema. Iedereen is idd anders zwanger. Veel succes bij de echo in iedergeval!
Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken... de grote van je buik wil helemaal niks zeggen over de groei van jullie kindje.. niet elke zwangerschap is het zelfde dus kan je mekaar ook niet gaan vergelijken. Zo heeft de ene een grote buik en bevalt van een kleinere kindje... of dan heeft er 1 een kleine buik en bevalt van een ruim 8 ponder...
Ons kindje was ook "te" klein en met vorige afspraak had hij het helemaal ingehaald.... gewoon lekker rustig aan doen (ik ben zelf 50% gaan werken) en jezelf lekker laten verwennen
ja de baby beweegt volop soms denk ik doe eens rustig aan hahah. het is me eerste kindje dan maak je je exstra snel zorgen denk ik
Ook ik moest voor een groei-echo vorige week. Het schijnt inderdaad dat ons kind een klein kindje is, maar dat wisten we al. De vrouw van de 3-d echo had ons al verteld dat onze dochter met 40 weken 6 pond zou wegen. Het vervelende is dat verloskundigen, gyneacologen,enz uitgaan van gemiddelden. Het gemiddelde gewicht van de baby moet zo zijn, de gemiddelde grootte zo en ga zo maar door. Mijn man komt uit een familie waar zijn beide ouders niet groot zijn en ik ben ook niet extreem lang. Dan val je dus al onder gemiddeld. Ook heb ik een vrij groot (ruim) bovenlichaam, de baby heeft dus flink ruimte in de buik (ligt ook diep) en als het dan ook nog een kleine baby is kan het dus alle kanten op. Ik ben heel blij dat mijn verloskundige alert is en goed oplet dus een extra groei-echo is nooit weg. Maar ik maak me eerlijk gezegd niet zoveel zorgen over onze dochter. Alle onderzoeken waren goed en ik voel me prima. Ons kind beweegt volop en het hartje doet het ook goed. Maak je niet al te druk, dit kan altijd nog als blijkt dat het echt misse boel is. Succes!
hoi, ik weet wat het is, mijn verloskundige vond mijn buik ook iets te kleine, bij de controle twee weken terug. Vorige week heb ik een groeiecho gehad, en alles was gelukkig goed. Ik had me van te voren wel wat ongerust gemaakt nergens voor nodig.De kleine ligt gewoon wat dieper in mijn buik Had zelf ook wel tegerlijkertijd het gevoel er is niks mis, want de kleine beweegt goed in mijn buik. je moet je niet ongerust maken de ene baby is nou eenmaal kleiner/groter en het hangt volgens mij ook van je eigen bouw af alvast sucses voor donderdag met die echo groetjes van Summer
misschien bedoelt ze dat je baarmoeder nog te klein is voor het aantal weken. Die meten ze meestal op.