Ik vergeet nog weleens de pil enz in te nemen. En ik moet ook ineens gaan betalen voor me pil terwijl ik de diana pil heb. Dus een collega van mij zei waarom neem je geen spiraaltje wordt vergoed je bent niet of nauwelijks ongesteld en je hoef niet meer aan de pil te denken. Ik twijfel zo of ik een spiraaltje moet nemen lees zoveel negatieve verhalen maar ook een hoop positieve verhalen. Ik had ook al een folder gelezen over de minera spiraal en het klonk wel aantrekkelijk en als ik het wel wil doen moet ik dan gewoon bellen na de HA voor een afspraak? groetjes Brien
Ik zou het echt niet doen! Ik ging naar de gyn om het te laten plaatsen. Nou, na heel veel pijn zat dat ding er in......... ging ze kijken, zat ie niet goed! Nou, ik heb gezegd dat ik geen nieuwe meer wilde. Dus dat ding er uit gehaald en uiteindelijk heel veel pijn voor niets. maar goed, ik hoor ook genoeg meiden dat het een eitje was, dus het kan ook goed gaan..... echter met mijn ervaring raad ik het sterk af.
Mirena kan een alternatief zijn voor de orale anticonceptiepil. Houd er alleen wel rekening mee dat ook de kosten voor de Mirena (ca. 134 euro) door jezelf betaald moeten worden totdat je aan je eigen risico van 155 euro zit. Voordeel is wel dat de Mirena max. 5 jaar kan blijven zitten en dat meestal (niet altijd dus !!) de menstruatie lichter wordt of zelfs wegblijft. Als je overweegt de Mirena te laten plaatsen, neem dan gewoon contact op met je HA voor verdere informatie en advies.
Ik heb de Mirena 1 jaar gehad. Nadat ik 5 maanden ongeveer aan 1 stuk vloeide, ben ik een paar maanden niet ongesteld geweest. Daarna werd ik heel onregelmatig ongesteld, ik wist niet wanneer ik ongesteld ging worden en dan wist ik ook nog eens niet hoe lang het ging duren (soms wel 3 weken ) Ik ben blij dat ik er van af ben. Nu is het wachten op een normale cyclus.
Ik heb geen mirena maar een koperspiraal....ik wilde namelijk de hormonen niet... Het plaatsen was een eitje! Ik heb het amper gevoelt! Maar goed...ik was ook net 9 weken daarvoor bevallen en ik was ongesteld op dat moment...dus alles stond helemaal open (om het heel genuanceerd te zeggen) Ik heb voordat ik een keuze had gemaakt wat ik wilde een gesprek met de HA gehad over alle mogelijkheden...misschien dat je dat kan doen...dan kunnen zij je wat meer info geven!
Ik heb in het verleden een koperhoudend spiraaltje gehad (Mirena mag ik niet vanwege de hormonen die daar in zitten), maar het plaatsen was heel pijnlijk. Toen had ik nog zoiets van, dat is maar even en gaat wel weer over. Vervolgens heb ik 5 weken aan een stuk gevloeid. Uiteindelijk heb ik het spiraaltje er maar van ellende uit laten halen... Ik moet wel zeggen dat ik een spiraaltje heb gehad toen ik nog geen kinderen heb gehad en dat schijnt een wezenlijk verschil te kunnen zijn! Als je eenmaal kinderen hebt gehad schijn je een spiraaltje beter te verdragen.
Ik heb 5 jaar de Mirena gehad. Het plaatsen was geen feest maar dit is slechts één keer (per 5 jaar). Na het plaatsen een beetje bloedverlies gehad maar dit was echt weinig. De hoeveelheid hormonen die het afgeeft is ontzettend weinig (veel minder dan met een lichte pil). Ik werd niet meer ongesteld, ideaal! Ik heb het ook nooit voelen zitten, ook niet tijdens de seks. Het uiteindelijke verwijderen was een eitje. Hier dus een happy ex-gebruiker
Ik heb sinds maart ook de mirena, maar laat m ook weer eruit halen. Niets andes dan klachten. Cystes wat pijn doen, erge krampen, erg onregelmatig ongesteld, val ook geen gram meer af sinds ik dat ding heb, na van alles uitgeprobeerd te hebben. Dus nee voor mij geen mirena meer. Zie alleen op tegen het eruit halen omdat ik het erg pijnlijk vond met het plaatsen (en ben al bevallen!)
Ik heb hem sinds vorige week dinsdag en t plaatsen viel me mee.. En heb wel wat ongi krampjes af&toe en wat spotting maar meer ook niet. Dit hoort er allemaal bij, staat ook in de bijsluiter dat t even duurt voor je lichaam eraan gewend is en je dus wel een tijd wat kan vloeien 2/3 druppels en dat je wat buikpijn kan hebben.
Hoi Brien24 Het ligt er maar helemaal aan hoe goed jij tegen de hormonen kan wanneer je nauwelijks hinder had met de pil lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat je dan wel last zult hebben van de Mirena. Dan is het voor jou een voordeel aangezien je dan niet meer aan de pil hoeft te denken. En als je geluk hebt wordt je ook (bijna) niet meer ongesteld. Ik heb voor mijn zwangerschap een koper spiraal gehad, hier ging ik heftiger van vloeien dan dat ik al deed. en kreeg buikkrampen tijdens mijn periode ( had dit zonder spiraal niet). Na mijn zwangerschap koos ik voor de mirena het grootste voordeel is dat ik niet tot nauwelijks menstrueerde maar mijn grootste nadeel is dat ik er depressief van werd en stemming wisselingen had en enorm emotioneel werd. Ik heb uiteindelijk na twee en een half jaar de spiraal laten verwijderen.( afgelopen 11 augustus) succes met je keuze. Groetjes Miranda
Hier een zeer gelukkige Mirena-gebruikster! Na de bevalling van de tweede was ik weer aan de pil gegaan (Microgynon 30). Maar nu werd ik echt iedere 14 dagen ongesteld! Werd er helemaal gek van. Het leek mij doodeng en zeer pijnlijk om te laten plaatsen, uiteindelijk toch de stap genomen, mijn moeder mee (ja, ik ben echt heeeeeeeeeel kleinzerig, hoe ik die twee bevallingen heb gedaan, is me nog een raadsel) en echt een fluitje van een cent! Ik heb de Mirena afgelopen oktober laten plaatsen, dus bijna een jaar geleden. Het was dus ook alweer 15 maanden na de bevalling, maar het enige dat ik heb gevoeld, is het "aanhaken" van de baarmoedermond. Klinkt enger dan het is, maar met twee kleine "haakjes" pakt ze even de baarmoedermond beet zodat hij er goed voorligt. Ze vroeg me te hoesten en precies op dat moment haakte ze hem aan, even een vervelend gevoel maar NIET pijnlijk. Toen was ze even wat aan het passen en meten terwijl ik met mijn moeder aan het kletsen was. Opeens zegt ze: "klaar!". Ik was echt stomverbaasd, dacht dat ze nog moest beginnen! Ik heb hem dus door mijn huisarts laten plaatsen. Ze gaf idd aan dat je de eerste dagen wat kramperig gevoel kon hebben, ze had me ook aangeraden van tevoren al paracetamol in te nemen (heb ik dus ook gedaan) en ik had idd die dag zelf een soort van menstuatie-achtige pijn. Ik weet niet precies meer hoe het allemaal ging, maar ik heb in de weken erna een tijd lang gevloeid, maar daar was ik ook voor gewaarschuwd. Ik geloof dat het al met al een week of 5-6 was. Sindsdien kan ik de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld moet worden, exact om de 27 dagen komt het nu. Nou ja, het is sinds de laatste 2-3 maanden eigenlijk geen menstruatie meer te noemen, het begint de ene dag en de dag erop is het al voorbij! Ik gebruik al zeker 6 maanden geen tampons meer, ik red het met een inlegkruisje! Ik hoef niet meer te denken aan het innemen van de pil, heb (volgens mij althans) geen last van de hormonen, amper menstruatie en ook geen problemen met het afvallen! Ben er zo blij mee!!!!
hallo dames heb de mirena gisteren laten verwijderen want werd er echt gek van alleen maar vloeien en stemmingen waar je u tegen zegt(was gewoon echt mezelf niet meer) heb hem na damion ook 2 jaar gehad en nergens last van gehad maar nu des te meer ga weer lekker aan de pil oh en eruit halen is echt zo gebeurt en je voelt er niets van hoor even hoesten en weg groetjes debby
Hier een negatieve ervaring met de mirena spiraal helaas. Hij heeft er bij mij maar een maand ingezeten, maar ik moest toen voor controle en bleken er cystes te zitten en de arts vertelde mij dat die dus konden komen van het spiraaltje..
Ik heb morgen een gesprek bij de dokter over een spiraaltje, dus ben benieuwd! En als ik besluit een spiraaltje te willen, moet er eerst een uitstrijkje gedaan worden,dan wachten op de uitslag en dan kan het spiraaltje pas ingebracht worden... Is dit bij iedereen zo? Dacht ik bel even naar de dokter en maak een afspraak om m ta laten inbrengen...maar nee dus?!
Bij mij hoefde het ook niet maar ik was nog vrij jong: 23 of zo. Wel heb ik allerlei SOA testen gehad.
Heb gisteren ook het spiraaltje eruit laten halen. In tegenstelling tot het plaatsen deed het verwijderen totaal geen pijn! Ben blij dat dat ding eruit is!!
Ik heb jarenlang een koperspiraal gehad. Het plaatsen is verdoofd gebeurd, dus of dat zonder pijn gedaan zou hebben kan ik je niet vertellen. Mijn menstruaties waren de eerste maanden wel heviger, maar niet pijnlijk. Ook het verwijderen was niet pijnlijk. Na deze bevalling kies ik ook zeker weer voor het koperspiraal. Het plaatsen kan de huisarts doen. Bij voorkeur tijdens je menstruatie. Het is wel handig vooraf even te bellen zei de assistente hier, zodat ze er tijdig een kunnen bestellen. Ze liggen hier namelijk niet op voorraad. Verwijderen doet de huisarts ook zelf, stond met twee minuten weer buiten. Voordeel vond ik dat ik meteen op mijn eigen 'vruchtbaarheidsniveau' zat, en dus niet hoefde af te kicken van hormonen toen ik zwanger wilde raken. Ik heb destijds niet betaald voor mijn spiraal. Tot een bepaalde leeftijd schijnt hij gratis te zijn. Toen althans.
Ik ben ook nog jong, 25 maar goed heb besloten toch weer aan de pil te gaan, de yasmime slikte ik, en ben gister weer begonnen.
Ik heb maandag een afspraak voor het plaatsen van de Mirena. Bij de gyn want mijn huisarts plaats het niet. Ik krijg eerst ook onderzoeken en dan na een week of 2 gaan ze het pas plaatsen. Ben benieuwd, ik lees toch wel veel negatieve ervaringen hier!