15 weken moe en pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirri, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hallo dames.

Ik ben gelukkig minder misselijk maar helaas wel nog steeds erg moe.
    Wil niet klagen omdat we ons best hebben gedaan om zover te komen.
    Maar ik heb weinig energie, ma en di gewerkt en vandaag kan ik niet veel meer.
    Met boodschappen m'n man meegvraagd omdat m'n buik trekt met opstaan en voorover buigen en m'n heupen doen pijn met lopen.
    Achter de winkelwagen gaat wel, maar zonder loop ik heel sloom.
    Terwijl ik voor de zs hard liep en flink tempo kon wandelen.
    Waar komt die pijn vandaan ?

Mvg, Marijke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marijke,

je buik doet zeer omdat de baarmoeder nu boven je schaambotje uitkomt en ervoor zorgt dat je buik meer gaat uitrekken. Ook kun je nu als je net even teveel doet; al last krijgen van harde buiken en daar klinkt het bij jou een beetje naar. Datj e het nu al hebt, wil niet zeggen dat je er de hele zwangerschap zoveel last van hebt; maar het wil wel zeggen dat je toch even teveel aan het doen bent; je lichaam is nog aan het wennen aan de groeiende baarmoeder en daar moet je echt naar luisteren. Wat we heel vaak zien is dat vanaf een week op 20 vrouwen hun energie weer terug krijgen; ze weten wat ze wel en niet moeten doen zodat ze het minst last hebben van de buik en het lichaam is gewend aan het zwanger zijn.
    Dus niet getreurd; boodschappen bv inderdaad door manlief laten tillen en op tijd rust nemen. Wellicht dart het over een tijdje dan weer veel beter gaat.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina