'Kan' een bijna 4-jarige dit?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zogelukkig, Mar 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Naar het Omniversum??

Zoon is gefascineerd door natuur e.d. Maar kan niet lang stil zitten.

Bieden dit soort films genoeg verhaal om te blijven zitten? Het is natuurlijk meer documentaire-stijl.

2. adi

adi Niet meer actief

Wat lastig is dat er veel verhaal wordt verteld met een monotone lage stem, in ingewikkelde termen, wat het al minder boeiend maakt voor kinderen.

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik ging met 6 jaar vaak ...denk eerlijk gezegd dat het iets te vroeg is...

je kan het natuurlijk gewoon proberen...en incalculeren dat je eerder weg moet..

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    nou je gaat daar niet voor t verhaal maar voor indrukwekkende beelden+geluid lijkt me. ik zou het niet doen omdt ik denk dat mijn zoontje(3jaar)misschien nachtmerries van kan krijgen.

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    das wel waar want ik ging ook wel es naar engelstalige, de taal vond ik totaal niet boeiend, mn vader legde vaak tussendor dingen uit enz...maargoed ik was al 6 dus

6. zogelukkig

Nachtmerries? Weet je wel waar het over gaat? Het is zoooo mooi!

7. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik kan me nog docu's over bevers herinneren, vond het echt fantatsisch! heo ze hun nesten bouwden enz...

8. zogelukkig

Nou, Carice spreekt totaal niet monotoon hoor!
    En ik denk dat de beelden op zich boeiend genoeg zijn, maar dat de wijze waarop het gefilmd en gemonteerd is niet dynamisch genoeg is voor bijna 4-jarigen.

Het enige wat ik jammer zou vinden is dat we vroegtijdig de zaal zouden moeten verlaten. Kost toch 30 euro.

9. zogelukkig

Ik ben als klein kind (7-10?) ook eens geweest, sterrenstelsel meen ik, zo wauw!

10. knap

knap Niet meer actief

Ik ben geweest met mijn zoon toen hij 6 jaar was. En hij vond het geweldig we hebben daarna nog een film er aan vast geplakt.
    Normaal zit hij ook niet zo snel stil ook niet met 6 jaar maar hij vond het toen geweldig.

Zou het gewoon proberen. Wat gezond.s te knabbelen er bij wat drinken. Maar ik zelfs vond het prachtig mooi dat grote blauwe scherm. Daarom zeg ik probeer het.;)

11. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja dat heb ik ook gezien! super was dat, dat je z naar boven met kijken toch, helemaal 3d achtig...

eventueel zou je met hem een pauze kunnen nemen als ie echt verveelt raakt en dan na 10 min weer terug ofzo? tis idd een hoop geld :(

wat draait er nu dat hij gewledig zou vinden?

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    #12 belize, Mar 23, 2013
    Last edited: Mar 23, 2013
    hahaha, ik snap ook niet waarom kids over zeer mooie en onschuldige dingen nachtmerries kunnen krijgen...maar goed, wanneeer iets zeer indrukwekkend is kunnen kids echt nachtmerries van krijgen.
    er wordt bijvoorbeeld kudde's laten zien die in beweging zijn, op vlucht en die rennen dus naar jou toe en dan zo groot. en sommige beelden laten ineens zo een ravijn zien alsof je zelf zou kunnen vallen etc etc.
    het is een visuele ervaring bedoeld om je te laten denken dat jij daar bent.met je gevoel voor realiteit wordt gespeeld door je waarneming te beinvloeden.
    ik vind het echt mooi. maar vind veel te veel indrukwekkend...maar mijn zoontje is 3 jaar 4 maande oud!!!!

13. justjes

justjes Bekend lid

Oct 3, 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een paar weken geleden met mijn dochter van 4,5 geweest. We hebben twee films achter elkaar gezien en daarna nog een film met een pauze ertussen en ze vond het prachtig. Ze heeft er heel veel van begrepen en tussen door heb ik haar zachtjes dingen uitgelegd.

14. zogelukkig

Oh, wat fijn deze reacties!:) We gaan gewoon!

Belize: mmm, ja, als je een 'nachtmerriegevoelig' kind hebt, snap ik dat je daar voorzichtig mee bent. Mijn zoontje heeft nog nooit nachtmerries gehad. Hij is heel gevoelig dat wel, maar hij is ook heel wereldwijs.

We zijn laatst naar Nijntje geweest en dat vond hij achteraf 'voor baby's'!
    Als het echt niet gaat, dan gaan we weg. Shit happens!;)

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    oh laat weten hoe het gegaan is.ik ben wel benieuwd!

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Tja.. Je weet zelf of ie lang kan stil zitten en wat hij interessant vind..
    Dus denk dat je het beste zelf kunt beslissen.
    Ik zou de eerste keer wel even kijken welke film niet heel lang duurt....
    Kun je later altijd nog een langere film kijken.

Mijn dochter zou het geweldig vinden denk ik.
    Die is helemaal verslaafd aan alles wat klinkt als natuur..
    Incl aardbevingen, vulkanen, planeten en sterren...

Maar goed.. Hopelijk gaan we eerst naar de klokhuis vragendag op 21 april in naturalis.

17. Saskia78

Zit me net te bedenken.. Stel hij vindt het heel leuk maar wel te lang...
    Dan is er op zich ook geen man overboord natuurlijk.
    Heeft hij nog steeds een super-uitje gehad.

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dit echt wel heel erg afhankelijk van kind tot kind. Ons zoontje van 2,5 zou dit met gemak kunnen uitkijken en dan waarschijnlijk nog teleurgesteld zijn dat het al afgelopen is. :) Naast kinderfilms, is hij dan ook dol op natuurdocumentaires en dergelijke (al geeft hij eigenlijk de voorkeur aan auto gerelateerde zaken ;)) + dat hij zich sowieso uren op een ding kan concentreren.

Ik zou dus denken dat de gemiddelde 4-jarige dit moet kunnen, maar waarschijnlijk heb ik gewoon een "raar" zoontje. :D

19. Saskia78

@scpetica: vooral gewoon een raar referentiekader denk ik :)

Loop ik ook weleens tegen aan als er hier iemand komt spelen.

2ledig ook.. Dingen waarvan ik denk "die kan iedereen" zijn soms lastig.
    Em dankzij onze multiculti-wijk waar veel kinderen gewoon alles mogen thuis... Sta ik ook weleens verbaasd over wat ze zeggen te mogen en dus ook kunnen.

Bijv soms kunnen ze niet zelf hun jas aantrekken of schoenen uitdoe. maar wel met een lolly in hun mond op de bovenste plank van de kast gaan liggen :)
    (En mijn dochter doet al jaren haar jas zelf.. Maar klimmen doet ze gewoon niet. )

20. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Proberen kan altijd. Ik ga kijken om met mijn zoon te gaan. Hij is gek op documentaires. De BBC series vond hij al geweldig om te zien. :D

Share This Page