Plotseling van borst naar fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by loesjej, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    Bij ukje is koemelk allergie ontdekt en we hebben besloten over te gaan op de fles. Hebben van de kinderarts 1 pot Nutramigen gekregen moeten dit een week geven en dan testen dmv "foute" voeding te geven.

Nou sta ik met die pot in handen. Er staat op baby 3-5 kg 5a6 flesjes van 120ml.
    Maar met borstvoeding kwam ze 10-12 keer per dag...Het voeden op verzoek...

Ik verwacht haar rond 22/23 uur straks krijgt ze de eerste fles. En dan??? 4 uur later pas weer??? Wat als ze eerder wakker wordt dan??? Speen accepteert ze nog niet....
    En is 120 ml niet hartstikke veel, heb uiteraard geen flauw idee hoeveel ze aan de borst dronk...
    Ik dacht zelf eerder aan 8 keer 90 ml ofzo,,

Advies welkom!!!
    Bedankt

2. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    hoe oud is je kindje? mijn zoon heeft ook borstvoeding op verzoek gekregen tot ongeveer 4 maanden en toen af en toe een fles. ik heb hem toen ook de fles op verzoek gegeven met een maximum van 1 liter. ik ken jouw voeding niet dus weet niet het maximum per dag ervan. ik heb al heel snel besloten om gewoon op mijn gevoel af te gaan en te geven wanneer dat ie honger had, het ritme komt vanzelf. nu zit hij op opvolgmelk en daar is het wel belangrijk om niet teveel te egevn ivm de niertjes. succes

groetjes laura

3. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    en oh ja, hij kreeg in het begin dus ook meer flesjes met minder voeding. maar het totale komt op hetzeldfde neer.( dus wat je zelf al zegt, 8 flesjes van 90 ) ze moeten ongeveer 20 minuten over een fles doen en mijn zoon gaf het altijd aan als het teveel was. dan draaide hij gewoon zijn hoofd weg

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    mijn zoontje heeft heel lang 7 tot 8 voedingen gehad van 90/3.
    Het is belangrijk dat je kindje niet meer dan één liter voeding krijgt van FV dit ivm de niertjes.

Ik zou gewoon 90/3 aanbieden en zorgen dat je kindje zo'n 20 min over deze fles doet, en kijken hoe je kindje reageert.
    Misschien heeft je kindje meer trek dan kan je altijd wat meer geven, maar ik zou het eerst afwachten.

aangezien je kindje eerst de borst heeft gehad en vaker kleinere hoeveelheden heeft gedronken is het even aftasten.
    Ze adviseren met FV om minimaal 2,5 er tussen te laten en max4 met uitzondering van de nacht.

Succes

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe kan je nou toch het advies krijgen zomaar van de ene op de andere te stoppen met het geven van borstvoeding?
    Dat is helemaal niet goed voor jouw borsten, en waarschijnlijk ook niet voor je kind!

De eerste keuze als er een sterk vermoeden van koemelkallergie bij een kind is is: mama op een hypo-allergeen dieet. Moedermelk is veel beter voor een kind met allergie dan kunstvoeding, ook al is die kunstvoeding nutramigen.

je loopt nu het grote risico op een borstontsteking, en je loopt ook het risico dat je kind voeding gaat weigeren.

Onbegrijpelijk dat je zo'm ontzettend slecht voedingsadvies gekregen hebt!

Op zich kun je kunstvoeding het beste op verzoek geven, jouw idee van 8 keer 90/3 is helemaal niet gek hoor.

Maar persoonlijk zou ik never nooit accoord gaan met zo'n absurd voedingsadvies!

6. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    nou ja, slecht advies, dit is iom huisarts, kinderarts, wijkverpleegkundige en zelfs op advies van de lactatiekundige!!!!!!!
    en nee, ik was niet op dieet gegaan, dit is mij bekend bij uk1 en absoluut niet bevallen.
    tis al heel wat dat we het bv uberhaupt weer geprobeerd jhebben

daarnaast pakt ze de fles al, dus dat is al geen probleem, en mijn borsten maken er al helemaal geen probleem van, zo ook de vorige keer...

en om heel eerlijk te zijn, en rekening houdend met mijn hormonen en slaapgebrek ;) was dat ook helemaal mijn vraag niet.

we zijn nu begonnen, 120 is teveel, zijn we al achter, dus geven we 90, en daat gaat prima, het blijft binnen en is voldoende!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK, als je echt niet wilt zal een lactatiekundige je niet dwingen borst te blijven geven. Maar ik blijf het een erg ongebruikelijk advies vinden (en vooral voor een lactatiekundige, was het wel een IBCLC?). Vooral omdat ik veel ervaring heb met allergische kinderen aan de borst.

Gelukkig dat je kind het accepteert.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Fv werkt helemaal niet zo anders als bv hoor, op verzoek voeden is altijd het makkelijkst. Je kindje zal even een eigen ritme moeten vinden maar dat komt wel goed. Volgens mij doe je het prima om die hoeveelheden aan te bieden, over een paar dagen zul je zien dat het gaat lopen!

En als je niet op dieet wil, is dit wel de oplossing denk ik, daar hoef je niet eens arts, wvpk of lactatiekundige voor te zijn. Ik zou het ook niet ervoor over hebben, ben zelf te gek op melk en melkproducten. Ik vind het eigenlijk juist wel goed van die lactatiekundige en anderen dat ze inzien waar jouw grenzen liggen en je niet zijn gaan pushen...

Share This Page