18 was ik toen ik er achter kwam dat ik ongeplant zwanger bleek te zijn, ondanks de pil. Jeetje wat schrok ik.... Maar de schrik maakte al snel plaats voor liefde toen ik mijn kleine wondertje voor het eerst zag op de echo met 12 weken en 6 dagen. Wat was dat kleine mensje al mooi en volmaakt in mijn ogen. Mijn ouders waren na de eerste echo ook om en dit kindje was meer dan welkom in ons gezin en ik voelde me ziels gelukkig! Met 15 weken begon mijn buikje te groeien en we kregen weer een echo. Alles zag er goed uit en er werd een afspraak gemaakt om met 20 weken nog eens een echo te maken. Het kon eerder en het werd dus met 18 weken en 3 dagen. Prima dacht ik nog, hoef ik teminste niet zo heel lang te wachten! Die dag brak aan en om 15:30 uur hadden we de afspraak. Ik ging liggen, gel op mijn buik en de gyn. zei maar niks en keek alleen.... Keek nog eens en vroeg of ik de kleine al eens gevoel had. Ik dacht van wel maar dat was al weer even geleden. Dan kan kloppen zegt hij, want het hartje klopt niet meer. Ik zakte werkelijk door de grond daar en kon alleen nog maar huilen. Wat precies de oorzaak is geweest heb ik nooit geweten. Het enige wat me nog echt is bij gebleven, is dat de gyn zei, dat het een jongetje was/is. De volgende dag moest ik binnenkomen om 08:30 uur en hebben ze de bevalling op gang gebracht. M'n zoontje Jeremy is toen geboren op 12 Februari 2001 en zou nu dus al 9 jaar zijn. Ondertussen ben ik alweer 2 keer moeder geworden van een dochter en een zoon en ook deze zoon is door de pil heen verwekt
Ach... wat een hel zeg!!!! Plotseling en al echt zwanger met 18 weken geweest... dat is niet makkelijk geweest. Mooie naam heeft jullie zoontje trouwens! Ik zie dat je nog 2 kindjes hebt mogen krijgen, moet ook steeds weer spannend geweest zijn en erg onzeker,pfff.... Dapper, dat je nu na 9 jaar je verhaal met ons wilt delen, bedankt! Hoop dat het verlies van jullie zoontje een mooi plaatsje heeft gekregen en dat je andere 2 kindjes een deel van hun broer meedragen! Zou mooi zijn he? Een hele dikke knuffel, Claire
Dank je wel Claire. Voor mijn gevoel is mijn zoontje Djordy een deel van z'n broertje, want waarom zou hij anders ook door de pil heen verwekt zijn En ik vind het fijn dat we hier onze verhalen kwijt kunnen, dat doet mij in ieder geval goed. Liefs Linda.