Plotseling zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariska1985, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vandaag heb ik een flinke schok gehad bij mijn 4e echo: ik verwacht een tweeling!
    Hoewel alles nog onzeker is, ben ik heel erg op zoek naar vrouwen die dit ook hebben meegemaakt.

In het kort mijn zwangerschap: 15-1 LMD, 31-1 eisprong gevoeld, mijn zw testen liepen heeeel langzaam op qua duidelijkheid, maar de eerste posi test was 11 feb.
    24-2 de eerste echo: vruchtzakje te zien, nog geen vruchtje
    7-3 de tweede echo: ik zou waarschijnlijk een miskraam krijgen. Heel verdrietig omdat t de eerste zwangerschap eindelijk weer na de MA vorig jaar was, maar goed, het zei zo...
    10-3: toch een vruchtje waarneembaar en geschat op 6;1 in plaats van 7;5, maar ook dit is gewoon een mogelijkheid die in onze natuur voorkomt.
    17-3, vandaag: er is nu een 2e vruchtzakje ontdekt, nog geen hartje gezien.... Elke vraag hierover die ik aan de Gyn stelde beantwoordde ze met: ik weet nog niet hoe dit gaat lopen.
    Het bloedverlies van afgelopen vrijdag en zondag kan hiermee te maken hebben. Het kunnen dus 0,1 of 2 kindjes worden.... Volgende week maandag weer terugkomen

Komt het vaker voor dat bij een tweeling eerst de één een stukje groeit en daarna de ander?
    Ik weet echt niet waar ik nu van uit miet gaan dus laat het maar gewoon een beetje gebeuren, maar: tjongejonge....!!

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Joh, wat een schrik, en wat gaaf eigenlijk!
    Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je aanraden rustig aan te doen en niet te stressen.
    Je kunt toch niets doen, en dat is ergens frustrerend, maar ook fijn.

Succes! En gefeliciteerd!

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wat een verhaal...
    Duimen op een goede afloop voor beide..!!

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ooooh meid, wat een spanning. Eerst waarschijnlijk een miskraam, nu een tweeling... hopelijk heb je snel duidelijkheid.
    Nog geen hartslag bij 7 weken is wel wat laat volgens mij?... maar hopelijk is alles gewoon goed!

5. Sandra73

Sandra73 Actief lid

14 okt 2013
    164
    0
    16
    Hoi Mariska,

Hoe is het nu met jou? Ik heb vrijdag ook te horen gekregen zwanger te zijn van een tweeling.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Misschien volgende keer even goed naar het onderschrift kijken. Er staat daar nl 2** op 26-3 van dit jaar.

7. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra, proficiat!
    Hoe ver ben je? Ik hoop inderdaad dat het voor jou wat gunstiger afloopt dan bij ons :)
    Ik krijg nu allerlei onderzoeken om te kijken hoe het kan dat ik steeds miskramen krijg.
    Met frisse moed de toekomst tegemoet!
    Veel geluk in je zwangerschap!

8. Sandra73

Sandra73 Actief lid

14 okt 2013
    164
    0
    16
    Jee Mariska...sorry dat ik je onderschrift niet heb gelezen :(
    Wil je sterkte wensen en hoop voor je dat ze een oorzaak kunnen vinden en dat alles goed mag komen.

9. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Geeft niet, ik heb het aardig verwerkt, vorig jaar had ik er meer moeite mee, nu had ik er rekening mee gehouden. :)

Hoe gaat het met jou? Wat een schok he?!

10. Sandra73

Sandra73 Actief lid

14 okt 2013
    164
    0
    16
    Hoi Mariska,

Lief dat je toch even reageerde.
    Bij mij was het niet een enorme schok, we liepen al poosje in het ziekenhuis omdat zwanger worden niet lukte en ik de laatste maanden elke keer een dubbele eisprong had. Dat schijnt als je ouder bent vaker voor te komen. Maar...het is uiteindelijk een eeneiige tweeling. Maar het is nog niet bekent of ze in 1 of in 2 vruchtzakken zitten. Als ze in 1 zitten hebben we meer kans op complicaties, dus ik was op zoek naar mensen die hier meer van wisten.
    En ja toen kwam ik op jouw onderwerp terecht.
    Weet nu ook waarom ik het niet zag...zit meestal op mn telefoon te internetten en dan is de tekst erg licht.
    Maar goed, ik voelde me knap lullig....en ben blij dat je het zo opgepakt hebt!
    Wat gaan ze nu bij jou doen als ik vragen mag?

ps...in december is het bij ons ook misgegaan en ben daarom ook wat meer op zoek naar info denk ik

11. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Dan heb je het juiste forum gekozen!
    Bij mij worden nu allemaal onderzoeken gedaan om te kijken waar het vanaf komt dat ik miskramen heb. Ben 28 en zou dit niet moeten hebben...

Deel Deze Pagina