Wanneer vertellen aan je kinderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Truelove, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hoi allemaal,

Aangezien wij bezig zijn voor een derde wondertje houd ik me hier een beetje mee bezig..
    Ben namelijk benieuwd wanneer jullie aan jullie kindjes hebben verteld dat er nog een kindje bij komt :)
    Misschien leuk om erbij te zetten hoe oud je kindjes waren en hoe het is verteld :)

Xx

2. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    wij hebben het onze dochter van 4 meteen verteld . zo kan ze goed aan het idee wennen dat ze straks niet meer alleen zal zijn . tegen de tijd dat de baby geboren word is ze al 5 dus een hele tijd alleen geweest. vandaar dat wij er ook voor gekozen hebben het meteen te vertellen , er veranderd straks toch veel voor haar .

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij hebben het pas rond de 12 weken verteld.

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Voor of na de echo? :)

5. Zodra ik een test had met twee duidelijke streepjes erop.. Maar goed, onze zoon wist ook van het hele traject, van het 'zaadjes in mama's buik stoppen' en heeft in de jaren daarvoor tig testen met één streepje op het nachtkastje zien liggen, dus die was misschien ook iets meer 'voorbereid'. Als het mis was gegaan, hadden we dat ook niet geheim kunnen houden. Hij is zó trots en blij. Heerlijk! ♥

6. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    toen ik een positieve test had toen had ze er wat over opgevangen ( ik was een beetje te enthousiast ) en toen hebben we het er maar niet meer over gehad waar ze bij was . toen heeft ze het er zelf ook niet meer over gehad en hebben we het idd na de echo verteld. maar die had ik al vrij vroeg. 9 weken had ik de eerste en toen vertelde we het haar ook

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier twee stiefkinderen ( 5 en 7 jaar) en wij vertellen het donderdag, dan ben ik 10 weken. Wij hebben dan 3 goede echo's gehad!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben het dochter verteld toen ik zo'n 6 weken zwanger was. Toen konden we nl de kinderwagen en ledikant ophalen die ik via marktplaats gekocht had.

9. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben het na de goede echo verteld die we met 9,5 week hebben gehad. Ze is 3 en door wat vervelende privé dingen kon ze wel wat positief nieuws gebruiken. Gevolg was wel dat de volgende dag het kdv het ook wist.

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter is 9 jaar en maakt het dus allemaal heel bewust mee. Wij hebben het dan ook gelijk verteld, na de positieve zw test. Wij konden ons enthousiasme echt niet voor ons houden!
    Achteraf gezien had ik misschien toch iets langer moeten wachten. Die lieve schat leeft zoooo mee, dat ze niet kon slapen van spanning, de nacht voor de eerste echo. Gelukkig ben ik inmiddels al bijna 18 weken zwanger, en gaat alles prima. Maar zo vroeg in de zwangerschap vertellen vond ik dus toch best tricky.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ons zoontje is pas 20 maanden en ik weet ook niet hoeveel hij er van snapt maar we hebben er vanaf het begin af over gepraat in zijn bijzijn. Als ik aan hem vraag waar is de baby dan doet hij mijn trui omhoog en wijst hij naar mijn buik. Als ik vraag krijgt de baby en kusje dan geeft hij een kusje op mijn buik.

12. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    We hebben het de kids (6 en 3) met tien weken verteld, na een goede echo. Voor de grootouders hadden we t shirts voor de dames gemaakt met daarop "geef me een kus, ik word grote zus"
    Aangezien de oudste al kan lezen, hebben we ze eerst aan haar gegeven. Ze reageerde heel droog met, ik ben toch al grote zus? Toen ze doorhad dat haar kleine zusje dezelfde had, waren ze allebei helemaal door het dolle heen, zo lief!
    Tip: we hebben het gefilmd, echt super om terug te kijken :)

13. Lievelenthe

22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 4 en hebben het hem na de eerste echo verteld dat we zeker weten dat er een levend wezentje in mijn buik zat,. stel je voor dat ze zeggen we zien niks zitten of het is niet goed hoe ga je dat dan weer een een kind uitleggen dus ik ben wel voor vertellen na een echo.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Na de tweede echo.
    Bij 7 weken een echo gehad wilden nog even wachten tot echo 2 dat was bij 7.6 dagen.

Nu weet ze ook van de miskramen omdat ik in ziekenhuis heb gelegen en de tweede heel ziek was. Dus we hadden zoiets we vertellen het gewoon.

15. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    LOL :D Heel herkenbaar, dat laatste. Onze dochter is ook 3 en toen zij het wist, vertelde ze het ook meteen op het KDV en verder tegen iedereen die we tegenkwamen. We konden het dus niet goed geheim houden ;)

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mijn zoon is 8 en we hebben het beide keren pas verteld met 11 weken.
    De eerste keer meteen verteld en dat werd een miskraam...hij was helemaal verdrietig en snapte er niks van. (Toen was hij 6)

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh en verder dus dat bovenste:D
    Dus toen het mis ging kon ik heel de school dat vertellen.
    Werd ook nog gecuretteerd en dus dubbel verdrietig!:(

18. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hier hadden we met 6 weken een goede echo en daarna met 10 weken weer. Na die goede echo van 10 weken hebben we het onze dochter verteld. Ze was toen 2 jaar en 9 maanden.

Ik vond het prettig het haar eerst te vertellen, voordat ik het aan iedereen bekend ging maken. Gevoelsmatig zou dat anders niet juist zijn geweest voor ons.

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier precies zo, eerst de kinderen dan de rest van de familie/vrienden.

20. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hier nog niet aan de kinderen verteld. vrijda heb ik weer een echo en als die goed is dan vertellen we het.
    Ik had t bij de vorige zwangerschap direct verteld en ze waren zo vreselijk blij. helaas ging dat mis en waren ze onwijs verdrietig. ze zijn 8 en 5 en vooral die van 8 heeft er moeite mee (pdd nos) en dus besloten het nu niet gelijk te vertellen.

Deel Deze Pagina