osteopathie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jipje, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi hoi,

Gisteren ben ik bij de osteopaat geweest en blijkbaar zat er een heleboel niet goed! Ze zei dat dat waarschijnlijk de oorzaak is dat ik nog niet zwanger ben aangezien ik al een half jaar heel gericht klus.

Mijn hypofyse (hoop dat ik het goed schrijf hoor) die eigenlijk zorgt dat je een eisprong krijgt, doet het wel, maar er zat erg veel spanning op waardoor het allemaal niet zo lekker liep.

Op mijn baarmoeder zat ook erg veel spanning waardoor mijn eileiders uitgerekt en vernauwd zijn. Mijn eitje kan dus eigenlijk nauwelijks door mijn eileider naar de baarmoeder toe. Ik had hele erge ovulatiepijn, nu snap ik dus waarom.. nogal lastig voor het eitje om door een te nauwe eileider te gaan.

Door alle spanningen en wat er allemaal mis is heb ik dus ook onregelmatige cyclussen.
    Nou heel verhaal :p Maar mijn vraag was, of er vrouwen zijn die ook met "het zwanger worden" naar de osteopaat zijn geweest en waarbij het heeft geholpen,, dit kan zijn van regelmatige cyclussen tot zwangerschap, ben benieuwd!! :D

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb toevallig deze week ook een topic hierover geopend (maar weinig reactie). Ik ben maandag voor het eerst geweest, eigenlijk voor rugklachten die verband houden met mijn cyclus. Voorafgaand nog wat zitten lezen over osteopatie en las ook over osteopatie en hulp bij zwanger worden. Aangezien ik al in ronde 15 zit dacht ik, laat ik dat maar aankaarten.
    Mijn behandelaar ging er niet echt op in en gaf tijdens de intake eigenlijk vooral onaardige adviezen over bv mijn eetpatroon. Zo was brood, zuivel en pasta niet goed voor je etc. Nou ja, ik kreeg een beetje de indruk dat ik een wandelend wrak was en zij een geitenwollen sok.
    Tijdens de behandeling voelde ze een hoop harde dingen in mijn buik en het was soms best pijnlijk. Ze heeft eigenlijk niets toegelicht, al helemaal niet wat ze eventueel kan doen voor zwanger worden en of er ook echt 'een probleem' zit.
    Ik heb al op internet gekeken voor een andere osteopaat, maar er zit niet echt iemand in de buurt. Ik wil het wel graag een kans geven en op zich moet drie behandelingen al resultaat geven (voor mijn rug?). Volgende keer ga ik er wel wat van zeggen.

Bij het afscheid maakte ze nog een opmerking die me wel een Betje dwars is gaan zitten. Dus ook daar ga ik wat van zeggen. Bij het maken van een volgende afspraak vroeg ik haar of het kwaad kon om een behandeling te plannen in de wachtweek, je weet immers maar nooit en ze duwt toch best hard op je buik. Daarop kreeg ik als antwoord dat zij het heel onwaarschijnlijk vond dat ik zwanger zou zijn omdat er eerst 'heel wat problemen' in mijn buik moesten worden opgelost. Nou ja!

Maar goed, ik zet wel even door. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Ik geloof best dat er een en ander niet lekker zit in mijn buik dus het zou fijn zijn als ze daar verbetering in kan aanbrengen.

Wanneer heb jij een volgende afspraak? Voel jij iets na de behandeling? Ik had de dag erna steeds een soort doof gevoel in mijn armen en tintelingen in mijn vingers. Geen idee of dat daarvan komt of dat ik het normaal ook zou hebben of dat ik iets wíl voelen.
    Wat is jou verteld over het verdere behandeltraject?

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Jeetje wat vervelend dat ze zo doet.. :S lekker dan, ik zou als ik jou was toch even naar een andere osteopaat gaan! Je moet jezelf wel prettig voelen bij je behandelaar (vind ik).

Ik heb a.s dinsdag weer een behandeling. Nu zat ik in mijn testperiode, dus ze zei dat ze mijn baarmoeder even met rust ging laten en dat we dat dinsdag mocht ik niet zwanger zijn dat weer oppakken, gelukkig dus wel begrip voor mijn situatie.

Ik had na de behandeling wel een doof gevoel wat je zegt, beetje vreemd alsof ik stoned was maar dan alleen lichamelijk :p beetje raar om uit te leggen.

ben helaas vergeten te vragen hoeveel behandelingen ik ongeveer nodig zal hebben, maar dit ga ik dinsdag doen. Verder ik heb ook heel veel rugpijn en bij mij heeft dat allemaal te maken met mijn menstruatiecyclus, omdat het bij mij dus zo'n rommeltje is!
    Ik ga zowiezo ook nog even naar de gyn. Want met zo'n HSG onderzoek kunnen ze zien of je eileiders vernauwd zijn en of je eitje er wel door kan..

Hoop ook dat er mensen zijn bij wie het effect heeft gehad, ben benieuwd!!

4. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Hai Betties,

Wat vervelend dat je zo'n rotgevoel kreeg! Zo te lezen pakte ze het niet al te tactisch aan.

Toch zou ik persoonlijk die opmerking over brood, pasta en zuivel niet meteen in de wind slaan.

Ik ben zelf totaal geen zweverig type maar ik heb, naar aanleiding van mijn pcos, wat research gedaan en heb een prettig (niet zweverig) boek gevonden. En daarin wordt hetzelfde gezegd over voeding (plus nog een boel andere handige tips). Daarnaast heb ik een bevriend stel waarvan een osteopaat is en de ander mesoloog (ook geen geitewollensokken types) en zij bevestigden dit. Als je eens gaat rondlezen kom je ook op onderzoeken uit waaruit blijkt dat verkeerde voeding en beweging kan zorgen voor een verstoorde cyclus of hormoonhuishouding. Ik heb mijn voeding inmiddels een tijd aangepast en ik voel me er heel erg veel beter door! Ik ben sindsdien ook twee keer uit mezelf ongesteld geworden en waarschijnlijk twee maal een eisprong. Maar vooral veel meer energie(!) en minder depressiviteitsgevoelens. Ik had het niet van mezelf gedacht maar ik vind het nu heel prettig om op deze manier te eten.

Dus misschien is het toch de moeite waard daar eens naar te kijken. Ik denk echt niet dat het alles meteen zal oplossen. Daar ben ik te nuchter voor en ik heb zelf ook het ziekenhuis gewoon nodig voor hun deskundigheid en de medicijnen. Maar ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat het helpt!

5. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Voeding kan inderdaad helpen.. ik heb een sepastische darm en bij eten van melkproducten heb ik enorme krampen, als ik dit weg laat heb ik nergens last van.
    Idd voeding en beweging is vaak erg belangrijk bij het krijgen van een goed werkend gezond lichaam ;)

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja ik geloof daar ook wel in. Ik wil dus ook de behandeling wel graag doorzetten en let nu ook op.
    Het is ook meer de manier waarop die adviezen kwamen, het toontje en het gebrek aan uitleg. Het is dat ik er zelf inderdaad wat meer over ben gaan opzoeken en er zo achter kom wat osteopatie is.
    Dat wil ik de volgende keer dus ook aan gaan geven, dat ik graag wat meer uitleg wil omdat ik er mee onbekend ben.

En dat van vertrouwen in je behandelaar is absoluut waar. Als ik bovenstaande aangeef hoop ik dat het verbeterd en dat we gewoon een beetje een slechte start hadden. Als het niet verbeterd, maar ik merk wel verschil in mijn lijf na de tweede behandeling dan ga ik inderdaad iemand anders zoeken. Dan maar wat verder weg...

Gerbera: kun je een beetje aangeven wat jij zoal eet? Ik krijg een beetje het gevoel dat er niet zoveel overblijft als je pasta, brood en zuivel schrapt (voorbeeld ik eet graag smorgens yoghurt, boterhammen en savonds toch eigenlijk best vaak pasta), rijst is in elk geval een drama met mijn kleine en alleen maar aardappels is ook niet wat.
    Ik vroeg mijn behandelaar daar ook naar en ook zij gaf aan geen dietist te zijn maar dat ik daarvoor naar een mesoloog(?) kon. Maar een beetje richting is natuurlijk wel welkom!

7. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

#7 Gerbera, 30 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
    Inderdaad een mesoloog is dan de juiste persoon denk ik. Ik heb dus zelf een boek dat me heel goed bevalt. Daarin worden allerlei vrouwen-kwesties vanuit allerlei oogpunten besproken (medicijnen, voeding, beweging, massage, kruiden, sport etc..). Dat is wat mesologen ook doen eigenlijk volgens mij. Je kunt er uit pikken wat je voor jezelf fijn vindt. Ik ben heel blij met het boek. Er staat een hoofdstuk over pcos in waar ik wat aan heb, maar er staat zoveel meer in, waar ik mn hele leven nog wel wat aan kan hebben denk ik. Ook veel over de cyclus, vruchtbaarheid, zwangerschap etc. Het heet De grote gezondheidsbijbel voor vrouwen van Marilyn Glenville.

Wat ik persoonlijk doe:
    - Helemaal geen snelle suiker meer (dus ook geen rietsuiker) en ook geen kunstmatige zoetstoffen
    - Enkel biologische zuivel (gewone zuivel schijnt echt niet goed te zijn voor de vrouwelijke hormonen)
    - Meer noten en peulvruchten
    - Helemaal geen wit eten meer (pasta, brood, aardappelen, rijst) maar dit allemaal vervangen door granen producten (volkoren, spelt, bulgur etc. van de biologische winkel) Je eet het dus nog wel, alleen niet 'wit'.
    - Geen rood vlees meer (enkel soms kip of kalkoen)
    - Twee keer in de week vis
    - Meer Soja producten
    - Niks uit pakjes of zakjes, alles vers
    - Extra groenten (ik doe elke avond minimaal drie verschillende groentes bij de maaltijd en in de middag ook altijd groente en fruit erbij)
    - Geen alcohol

En daarbij elke dag een uur bewegen. (Ik houd het simpel: wandelen, fietsen, wii-fit. Als je net een klein beetje zweet is het al goed)

Voor mij valt de aanpassing eigenlijk best mee. Sommige dingen deed ik toch al wel. Ik dacht dat vooral de suikers voor mij als snoeperd moeilijk zou zijn, maar je hebt in de biologische winkel heerlijke koekjes met natuurlijke zoeting etc. Dus ik mis het niet echt. Het enige dat ik soms lastig vind is het drinken. Want er blijft alleen water en thee over eigenlijk en dat is wel eens saai.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    ik heb alleen ervaring met mijn zoon bij de osteopaat, ik ben erg tevreden.
    Maar als ik zo behandeld zou worden, was ik er snel klaar mee hoor!
    ik zou gaan kijken voor een andere osteopaat!
    Dan maar beetje verder rijden toch? je moet wel op je gemak zitten/liggen.
    succes
    gr brenda

9. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Nou ik hoop ook op veel reacties want ik ben er wel benieuwd naar. Ik heb zelf veel ervaring met osteopathie. Ik ging erheen voor rugpijn en migraine. Het hielp daar wel voor. Maar ik wist niet dat je er ook heen kon voor zwanger worden. Althans zo simpel ligt het natuurlijk niet.

Het klinkt ook wel logisch als er van binnen iets niet lekker zit dat het dan minder goed werkt.

Ik heb vandaag te horen gekregen van de gyn dat ik geen eisprong heb dus denk dat ik ook maar weer is naar mijn osteopaad ga.

10. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ gerbera: wat jij eet moet ik dus eigenlijk ook allemaal eten het is me al meerdere malen verteld, maar het is erg lastig als je vriend volkoren dingen al niet lekker vind en geen vis lust... Ik kook soms echt apart, wel lastig.

Ben ook echt heel erg benieuwd,, pff hebben jullie dat niet ben nu een half jaar bezig voor een 1ste kindje en vandaag weer half ongi geworden dus morgen breekt de hel weer los.. Maar ben er nu zo enorm klaar mee,, iedere x dat gedoe en die teleurstelling en het verdriet als het weer eens niet is gelukt, vreselijk!! Daarom hoop ik dat de osteopaat goed gaat werken. Ik ga zowiezo een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de gyn. Voor onderzoeken.
    Stomme zwanger worden ;)

11. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ja...geduld is een schone zaak...ik ben inmiddels bijna een jaar bezig. En sommigen nog veel langer. Dus ik bereid me op het ergste voor. Heb het er regelmatig moeilijk mee. Vooral als ik andere zwangeren zie. Wat dat betreft is een half jaar nog ver onder het gemiddelde (dat is een jaar). Vaak stuurt men je ook pas door na de gyn na een jaar zelf proberen. Maar moeilijk is het altijd als je zo graag wil. :)

Mijn man eet gewoon mee gelukkig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als hij zou zeggen dat hij geen volkoren lust, dat ik zou denken: grow up! Kom op...als je een kindje wil samen en je weet dat je vriendin zich hierdoor beter zou voelen dan eet je toch gewoon mee! Of als je het echt niet lust dan kook je zelf maar iets anders. Ik vind dat hij het jou makkelijk moet maken in deze situatie en niet moeilijk (nog extra apart koken waardoor de drempel voor de gezonde voeding hoger wordt). Maar misschien ben ik wel een uber feminist hoor ;)

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hahah nee hoor je bent niet een uber feminist ;) ..
    me vriend heeft van thuis uit niet echt veel leren eten aangezien zijn mama niet zo veel lust, helaas! bij mij juist het tegenover gestelde.
    Maar verder doet hij zowat meer in het huishouden dan ik, het enige wat hij echt niet doet (maar ook gewoon echt niet kan) is strijken. heb hem een x zijn blousen zelf laten strijken want die was ik beu, hij kon ze allemaal in de vuilnisbak gooien want ze waren allemaal kapot!!
    ben ik blij dat hij mijn kleding niet heeft gedaan ;)

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    even een update over mijn osteopatie ervaring. Ik meldde hier al dat ik bij mijn eerste behandeling een slechte ervaring had met de behandelaar. Jullie waren al van mening dat ik dan iemand anders moet gaan zoeken. In eerste instantie wild eik nog even doorzetten, maar nu heb ik toch iemand anders gevonden. Ik ga daar 26 juli voor het eerst heen. Dan zit ik weer in de week na mijn menstruatie, want ik vind het toch een beetje eng om in de tijd te gaan dat je aan het afwachten bent....

Ik moet zeggen, ik heb nog helemaal geen last van mijn rug nu. Ik zit op dag 17 van mijn cyclus en vorige maand begon toen de ellendige rugpijn wel, want die duurde 10 dagen tot aan mijn menstruatie. Dus tsja.... of die eerste halve behandeling al echt at gedaan heeft...? Zou wel super zijn. Ik wil dus nog wel even doorgaan. Ik hou jullie op de hoogte over mijn volgende ervaring.

14. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik deel een gelijkaardige ervaring.
    Ik had al jaren last van mijn knieen. Ten einde raad naar een osteopaat gegaan. Zij onderzocht mijn lichaam en vond mijn knelpunten. Wonderwel heeft ze alles losgewerkt. Een van de laatste afspraken vroeg ik of ik met een bepaalde medicatie beter af zou zijn... Nou, dit ging ze even aan mijn lichaam vragen: ze legde het voorschrift op een been, stelde in zichzelf een vraag en trok aan mijn vinger. Mijn lichaam vertelde haar dat het geen kwaad zou kunnen, maar dat het ook niet noodzakelijk is. ;)
    Ik vond het een fantastische vrouw en ze heeft me goed geholpen, maar op dat moment verloor ze voor mij toch een groot deel van haar geloofwaardigheid hoor :)

Ook bij mij hielp het reeds na een eerste behandeling. Hoe ze het doen blijft me een raadsel. Ik vind het moeilijk om zo'n dingen te geloven, maar het werkt wel.
    Ik hoop voor jou Betties, dat je volgende osteopaat een pak beter meevalt.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Karnijn: Oh my God dat zou ik echt niet trekken! Hahaha... sorry hoor, ik geloof best in samenhang in je lichaam en dat bepaalde voeding nietzo best is voor je vertering etc. Maar om nu met een doosje medicijnen op je been te vragen of het goed is.... ik zou mijn lachen niet in kunnen houden.

Anyway, ik wil er wel open voor staan en het feit dat ik nu al nauwelijk wat erk van rugpijn is natuurlijk super! Ik ga er dus ook even mee door en ben benieuwd hoe de nieuwe behandelaar zal zijn.

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    even een update: nu dag 21 in mijn cyclus en de twee vorige cyclussen liep ik nu krom van de rugpijn... nu...helemaal nergens last van?!
    Enne.... donkerbruin vermoeden en vooral hoop dat ik zwanger ben (!?). Donderdag is mijn NOD, dus het is nog even spannend...

Mocht het zo zijn, dan zal ik natuurlijk nooit weten of die eerste halve behandeling al effect heeft gehad en of het daar aan ligt. Wie weet. Misschien veroorzaak ik nu wel een run op osteopaten, haha.

17. Lala84

Lala84 Lid

13 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ga sinds een half jaar naar een osteopaat omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb. Daardoor heb ik veel buikpijn, rugpijn en ben ik vaak misselijk.
    Door de behandelingen voel ik me wel iets beter, daar ben ik al heel blij mee. Mijn misselijkheid en rugpijn is een stuk minder in ieder geval.
    Ik ben sinds januari met de pil gestopt en lees nu hier en daar op internet dat een osteopaat ook zou kunnen helpen als je zwanger wilt worden. Ik heb half augustus weer een afspraak, dan wil ik dit dus ook gaan vragen.
    Mijn osteopaat vertelde overigens ook niet zoveel uit zich zelf, maar ik heb hem al veel vragen gesteld en veel gelezen waardoor het al duidelijker wordt wat hij precies doet.

Deel Deze Pagina