Beste Verloskundige, Ik maak me een beetje ongerust over het volgende: Ik ben momenteel zo'n 11 weken zwanger (5 dagen terug goede echo gehad met hartactie en beweging gezien) en heb tot nu toe steeds een verhoogde temperatuur gehad, welke kan passen bij een zwangerschap (37,4 - 37,7). Sinds gisteravond heb ik weer eens mijn temperatuur gemeten omdat ik me niet zo top voelde (misselijk wat ik af en toe steeds heb, beetje grieperig), maar mijn temperatuur was toen 36,5 (?). Volgende ochtend ook weer gemeten, nog 36,7... terwijl ik tot nu toe steeds een verhoging heb gehad van boven de 37,3. (Heb natuurlijk niet dagelijks gemeten maar zo af en toe in de afgelopen weken en ben een temperatuur van 36,5 tot nu toe nooit tegengekomen). Mijn borsten lijken opeens ook minder gevoelig, dus mijn vraag is nu; brengt dit slecht nieuws? Of is dit normaal zo rond de 11e week? (Ik ben gewoon erg onzeker i.v.m. een miskraam een jaar geleden.) Alvast hartelijk dank voor het antwoord!
Hoi chipka, Je temperatuur en je zwangerschapssyptomen zeggen niets over het wel of niet goed gaan van je zwangerschap. Nu is het zo dat je hcg waarde gaat verminderen rond de 12 wk en daardoor kunnen de klachten verminderen. Geen zorgen, heb vertrouwen. Imke