Plotselinge vroeggeboorte bij 20 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door SusieFlower, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Het is vooral angst. Plus je mag ook niet zoveel met een cerclage. Maar zit nu veel binnen terwijl ik wel korte wandelingen mag maken. Het wordt een lange zomer. Geen vakantie, mag niet zwemmen... maar goed alles voor de kleine.

    Er is onder het topic zwangerschapclubs een topic cerclage/pessarium clubje aangemaakt. Voor degene die mee willen praten, wees welkom. Je hoeft niet per se al een pessarium/cerclage te hebben.
     
  2. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik heb jullie verhalen gelezen. Wat zijn jullie sterke vrouwen.

    Zelf heb ik geen kindje verloren na zo’n lange zwangerschapsduur (wel met 5 weken vermoedelijk 1 van een tweeling). Wel is mijn tweede dochter te vroeg geboren met 31+6. Was best een pittige periode in het ziekenhuis aan de beademing en infuusjes in dr kleine lijfje. Heel veel onzekerheid. Voor haar 1 kindje gekregen met 39+0 (liep vanaf 31+0 met 2cm ontsluiting maar daar deden ze niks mee, was uiteindelijk ook niet nodig)

    Nu zwanger van nummer 3 en ik ben doodsbenauwd. Heb bij deze eerder en vaker harde buiken dan bij nummer 2. Gebruik nu sinds gisteravond Utrogestan, 1 bolletje per dag, vind het wel weinig. Het werkt nog niet echt heb ik het idee. Bij elke zucht en puf krijg ik harde buiken. Woensdag krijg ik mijn eerste cervixmeting en de optie op een cerclage staat ook open. Ik hoop dat het meevalt en dat de Utrogestan snel werkt.

    Hebben jullie ook soms steken bij de baarmoedermond? Althans zo voelt het hier.
     
  3. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Line, inderdaad alles voor de kleine.

    @ Kruimelmuis, wat naar dat je zo vaak harde buiken hebt. Weten ze hoe dat komt?
    Hoe ver ben je nu zwanger?
    Steken bij de baarmoedermond herken ik niet, maar ik ben ook nog niet zo ver natuurlijk.
     
  4. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Vandaag toch even naar het ziekenhuis geweest omdat ik een drukkend gevoel had en met steeds meer zorgen begon te maken. Gelukkig was mijn baarmoederhals nog mooi lang. Kindje lag wel met het hoofdje naar beneden, dus mogelijk dat ik dat voel.
     
  5. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Ah fijn dat je even gerustgesteld kon worden Kolibrie.
     
  6. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Hoi, @SusieFlower. Het gaat met mij de afgelopen weken echt wat minder. Veel harde buiken waardoor ik ook niet kon werken en veel spanning. Ik zal echt blij zijn wanneer we een maand verder zijn. Ik heb ook volgende week een extra controle van mijn baarmoederhalslengte. Die van afgelopen week was nog goed, dus dat is wel weer positief. Verder vooral rustig aan proberen te doen en elke dag is het weer een dag verder.

    Hoe is het met jou?
     

Deel Deze Pagina