Ik denk eraan om 1 van de kerstavonden de etagère uit de kast te vissen en te vullen met allemaal kleine maaltijdhapjes als avondeten. Helaas doe ik dat niet vaak en ben ik inspiratieloos. Verder dan mini hamburgers en picolinies kom ik niet. Dat is leuk voor de kinderen. Maar voor ons zou ik wat speciaals willen. Een beetje variatie tussen warme en koude gerechtjes is nodig want wij hebben maar een kleine keuken met 4 pitten en 1 oven. En de kinderen zijn jong en willen echt geen uren aan tafel zitten. Wie kan mij aan wat inspiratie helpen?
- Meloen met rauwe ham en bieslook. - Carpacciorolletjes - Zalm met roomkaas - Olijven - Champignons met kruidenkaas even in de oven - Bladerdeeghapjes gevuld met knoflook/tijmgehakt - Grote garnalen - kaasstengels uit de oven - Kleine gepofte aardappeltjes met zure room en geraspte kaas Lekker vers Turks brood erbij plus goede kruidenboter (zelfgemaakt). Eventueel schaal met mozzarella, tomaat en pesto.
Coquilles Cupjes met garnalensalade. Glaasjes met soep (kan ook koud) Gevulde tomaatjes mini ragout bakjes gevulde pasteitjes kippetjes uit de oven pesto kaas krullen (heel makkelijk) Wrapjes crostinies Gevulde komkommer met r kruidenkaas dadels met roomkaas Bedenk wel dat als je ook warm doet dat je dan in de keuken staat als je gasten er zijn. Ik zou dingen kiezen die je kan voorbereiden.
Gevulde stukjes wrap met roomkaas en zalm of kipfilet of ham. Mini sandwiches Kleine muffins of scones Mini croissantjes en kleine broodjes Gevulde peppadews
Vitello tonnato in een slablad Rode bietenpuree met daarop warmgerookte zalm (in stukjes verdeeld en beide koud) Doperwtenpuree met makreel Hartige muffin bv met ham kaas Ham of zalmrolletjes met monchou en bieslook (evt nog met zongedroogde tomaat) Groentefrietjes (uit de oven) met een dip Rauwkostfrietjes met dip Knoflookbroodjes Toastjes met bv filet americain of eiersalade oid Olijvenvlinders (bladerdeeghapje) Kleine kipsatéprikkers Sushi Tomaat mozzarella basilicum op prikker Gehaktballetjes evt op prikker met dip Gevulde eieren Kleine worstenbroodjes Gevulde soesjes (met zalm mousse of ham roomkaasmengsel) Oosterse carpaccio (recept allerhande, super lekker) Krabkoekjes, viskoekjes of maïskoekjes Mini loempia’s Bitterballen Mini quiches Pigs in a blanket Knoflookgarnalen Witlofschuitje met gerookte kip (of hollandse garnalen) en mandarijn, appel, rood uitje en mayonaisedressing Gevulde tomaatjes met garnalencocktail Kleine empanadas met gehaktvulling Borrelbreekbrood Amusesoepje in kleine glaasjes of kopjes Wat kaasjes met crackers, vijgenchutney en druiven
Empanadas Mini quiche Bruchetta Cocktailprikkers met mozzarella, tomaat en basilicum Kaasplankje Gevuld brood Breekbrood met dip Paprika, wortel enz met dip Mini pizza Gehaktballetjes in tomatensaus Bladerdeeg hapjes Kleine kipspiesjes Soepstengels met rauwe ham
Vast dingen die al gezegt zijn maar dit komt in mij op. - verschillende soorten wraps, in stukken gesneden. Bijv met vis en kip - worsten/frikandellenbroodjes - kleine pizzaatjes - snackjes - kipspiesjes - gevulde eieren - 1/4 hamburgers Daarnaast zou ik pan soep doen, stokbrood met smeersels, soepstengels, kroepoek, sate. En schaaltjes met rauwkost als tomaatjes, paprika, komkommer.
Ik vind lauras bakery altijd een goede inspiratiebron. Ze gebruikt 'normale' producten en combineerd deze vaak verrassend. Vaak niet al te moeilijk maar wel weer eens wat anders.
Mijn ideeën zijn allemaal al genoemd maar ik heb nog 1 aanvulling. Bij de jumbo verkopen ze mini pita broodjes, die zou je nog kunnen vullen met (kip) shoarma of gyros oid! Ik vind het echt een super leuk idee en steel hem denk ik van je..
dadels vullen met walnoten dan niet die goedkope dadels maar de wat duurdere die zijn groot en donkerder en veel lekkerder bladerdeeg hapjes mini loempia's
Er worden al super lekkere dingen genoemd! Daarnaast zou je nog mini broodjes met pulled pork kunnen maken, mini saucijzen broodjes, albondigas en poffertjes met een aardbei er op dmv een saté prikker? Dat slaat bij kinderen altijd goed aan.
Dim sum (zelf maken vind ik moeilijk, maar zachte zijn vers te halen bij de toko, en gerituurde kunnen zo uit de diepvries in de oven.)
Homemade guacamole met nacho chips doet het hier altijd goed op de tapasplank. Verder is een schijfje komkommer met kruidenkaas en zalm ook heel lekker. Gekruide gehaktballetjes. Gewoon lekkere worstjes denk aan bijvoorbeeld fuet. En Parma of seranoham is ook altijd lekker. Wij doen ook altijd gemixte noten en een glaasje home made soep.
Blini's met zalm Mini fritatta's Courgette rolletjes met pesto en mozzarella mini salade caprese Gevulde kerstomaatjes met garnalen Lamsspiesjes Crostini Bruschetta Kipspiesjes Mini bapao Dim sum Gamba's Gehaktballetjes
Stukjes appel en brie op een prikker met beetje stroop Koude poffertjes met stukje fruit Soepstengel met een beetje roomkaas en (rauwe) ham of andere soort ham Dipsausjes voor geneden komkommer, paprika, wortel etc Brie met walnoot en honing op een toast/brood Wrap met pesto, kipfilet, rucola, tomaat Wrap zalm, roomkaas Quiche, kun je mooie stukken van snijden Frittata kan ook Nog een goede als je alles klaar hebt gemaakt en je hebt restjes. Je snijd een ciabatta open en belegd hem met de restjes en die snij je in kleine vierkante stukken. Bijvoorbeeld de ciabatte delen in 3, zo kun je 3 verschillende dingen beleggen en dat deel je weer in 6 stukken. Ideaal om verspilling te voorkomen. Naast prikkers kun je ook cupcake en mini cupcake bakjes gebruiken om minder te knoeien en het staat mooi