Vanaf wanneer alles klaar hebben?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mommy2be, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hallo,

Ik ben in maart uitgerekend en vraag me af wanneer ik de spullen echt helemaal klaar moet hebben? Ik heb bijvoorbeeld het ledikantje nog in verpakking. Is het verstandig om nu al het ledikantje in elkaar te zetten? (ook heb ik nog geen matrasje gekocht voor het ledikantje) Voor de rest heb ik alles eigenlijk. De kleertjes heb ik wel allemaal zo netjes gesorteerd en in kastjes gedaan.

En nog iets: het ledikantje komt naast ons bed te staan, en ik heb een leuke klamboe gekregen. Baby zal voorlopig geen eigen kamer krijgen, dus kan ik dan gewoon de klamboe in mn slaapkamer ophangen?

Groet

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoi! ik ben 4 februari uitgerekend. heb alles wel klaar. ben bezig met wassen nu. dus zeg maar als ik alles klaar heb ben ik 36 weken

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Je "moet" het met 37 weken klaar hebben, want dan kan je thuis bevallen of als je in het ZH bevalt mag je kindje mee naar huis.
    Het bedje zou ik wel alvast opzetten, dan kan de geur er alvast wat uittrekken.
    Je kan de klamboe op je kamer hangen natuurlijk. Wel ff goed kijken of het wel handig is en toch niet stiekem in de weg hangt of zo.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond het prettig om vanaf 30 weken alles klaar te hebben, maar dat was gewoon sterk mijn gevoel. Wel raden ze het aan om nieuwe meubeltjes een tijdje de kans te geven om te 'luchten' . Maar ik weet niet hoelang de tijd daarvoor was, 6 weken ofzo?

Ik geloof dat je 'vroeger' met 7 maanden alles klaar moest hebben.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bij ons staan de ledikantjes ook nog in de doos...

Als je eerder gaat bevallen, dan moet je kindje vaak toch tot 36 a 37 weken zwangerschapsduur in het ziekenhuis blijven liggen.

6. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mijn moeder 'hoor' je zes weken van te voren alles in huis te hebben. Ik was ietsje later, vandaar dat ik dit commentaar kreeg, ha ha. Ik ben inmiddels twee weken over tijd, dus uiteindelijk was ik toch zes weken van te voren klaar.

7. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik heb vandaag de laatste dingetjes aangeschaft (ben morgen 37 weken), maar dat waren niet zo'n hele belangrijke dingen, die in geval van nood ook best bij iemand geleend kunnen worden of in de super te halen zijn.
    Ik heb het langzaam aan gedaan, vooral vanwege het overzicht. Je kunt niet ineens alles in huis halen, ook omdat je je over sommige dingen goed in wilt laten lichten en soms na moet denken of prijsvergelijk wilt doen.
    Het kamertje staat al wel enige tijd klaar, maar vooral omdat de dozen in de weg stonden :) .

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik zou niet te lang wachten. Ik was b.v. 4 weken te vroeg bevallen. Kan gebeuren, maar dan is het wel fijn dat het kamertje af is.

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik had gelezen en gehoord dat de meubeltjes van te voren moeten luchten?

10. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Daar heb ik nog nooit van gehoord :( !

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had met 20 weken de grote lijnen in heel het huis wel klaar. Ben vanaf week 30 nog wat kleine spulletjes gaan toevoegen en vanaf week 34 de kleertjes gaan wassen enzo.

Ik was hier vrij vlot mee omdat ik BI had en bang was dat ik aan het eind van mijn zwangerschap niet veel meer kon dus wou het kamertje graag klaar hebben.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Volgens mij adviseren ze zo'n beetje met 7 maanden alles klaar te hebben.
    Logisch ook wel, in de laatste weken heb je toch wat minder energie. Bovendien kan je kindje te vroeg geboren worden, en ook al ligt het dan misschien nog in het ziekenhuis, dan heb je helemaal geen tijd meer voor dingen als schilderen, spullen kopen en inrichten.

Ik ben bijna 30 weken en eerlijk gezegd schiet het hier nog niet erg op. De meeste spullen heb ik wel, omdat het mijn tweede kind is, maar voorlopig kunnen we nog niet echt aan het inrichten beginnen, omdat we eerst nog een verdieping op ons huis moeten laten zetten. Vandaag hebben we wel de muren van de toekomstige babykamer geegaliseerd en hopelijk lukt het volgende week om de boel te sauzen. Daarna gaat alle troep weer terug in die kamer, tot de nieuwe verdieping er over een week of 6/7 op zit. De baby komt toch eerst bij ons op de kamer, dus op zich hebben we dat kamertje ook niet direct nodig. Maar mijn nesteldrang denkt daar wel anders over, hoor!

Ik heb wel m'n babywasjes gedraaid vandaag, zodat ik alvast schone kleertjes en beddengoed klaar heb liggen. Dat geeft alweer wat extra gemoedsrust en bovendien krijg ik het niet meer stofvrij droog na volgende week.

Vorige keer waren we rond 35 weken zo'n beetje klaar met de voorbereidingen, maar de kinderwagen kwam pas na de geboorte. Iets te lange levertijd...

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij hebben mey 27 weken toch alles wel opgezet, ook de box. Alles moet goed luchten, het stinkt best wel allemaal. Misschien dat je het ledikantje iig vast uit te doos kan halen.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Als je nieuwe spullen hebt moet je ze idd laten "luchten", nieuwe spullen kunnen nog al stinken!

Ik was met 32 weken helemaal klaar in het kamertje :) en daarna bleef ik aanrommelen ;), kastje 20x inruimen :)

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou ik heb niks! En ben zwanger van me 3e.. Ik heb alles weggegeven/weggegooid. Wist vrijwel zeker dat het bij 2 zou blijven. Nou lekker mis! Na ons huwelijk, hebben we besloten om toch voor een derde te gaan...Manlief vindt het te vroeg om aan de babykamer te starten...En ik wil het zo graag! En ik heb ook behoorlijk last van me bekken, dus aan het einde denk ik dat ik, het huis niet eens meer uit kan om lekker voor de baby te gaan schoppen...

Ik denk dat ik toch wel tenminste rond ga kijken voor babykamer/kinderwagen/badje. Wat vinden jullie ervan?

Liefs Jeanney

16. fleurvanengelan

fleurvanengelan Nieuw lid

27 dec 2008
    4
    0
    0
    gastmoeder
    Dronten
    :D ik ken het .. wij dachten ook we houden het op 2! en alles weg gegeven! maar idd na ons huwelijk toch nog graag een derde!

maar mijn man is nog erger dan een zwangere vrouw van 9 maanden hihihi en ik bennog maar 12 weken..
    de kinderkamer heeft hij al gekocht 2e hands koloniaalstyle, de wieg is er al.. heeft een hele lijst met spullen die HIJ nodig vind :)

nieuwe spullen zoals nieuw matras MOET je echt even 4 weken minimaal laten luchten. het schijnt zo te zijn dat er dampen in een nieuw matras zitten die voor een pasgeboren of klein kind schadelijk zijn. en de kans op wiege dood verhogen.. dus wij nemen het zekere voor het onzekere!

gr fleur

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou wij waren door de verbowuing heel erg laat,pas met 37 weken was de babykamer klaar en nog niet helemaal,maar het wiegje zat ook nig in de verpakking maar door omstandigheden kreeg ik met 38 weken een spoedkz snede en in die 5 dagen dat ik in het zkh lag hebben ze alles afgemaakt,en mijn vluchttas had ik ook nog niet klaarstaan en had niets bij in het zkh dus ook geen camera en gelukkig had mart nog net tijd genoeg om een wegwerpcamera te kopen en zijn er wel veel foto's mislukt op de OK,dus ik zou zeggen zorg dat je gewoon alles op tijd hebt klaar staan ook je koffer voor het geval dat.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij dachten ook dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat we tijd genoeg hadden voor alles... Totdat ik BI kreeg met 31 weken...en amper nog vooruit kom. Ik loop slecht, moet veel rusten en heb gelukkig nog net op tijd zelf de kleertjes kunnen wassen en inruimen. Ik snap nu helaas pas waarom ze zeggen dat je rond de '7 maanden' alles klaar moet hebben, dan heb je er nog puf voor ook! Maar dat verschilt natuurlijk van mens tot mens. Ik zou zeggen, als je niet echt MOET of hoeft te wachten, doe het dan ook niet en begin er gewoon gezellig mee!

19. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Nou, dan zorg ik er in ieder geval voor dat het ledikantje in elkaar gezet wordt en het matrasje gekocht wordt, anders blijven we het maar uitstellen. In precipe heb ik dan alles klaar. Ik merk nu ook dat het steeds zwaarder wordt, waardoor ik weinig fut heb om nog uitgebreid dingen te gaan doen. Het kostte me veel energie om alle kleertjes te doen en ook nog eens te sorteren in de kastjes, gelukkig is dat al gedaan.

20. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij hebben afgelopen week de meubels in elkaar gezet. Gisteren heb ik de laatste dingetjes van de lijst gekocht. Ik wacht nu alleen nog op de easyfix en moet nog planken halen en ophangen en het rolgordijn ophangen en een lamp uitkiezen. De box wil ik van de week in elkaar gaan zetten, zodat deze ook kan luchten en zodat de kat er aan kan wennen dat het niet haar huis is...
    Misschien wat vroeg allemaal, maar wilde het ook graag samen met mijn man doen. Misschien kan ik straks niets meer dan alleen maar toekijken.. Kleertjes uitwassen doe ik pas over 2 maanden ofzo.

Overigens ben ik blij dat we de meubels al in elkaar hebben gezet, want de commode bleek beschadigd te zijn. Hiervoor komt begin februari een monteur de boel vervangen.

Deel Deze Pagina