Soort eczeem op buik

Discussion in 'Verzorging' started by Maagd, Sep 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoihoi,

Mijn zoon heeft sinds bijna een week rare rode vlekken op z'n lijfje. Het lijkt droog en daarom denk ik aan een vorm van eczeem. Naast de vlekken heeft hij ook rode kleine bultjes en rode vlekken in z'n knieholtes.
    Hij heeft dit dus alleen op z'n lijf, niet op ledematen of rug.

Komt iemand dit bekend voor als eczeem? En wat heb je er tegen gedaan?

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Onze dochter had rode bultje op haar buik. We doen haar nu in bad zonder olie of iets dergelijks in het water. En dat helpt, ze heeft nu nergens last meer van. Als we iets door het water doen krijgt ze weer bultjes en lijkt het heel droog.
    Misschien is dit wat om te proberen?

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    We doen niks in het badwater en wassen over het algemeen met Neutral zeep. Heel af en toe met Zwitsal.
    Zijn inmiddels bij de huisarts geweest en is eczeem. Mijn man heeft het ook dus het is 'gewoon aanleg'. Voor de erge vlekken nu hormoonzalf gekregen (niet blij mee) en verder vet houden.

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Voor al zulke plekjes zou ik crème (of beter nog de balsam) van Avène aanraden. Liefst samen met de badolie (wel goed afspoelen!).
    Gaat heet snel weg dan. De standaard zalfjes vetten wel tijdelijk, maar deze werken zelfs terugvettend.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Waar kan ik dat kopen?
    En wat is er anders aan dat andere vette creme? Ik heb nu Lanette van de huisarts.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Sorry voor de late reactie. Even kijken op hun site voor verkoopspunten.
    Anders... ten eerste omdat ze natuurlijk goedkopp spul voorschrijven. Maar avene is op basis van bronwater met een bewezen rustgevend effect op de huid.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Zie dat je dat alleen bij de apotheek kan kopen

8. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

Aug 24, 2014
    663
    291
    63
    Hallo,
    Mijn zoontje heeft ook last van eczeem. Helaas over zijn hele lijfje. Wij zijn eergisteren bij een eczeem-verpleegkundige geweest. Zij adviseerde koelzalf (zonder rozenolie!) te gebruiken en wij zijn hier ook hormoonzalf aan het smeren middels een schema. Mijn zoontje draagt nu ook een speciaal zijden pakje onder zijn kleren om het huidje extra te beschermen.

De koelzalf, hormoonzalf en het pakje krijgen wij gewoon vergoed door de zirgverzekering. Mijn advies is om je huisarts te vragen voor een verwijzing naar iemand die echt verstand heeft van de behandeling van eczeem. Hier dus een verpleegkundige in het ziekenhuis, naar door verwezen door de kinderarts.

Succes!

Share This Page