heb na het wassen van de boxkleden verschillende pluisjes erop zitten.. heeft iemand een tip om dit eraf te krijgen?
Met een nieuw schuursponsje! De ruwe kant een x aantal keer over het boxkleed schuren en het is er af. Een rot werk, maar wel de goedkoopste oplossing!
Wat voor pluis? Losse stofjes en pluisjes die er in de was niet af gaan, of is het boxkleed gaan pillen? Ik heb een pluizentondeuze en een borsteltje voor die kleine ronde bolletjes (pillen). Afhankelijk van de ondergrond gebruik ik de een of de ander. Voor losse stofjes, haren etc gebruik ik van dat brede verhuisplakband, maak ik een rondje van om mijn hand en dan maar 'deppen'. Gaat als een tierelier.
Ja meer aan het pillen inderdaad. weet dat mijn oma vroeger ook zon apparaatje ervoor had.. maar is er geen andere manier
Voor haren en los stof gebruik ik een rubber afwashandschoen. Ook voor katteharen van kleding te halen trouwens. Op die manier veeg je het er zo af.
Nou ja, ik heb er dus ook een borsteltje voor. Wel een wat ruwer borsteltje. Ik heb namelijk ook een keer zo'n zachte borstel (zoiets: http://www.budgetland.nl/images/kledingborstel-811970.jpg) gehaald bij de blokker, maar die deed helemaal niks. Volgens mij is die ook meer om je roos of haren van je nette kleren te borstelen, dan dat t voor pillen is. Zo'n ruw borsteltje zal de draad van je kleed/kleding op een gegeven moment stuk maken. Een pluizentondeuze is wat dat betreft veiliger, maar ook minder effectief in mijn ervaring. Voor minder dan een tientje (ook voor 2 euro, maar die vind ik flut) heb je al zo'n ding.
Ik weet niet of de tip al is gegeven. Maar wij gebruiken altijd een wegwerpscheermesje voor dit soort klusjes. Ik scheer mijn winterjas ook af en toe, dan is ie weer als nieuw. Wollen truien scheer ik ook. Wel heel voorzichtig,maar het werkt super