Dochter schuift zichzelf vooruit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bozoe, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Mijn dochtertje heeft altijd normaal gekropen. De laatste tijd merkte ik al dat als ze iets in haar handje had ze bedacht dat ze dan het beste op haar kont door de kamer kon schuiven zodat ze één armpje kon gebruiken om iets vast te houden. Best slim bedacht, vond ik zelf:roflmao:.

Nu doet ze het echter ook als ze niets in haar handen heeft. Het is lastig uit te leggen hoe ze het doet. Ze houdt één armpje (wisselt welke) een beetje omhoog en met de andere (en haar lichaam) zet ze zichzelf dan af en gaat zo de hele kamer door. Ik vraag mij af of dit onder kontschuiven valt en ik hier wellicht het CB voor moet bellen?

Haar ontwikkeling is voor zover ik kan inschatten verder prima. Ze zegt zo'n 8 woordjes, doet dierengeluiden na als je er om vraagt, stapt rondom de tafel en bank en soms staat ze los.

Maar toch maak ik mij hier zorgen over. Aan de ene kant denk ik dat ze gewoon bedacht heeft dat dit veel makkelijker is maar aan de andere kant wil ik ook niet iets over het hoofd zien.

Tips?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    ah geen zorgen, en daar hoef je echt het cb niet voor te bellen. Schijnbaar bevalt het haar beter dan kruipen.

Hier twee kinderen die zich compleet anders voortbewogen dan de boekjes beschreven.

Mijn zoon had een soort van rups/zwem beweging op zijn buik waarmee hij zich verplaatste. Daarna trok hij zich op naar de zit stand om vervolgens te gaan staan en rondjes om dingen te lopen om er daarna achter te komen dat je ook kon kruipen.

Mijn dochter had een billenschuiftechniek waarbij ze op haar kont zat en met haar benen een soort van krab beweging te maken en zo vooruit te komen. Die ging daarna staan, om dingen heen lopen, gewoon lopen om er daarna achter te komen dat je ook kunt kruipen.

bozoe vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Dat is fijn om te horen. Zo zie je maar dat ieder kind dus inderdaad zich anders ontwikkeld. Ik denk ook dat ze dit gewoon veel handiger vindt dan gewoon kruipen haha.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Niks mis mee, gewoon een nieuw trucje wat kennelijk bevalt. Hier heb ik m ook gezien, wel specifiek dat ze wat meesleepte (vaak een boek of een knuffel) maar nu duwt ze t over de laminaatvloer, is kennelijk nog makkelijker. Maar je hebt wel een knappert hoor! Die van ons is wat ouder maar zegt echt nog geen woord, laat staan dierengeluiden op verzoek!

bozoe vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Het is ook wel schattig om te zien hoe die kleintjes allerlei handige manieren bedenken! Ze is qua spraak wel vrij snel, soms ben ik er minder blij mee haha (als het de hele dag MAMAAAAAAAA is). En afentoe in de winkel als ze mensen groet die met de rug naar haar toe staan, dan denken sommigen dat ik degene ben die keihard "hallooo" schreeuwde:roflmao:

Vero0504 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn neefje was een billenschuiver, vervolgens een knie-hopper en daarna ging hij lopen. Helemaal goed gekomen zonder bv hulp van een fysio :)

bozoe vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Volgens mij is daar niks mis mee? Dochtertje van een kennis heeft nooit gekropen, ging van billenschuiven naar los lopen.
    Mijn zoontje deed met 11 maanden voor het eerst iets wat op kruipen leek en met 14 maanden liep hij los.
    Verder vind ik haar super knap wat woordjes enzo betreft!

bozoe vindt dit leuk.
  8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier ook 2 billenschuivers. De oudste heeft nooit gekropen en is van billenschuiven naar lopen gegaan. De jongste loopt nog niet los maar dat duurt niet lang meer, ik denk dat zij het kruipen ook overslaat.

Deel Deze Pagina