Help! slapen een drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi meiden,

ik zit met een vraag, onze dominique heeft de laatste twee weken regelmatig dat ze wanneer ze s'middags heeft geslapen helemaal in paniek wakker wordt, dikke tranen, bijna ontroostbaar is!
    Ook is ze ineens heel moeilijk met in slaap komen s'avonds, er is niks veranderd in het ritueel, normaal lag ze nog wel een tijdje wakker maar meer te kijken en te spelen en dan viel ze heel rustig in slaap en werd de volgende morgen om acht uur wakker.

Nu is het een drama, ze valt in slaap maar een uurtje later wordt ze wakker volledig in paniek, ik heb haar gisteren maar uit bed gehaald, al ben ik daar helemaal geen voorstander van, maar ze was helemaal overstuur, ze moest zo huilen, hoesten dat ze begon te spugen.
    Ik ben met haar rustig op ons bed gaan zitten zodat ze kon kalmeren dat is gelukt, toen heb ik haar terug gelegd maar toen was ze klaar wakker en begon vrolijk te spelen en te teuten.

Al met al sliep ze pas om een uur of 10.
    En dan zul je denken die maft wel door tot de volgende morgen, nee hoor, om drie uur wakker, om zes uur wakker, om half zeven.

Wat is dit meiden, is dit een sprong, waarom slapen ze zo onrustig en worden ze zo in paniek wakker?
    Wat is het beste om te doen, misschien later naar bed?

Ik vindt het zo zielig om haar zo te zien, het is altijd zo'n heerlijk vrolijke meid, huilt nooit en dan nu dikke tranen. :cry:

Henriettte

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik lees even mee, mijn zoontje is wel stuk jonger maar heeft sinds paar dagen precies hetzelfde!

Echt even slapen, dan ineens uit t niets hysterisch huilen en als je hem eruit haalt lachen, gieren..

Denk toch sprong, aangezien hij verder niks mankeert en al medicijnen krijgt voor de reflux.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Was hier hetzelfde, toen Ymke ongeveer 9 maanden was. Ze slaapt nog steeds heel erg slecht en ik wijt dat aan verlatingsangst.
    Wat ik wel heb gedaan is veel spelen op haar kamer, zelfs spelen in haar bedje en dan af en toe even weggelopen. Bleef dan zingen op de gang zodat ze me kon horen.
    Ik deed dat echt heel kort hoor, zodat ze niet kon gaan huilen.
    Het gaat nu wel beter, maar wakker is nog steeds meteen huilen, al is dat nu een stuk minder hysterisch!

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    begin me nu toch zorgen te maken hoor, mijn moeder past vandaag op en nu was het net met het wakker worden weer hetzelfde liedje, wat zou dit nu kunnen zijn, zo erg kunnen ze toch niet dromen.

Wel is haar ene wang wat dikker, zouden het tanden zijn?
    Maar daar hoeven ze toch ook niet zo van te huilen?

wordt een beetje radeloos nu, zou ik er mee naar de huisarts moeten?
    mijn moeder gaat haar temperatuur even opnemen, ze eet verder goed!

Henriette

5. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hebben we hier ook gehad...
    duurde hier iets van 2 weken....echt drama met slapen en steeds overstuur wakker....
    ik dacht ook aan verlatingsangst...dus bleef wat in de buurt hangen en zei vaak sssssstt, ssssssstt....
    dit heeft wel aardig geholpen....

ik hoop voor je dat het gauw over is!

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ook echt brullen, huilen, dikke tranen?

vindt het zo vreemd dat ze het niet direct doet, maar nadat ze zo'n uurtje geslapen heeft, misschien dat ze dan wakker schrikt en mij kwijt is, zou kunnen natuurlijk!

Maar verder heeft ze eigenlijk niet echt last van verlatingsangst, overdag kan ik gerust even uit haar vizier zijn, dan is er niks aan de hand!

Meiden maak me echt zorgen!

mijn lieve meissie die zo'n verdriet heeft, doet me gewoon erg pijn!

henriette

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky had dat ook hoor.... :(
    overdag nergens last van en op bed eerst een poosie slapen!
    denk toch echt dat het een fase is hoor... :rolleyes:

je hebt trouwens ook pb terug ;)

8. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Mijn dochter heeft dit ook een hele tijd gehad...Nu gaat het een stuk beter..Wat het is geweest? Ik denk verlatingsangst...Als zij overstuur was kotste ze ook haar hele maag inhoud eruit van ellende...

Ik heb een muziek mobiel gekocht met figuurtjes op het plafond hiermee kon zij zich prima vermaken en viel dan in slaap..

Na een tijdje hielp het niet meer maar nu gaat ze zelf slapen...

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kindjes hebben op die leeftijd in de gaten dat ze geen deel van mama zijn maar 2 individuen.. dit kan ze erg angstig maken.. Op deze leeftijd beginnen ze met dromen en doordat ze meestal kruipen /staan zien ze dingen vanaf een heel ander perspectief en dit kan soms moeilijk te verwerken zijn..

Het heeft heer zo'n 3 weken geduurd..

Deel Deze Pagina