Pluizig haar, wat doe jij er tegen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cupcake01, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Toevallig heb ik een flesje cadeau gekregen van mijn moeder (met een boel andere natuurlijke verzorgingsproducten), doe je dat in je haar als het nog vochtig is? Of als het droog is? Mijn haar wordt erg lang nu en ik merk dat het wat pluiziger wordt, eigenlijk de eerste twee dagen na het wassen ofzo, daarna beter. Ik was het 1 keer in de week. De laatste dag of twee dagen draag ik het in een knot. Dus uiteindelijk staat het 3 dagen goed
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    als je t alleen nat kamt gaat t al zo veel schelen. Al het haar wat niet stijl is (dus van slag tot afro) moet je niet willen kammen als het droog is.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ja, als het nog nat is, meteen na het douchen, een paar druppels is genoeg.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    #44 Iertje81, 8 jun 2021
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    Ik gebruik hem bijna (alleen soms in het weekend niet) elke dag en inderdaad op droog haar. Voordat ik hem gebruik, doe ik wel een mousse van Nivea in m’n haar. Niet te veel want anders ziet je haar er zo vet uit. En slierterig. Als er rook vanaf komt is dat niet erg, want dat betekent dat je het spul ‘verbrandt’ en niet je haar zei mijn kapper.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    #45 Iertje81, 8 jun 2021
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    Tja, ik sta iedere (werk)ochtend een uur eerder op dan de rest in huis en gebruik die tijd om hele sterke thee te drinken, te lezen, te roken en dus die borstel te gebruiken.
    Die borstel is in no time heet en je kamt er alleen je haar maar mee. Echt om die pluis eruit te krijgen. Ik ga het niet helemaal in model brengen hoor elke dag: behalve als ik stijl haar wil. Maar ook dat is in een kwartiertje gedaan. En eerlijk gezegd gaat het me nu zo makkelijk af dat ik steeds vaker met stijl haar de deur uit ga.
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    #46 Iertje81, 8 jun 2021
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    Mousse van Nivea! Maar soms ook kokoswax.
     
    Novi vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Iertje81 net even een klein stukje geprobeerd, op 180 graden. Oh joh, dit werkt best goed. Hoewel ik eigenlijk heel fijn en ook best dun haar heb, is het tegelijkertijd stug en pluizig. Ik denk dat je je wel kan voorstellen wat de structuur van mijn haar is. En zeker nu ik het eigenlijk niet zo heel goed hydrateer (maar ik heb toevallig vanmiddag weer de shampoo en het haarmasker van L'oréal gekregen - ik krijg die pakketjes altijd van de kapper eens in de zoveel tijd - heel handig. Dit keer koos ik voor Serie Expert Gold Quinoa).

    Maar hee, mijn haar is pluisvrij. Ik heb vanochtend Tanrevel gedaan en mijn nagels zijn mooi. Ik voel me zowaar sexy :o: (kan je het je voorstellen, bijna 29 weken zwanger).

    Hier kan ik 's ochtends wel tijd voor maken, aangezien ik tussen 5u en 5.30 opsta en de rest nog minimaal een uur op 1 oor ligt. Ik doe dat trouwens bewust hoor, heerlijk. Alleen opstaan, thee of koffie, even op de bank. Wat snaaien, op mijn gemakje mijn skincare en snel make-upje...
     
    Vitamientjuh en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Tipje dus aan TO, onderstaande combi zorgt bij mij voor pluisvrij haar. :)
    Die borstel hadden ze alleen in het zwart hier..
    [​IMG]
    +

    [​IMG]
     
  9. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Biosilk is zooooo lekker en fijn. Verder heb ik ook arganolie, andrelon olie en bog een of andere olie uit een beautybox die ik iedere maand krijg. En het leuke is.. Ik gebruik niks. Ik laat het maar lekker pluizig (heb zelf slag/krullend haar). Soms stijl ik het wel eens, dan doe ik er sowieso olie in.
     
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ja dat is idd de naam en je hebt verschillende nummers in hun verzorging. De shampoo is nr 4, uit m’n hoofd en het haarmasker is nr.8
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Het grappige is dat velen hier olie zeggen. Maar als ik puur wat olie in mijn haar doe, dan wordt het daar bij mij echt niet minder pluizig door. Het verzwaart alleen en maakt vettig. :| en ik ga echt geen olie op de haarwortels doen.
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nummer 5, de conditioner, die is ook fijn. Heb in het verleden heel lang nr 4 en 5 samen gebruikt want die versterken elkaar!
     
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik vind de conditioner eerlijk gezegd niet fijn en een beetje teleurstellend zelfs. Nr.3 deed ook niets voor mijn haar en zo’n gedoe met aanbrengen. Ben wel heel tevreden over de shampoo en het masker.
    De leave in en olie heb ik nog niet geprobeerd, ben ik wel benieuwd naar maar wil eerst mij huidige spul opmaken.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dat kan natuurlijk. Ik ben op een gegeven moment overgestapt op loreal professionel. Tijdens de zwangerschap heb ik nooit zin in gepriegel aan mn lijf en haar dus pak ik voor het gemak gewoon wat in huis is. Heel stom eigenlijk maar alles kost me gewoon meer moeite :p.

    Maar ik kreeg dus gisteren weer een pakketje Serie expert binnen dus heb gelijk weer de shampoo en het masker gebruikt. Wat heerlijk! Vaak gebruik ik daarvan altijd het haarmasker na het wassen, 2x per week.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier hetzelfde. Dan is het nog pluizig, maar ook vet, dus dat is echt een no go
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Pluizig haar is vaak droog haar. En dan moet je eigenlijk de onderliggende oorzaak weten om het goed aan te kunnen pakken. Is je haar droog omdat het moisture mist, of omdat het proteïnen mist. Of beide.

    Het is voor vele het beste om niet alles uit 1 lijn te gebruiken omdat dat je haar een overdosis krijgt van het ene (zwaar en futloos) maar niet genoeg krijgt van het andere (droog en breekbaar). Misschien heb je een shampoo nodig met proteïne en een conditioner met moisture.

    Niet je haar droogwrijven met een handdoek (beschadigd en breekt je haar), niet heet föhnen (beschadigd en breekt je haar) en de föhn niet te hard zetten (zorgt voor pluis).
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ben ik het deels mee eens. De producten die ik op nat haar onder de douche gebruik, denk aan shampoo, conditioner en/of masker, die gebruik ik altijd wel van 1 lijn. De producten zijn complementair aan elkaar en geven je haar echt optimale resultaten bij goed gebruik. Maar de dagelijkse verzorging zoals bijv een styling Cream voor het föhnen of gewoon een serum voor extra verzorging, die pak ik - als ik het gebruik - vaak met net wat andere eigenschappen idd om te voorkomen wat jij zegt. Maar dat zal voor iedereen ook anders uitpakken. Ik denk dat kappers onderling ook bepaalde voorkeuren hebbenz
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ik denk dat merken je dat graag laten geloven maar ik denk niet dat dat zo werkt (voor optimaal resultaat gebruik onze hele lijn). Tenzij je haar bijvoorbeeld ernstig proteïne mist dan kan je alle producten van 1 lijn kiezen, maar zelfs dan zou ik eigenlijk een ander merk doen die andere ingrediënten aanbiedt wat misschien eerder optimaal resultaat boekt.
    Maar het is idd persoonlijk, geen haar is hetzelfde, het is vooral uitproberen wat werkt. Het ligt ook aan het soort haar dat je hebt: stijl, slag, krul, kroes. Fijn, dik, veel, weinig.

    nog een tip: Duur is niet altijd beter, drogisterijmerken zijn niet per definitie minder goed dan dure of ‘Indy’ merken.

    Belangrijk om erachter te komen wat je haar mist en om een shampoo/conditioneer te vinden die dat aanvult.
     
    Novi vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja eens hoor. Maar wat ik bedoelde dat ik vaak de producten onder de douche wel graag van 1 lijn pak, en de resterende producten vaak anders. Dan gebruik ik niet de gehele productlijn (die soms uit allerlei overbodige producten bestaat), maar een shampoo en conditioner dus altijd wel :)
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik heb ook de zwarte. Fijn hè?
     

Deel Deze Pagina