Pluizig haar, wat doe jij er tegen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cupcake01, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja echt een geinig ding. Het blijft niet 3 dagen zitten ofzo. Dus voor maximaal effect zou je het wel elke dag moeten doen. Maar voor die prijs kon ik het niet laten.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  2. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Sinds ik de curly girl methode volg heb ik geen pluizig haar meer. Het voelt weer gezond, glanst mooi.
    En bijkomend voordeel is dat m’n slag eindelijk mooi blijft zitten.

    Kammen doe ik nooit op droog haar. En ik gebruik een microvezel handdoek voor mijn haar.
     
    Luchia en KleineLai vinden dit leuk.
  3. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik maak het iets droog. Daarna maak ik er gewoon een knot in. Het laat geen vlekken na op mijn kussen
     
  4. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor, dat heb ik ook als ik zwanger ben. Energie is dan heel beperkt en ook gewoon geen zin in mezelf. Komt straks wel weer terug gelukkig.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja joh. En hoe de rest van je lijf eruit ziet, blegh. Voel me nu al een potvis.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Marsepein normaal haal ik zo veel voldoening uit een simpele lipstick of gewoon een loeistrakke wing. Nu denk ik 'boeien, hij is bobbelig en niet bij elk oog gelijk' of 'droge lippen, who cares'.
    Ik voel me echt vreselijk oncharmant zwanger. Altijd al gehad hoor.

    Maar eerlijk is eerlijk: als ik me even kwaad maak, dan voel ik me dus wel beter. Ik had dus laatst die borstel gebruikt, mijn nagels zijn nog steeds mooi, mijn wenkbrauwen zaten echt amazing in model. Toen voelde ik me beter. Tot ik de volgende ochtend wakker werd met een vette huid, een extra puist, donkere kringen en eens goed in de spiegel keek: ik zie er vermoeid uit. Tekenend. Mijn gezicht valt wat meer in (ik eet minder want geen ruimte) dus ik moet echt calorierijke tussendoortjes nemen.
    Ik grijp dus maar wat vaker naar de noten, eet volle kwark, maak dubbel beleg op brood en gebruik rijkelijk olie tijdens het koken. Want ik vertik het om extra veel te snoepen. Veel te bang om juist die slechte kilo's niet meer kwijt te raken.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik had altijd echt super pluizend haar. En dan ook nog altijd van die babyhaartjes langs de haargrens die rechtop stonden. Ik gebruik nu sinds een maand of 3 a 4 de producten van olaplex en het werkt op mijn haar echt. Ik gebruik nr.3 tm 7 en ben na het wassen en fohnen 3 dagen pluisvrij, zelfs met vochtig weer!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    De leave in nr.6 en oil nr.7 van olaplex zijn ook echt super goed!!
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Ik ben sinds deze week -nadat ik resultaten heb gezien bij twee vriendinnen- overgestapt op de curly girl methode. Dit betekent uitsluitend sulfaat/parabene vrije producten. Ik heb van de week shampoo, conditioner en masker gebruikt. Daarna een leave in en anti frizz gebruikt en aan de lucht laten drogen. Voor het eerst in 17 jaar geen föhn, krultang of stijltang gebruikt en had Tina Turner pluis verwacht, maar viel me reuze mee. De komende keren gebruik ik alleen een co wash (als ik mijn haren ga wassen).

    Ik vind het de moeite waard om uit te proberen in ieder geval.
     
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Tja weet je.. ik heb zoiets van “ik doe gewoon waar ik zin in heb” als ik zwanger ben. Tenzij ik een gelegenheid heb dan pak ik wel uit maar anders net een sloeber in jogging en lekker lui zijn. Veel internetten en vreten en weinig aan mezelf qua verzorging. Bij de eerste schrok ik me rot joh, wist niet wat me overkwam. Voelde zo als een verplichting om iets te doen waar ik geen zin in had. Het komt echt wel weer goed, die hormonen zijn gewoon megasterk.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Vind je 3 niet zo’n gedoe? Voor het wassen erin..Ik merkte ook geen verschil eigenlijk, was zo blij toen het flesje leeg was.
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat is nr 3 ook alweer? Help me even..
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb alle producten een hele tijd geleden een zwier gegeven. Geen shampoo, geen condioner, geen leave in, geen masker alleen nog maar olijfolie zeep en wat kokosolie ( en haarlak kan niet zonder)

    malle afgebroken haartjes groeiden weer aan, glans, weinig pluizen, gevoed haar, heerlijk zacht en makkelijk in model te brengen.

    heb van nature wat vreemde oncontroleerbare slagen in m’n haar. Dat stijl ik even en voor de rest drogen en klaar. Door de haarlak was ik wel dagelijks m’n haar maar daar zie je dus niks van.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  14. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    je maakt je haar nat en doet dit spul erin (op ongewassen haar dus) dan laat je het intrekken voor 20-30 min en daarna mag je de douche weer in om het te wassen met shampoo en vervolgens haarmasker of crèmespoeling.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee normaal niet maar afgelopen week had ik per ongeluk nr6 in gedaan ipv nr3 toen baalde ik wel. Nat gemaakt, gedroogd, 10 minuten met nr. 6 gezeten om erachter te komen dat ik dus opnieuw kon beginnen. Ik blijf nr. 3 wel gebruiken want dat is het enige bewezen product van olaplex dat echt zwavelbruggen hersteld in het haar. De andere producten zijn super fijn maar niet met die "krachten".
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik blijf in de douche tijdens het intrekken. Ipad mee met muziekje aan.

    Edit. Je maakt je haar nat, moet het dan handdoek droog maken, dan dit spul erin en dan minimaal 10 minuten intrekken en daarna met shampoo wassen.
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Potvis :roflmao:
    Ik zei altijd: ‘zo dadelijk komt Lenie aan de deur (die van die zeehonden) en schuift me zo de zee weer in.’ :rolleyes:
    Of als ik ging zwemmen:
    ‘Free Willy’ :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Pfff nee maar echt hoor. Ik ga weer richting watermeloen hoor
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Ik denk altijd maar zo; het komt weer goed :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat fijne alle tips. Ik heb gisteren na het douchen gekamt op nat haar. Daarna niet meer word ik wakker met heel veel slag. Best mooi. Het pluist alleen alweer. Heb nu argan olie gehaald, kijken wat dat uithaalt.
    Olaplex lijkt mij ook wel het proberen waard dat is mijj volgende optie. Er is een hele lijn van, welke van die hele lijn heb je sowieso wel nodig?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina