Verbrand door thee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poppy14, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zondag 21 december gebeurde ons iets wat nooit had mogen gebeuren.
    Onze lieverd wou thee naar mama brengen , en heeft op het aanrecht gevist naar een mok vol thee. En heeft hem zo met de volle lading over zich heen getrokken ..

Dat geschreeuw ik vergeet het noooit meer !

Snel gekoeld , doktersdienst gebeld , we mochten. Na het koelen meteen komen. Je zag het fel van zijn kleine bovenlichaampje er af branden .. Verschrikkelijk!!!
    Eenmaal daar was het meteen , dit jongentje moet naar het brandwondencentrum. Schrik!!! Shock!!! Dan is het wel heel erg !!

Daar aangekomen een marteling van testjes afnemen ,de wond behandelen , fotos maken , verbinden .. En vervolgens 7 dagen lang in een geisoleerde ruimte , waar wij ook pakken aan moestenals we bij hem waren.

7 dagen lang geleeft in het ziekenhuis , gehuild om ons ventje , die zoooo dapper er sterk was ! Hij kreeg 2 dagen lang hoge koorts , het gevecht van zijn lichaampje tegen die afschuwelijke verbranding!!

Hij is thuis en het gaat goed!! De wond is helemaal dicht!! Nog wekelijks naar het brandwondencentrum toe om de genezing in de gaten te houden..

Thuis nog een hoop trauma's te verwerken , vooral de douche ..
    Maar het gaat goed! En de plek die zal uiteindelijk vervagen!

Ik schrijf dit omdat in het kuwanishuis waar wij verbleven in het zkh een gastenboek lag , waar elke bladzijde gevuld was met een verhaal over een kindje en hete thee of koffie...
    Het gebeurd zoveel , en voor de ouders is dit ook een hell..
    Maar op het forum hier is er niks over te vinden !!

2. Echt afschuwelijk :( Ik las laatst ook een blog van een moeder waarvan het kindje ook hete thee over zich heen had gekregen, compleet met foto's. Echt, ik kreeg er zo'n kippevel van... Heb het toen niet hier geplaatst omdat ik dat een beetje "rampentoerisme" vond als iedereen dan opeens op die blog ging kijken. Maar inderdaad, een ongeluk zit echt in een klein hoekje!!

Goed dat je hier aandacht aan geeft!

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wat vreselijk voor jullie!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de kinderen er zijn alleen nog 's avonds als ze slapen een kop thee drink puur vanwege de angst hiervoor. Het is namelijk als ik me goed herinner een ongeluk thuis wat het meeste voorkomt. Vaak hoorde ik dan wat overdreven zeg als je niet eens meer overdag een kopje drinkt. Maar ik weet hoe snel kinderen zijn en dat een ongeluk in een klein hoekje ligt. Maar verbranding door thee/kokend water probeer ik echt te voorkomen op deze manier. Je kunt ze natuurlijk niet voor alles beschermen maar dit is echt mijn nachtmerrie. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat je zoontje snel volledig opknapt en er niks aan overhoudt.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jeetje wat vreselijk dat dit je zoontje is overkomen! Wat een rottijd hebben jullie gehad.

Wat fijn dat het goed is afgelopen!

5. penseel

penseel Niet meer actief

Pff je ergste nachtmerrie.

Sterkte met het herstel.

6. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Allereerst wat verschrikkelijk voor jullie zoontje en voor jullie zelf. Heel veel sterkte met zijn herstel.

Goed dat je hier wat aandacht geeft aan het feit dat het zo vaak gebeurd.

Voor degene die geen thee meer drinkt overdag, natuurlijk kan dat toch wel? Je zet thee en lengt het aan met water totdat het lauw is, zo doe ik dat ook bij mijn zoon.;)
    Maar goed dan moet je dat natuurlijk wel lekker vinden.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb het laatst bij mezelf gehad. De vellen kwamen er vanaf en die pijn pfff. En dan ben ik nog volwassen en niet zo'n klein kindje.

Hopelijk vervaagd het goed.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Klopt maar als ik het dronk was het altijd sochtends en dan ben ik juist druk met van alles en nog wat. Dan zou ik het zo vergeten. Ik weet ook uit ervaring hoe het is , zus als kind verbrand door thee. Dus ik voorkom liever dan ..

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Vreselijk :( veel sterkte

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach wat sneu zeg. Beterschap voor hem.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Verschrikkelijk en heel veel sterke.
    Goed dat je het deelt en durft te delen. Een ongeluk is heel snel gebeurd en zo maak je ons ook nog even wakker.
    Je houd er wel rekening mee maar iedereen denkt : neeeeeh dat gebeurd hier niet,...
    Maar het kan overal gebeuren en bij iedereen.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sterkte. Lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken.

Ik heb als klein kind twee maal een pan soep over me heen gekregen. De eerste keer omdat ik per ongeluk aan het tafelkleed trok. En de de tweede keer omdat iemand door te krappe ruimte, de pan met soep over mij heen naar de tafel zette.... en daar morste een plons soep uit. Gelukkig had ik toen een spijkerbroek aan. Beide keren gelukkig geen "schade".

13. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd dat gebeurd hier niet!! Ben notabene pedagogisch medewerkster , dan gebeurd dat niet!
    Thee staat hier nooit op het randje van het aanrecht of optafel , nee altijd hoog waar ze niet bij kunnen!

Onze zoon weet dat thee heeeel heet is!!

Om dat moment was mama helpen sterker dan gevaar!! En die slimmerik heeft zijn weg gevonden om de mok te pakken te krijgen !
    Het gaat zoo snel ..

We hebben ons zoo schuldig gevoeld .. Maar dit gebeurd ..
    En het gebeurd zooo veel!! Teveel !!

Dus mamas , is dit jullie ook overkomen , ik wil ook graag jullie verhaal horen , en vooral weten , hoe is het hersteld ??

Thanks voor alle reacties

14. fafa

fafa Niet meer actief

Ow, wat een ellende! Heel veel sterkte. En inderdaad, het kan iedereen gebeuren, dus goed dat je het schuldgevoel wat los hebt gelaten.

Ik drinkt tegenwoordig mn thee nu ook altijd lauw, dus daar geen gevaar. Maar het is meer dan eens gebeurd dat er een kind opeens aan mn been hing terwijl ik een pan afgoot. Altijd goed gegaan, maar je zult net zien dat er op dat moment iets misgast met afgieten ofzo. Het kan zomaar gebeuren...
    Veel sterkte met het herstel!

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ah wat verschrikkelijk en goed dat je dit deelt.. heel veel stertke!

16. Nachtmerrie... verschrikkelijk :(
    Sterkte!
    Goed om even te delen..

17. Twee meisjes

Twee meisjes Niet meer actief

Wat vreselijk voor jullie en jullie zoontje :(

Toen onze dochter een half jaar oud was heeft ze een beker hete thee over zich heen getrokken. Ze zat bij iemand op schoot aan tafel en was sneller dan we hadden gedacht. "Gelukkig" beschadigde de thee alleen haar polsje, maar de vellen hingen er aan, vreselijk om te zien.
    Ik was toen enorm verbaast hoe snel dat is genezen. Al vrij snel zag je er nog maar weinig van, alleen wat pigment verschil. Bij ons was er sprake van tweedegraads brandwonden.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik wens jullie veel sterkte.
    Ik let altijd goed op maar geloof zeker dat dat ook mij kan gebeuren en iedereen kan gebeuren.
    Ik denk dat dit mensen wel weer even wakker schud.

19. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jeetje poppy wat erg!

maar het kan iedereen gebeuren, je let 2 minuten niet op en ze zijn sneller als jij denkt!
    heel veel sterkte en hopen dat hij snel opknapt!

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oh meid wat vreselijk moet dat zijn geweest!

Goed dat je het zo neerzet! Ik ga iig nóg voorzichtiger zijn met hete thee!

Heel veel sterkte met het verdere herstel!

Deel Deze Pagina