dilemma slapen bij anderhalf jaar!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joma, Aug 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi ons dochtertje Gwen is 1,5 jaar en altijd al vanaf begin af aan minder slaap nodig gehad.

ik zit soms echt te twijfelen of ik ze overdag nog moet laten slapen, want als ze dat niet doet is ze savonds lekker moe en slaapt ze vrij vlot , als ze wel gaat overdag en dan al bewust einde van de ochtend 1,5 uur ,duurd het even voor ze slaapt en in afwachting hoelang,kan ook maar een 45 min zijn tot gevolg savonds keten enz in bed waar ik moe van wordt, kan haar moeilijk savonds later naar bed doen, vindt gewoon dat een kind van die leeftijd om 19 /19.30 uur naar bed moet en niet om 21 /21/30uur pas omdat ze smiddags geslapen heeft jeetje wat een dilemma, iemand tips wat zouden jullie doen???????????????????? niet meer naar bed doen overdag of toch wel en dan veel later naar bed wat mij ook niet het juiste lijkt;)

hoop op wat reacties of tips, weet ff niet meer hoe of wat

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij kiezen hier wel voor laat naar bed..
    Mijn zoontje slaapt overdag nog 1,5 tot 2,5 uur. Maar met minder (of eerder wakker maken) hebben we na dat slaapje een chagerijnig jochie. Dat kan 1 dag geen kwaad. Maar meer dagen wel, want dan eet hij ook geen avondeten meer.

Dus ons jochie wordt rond 7.15 wakker, gaat er 12.30 weer in, komt er 15.00 weer uit. En dan ik het rond half 9 richting boven. En dan slaapt hij ergens tussen 9 en half 10. Hij ligt rustig nog een half uur tot een uur te babbelen. Maar dit is hier gewoon de fijnste oplossing.

3. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh nee hier is gwen niet chagerijnig als ze niet slaapt overdag, ja meestal pas om 18.30 en dan kan ze naar bed ,en ja als ze overdag slaapt ja dan ligt ze soms tot 22 uur wakker en te keten ,jammeren enz omdat ze nog niet moe is en laat naar bed, vindt savonds ook gewoon papa en mama tijd en geen kinderspeeltijd zegmaar, kan ik ook nog ff relaxen heb je toch ook nodig als ouder

4. naatje070

naatje070 VIP lid

Jul 24, 2007
    5,531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Joma, hier gaat Mike naar bed als ie moe is, en dat is dus meestal na 19:00u hoor. Mike gaat meestal 's middags slapen van 14:30u tot 18:00u. Dus dan krijg ik hem er niet om 19:00u in. Ik heb er zelf geen probleem mee. Zodra ik merk 's avonds dat ie moe is, leg ik hem in bed. Ik ga er vanuit dat het vanzelf goed komt hoor!!

5. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoelaat gaat hij er dan meestal in als hij smiddags laat slaap?

6. naatje070

naatje070 VIP lid

Jul 24, 2007
    5,531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Tussen 21:00u en 22:00u..

7. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh das wel laat , nee moet er niet aan denken, savonds wil ik echt voormezelf houden;)

8. naatje070

naatje070 VIP lid

Jul 24, 2007
    5,531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb 's middags weer voor mezelf;)

9. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien moet je het eens een weekje proberen om haar overdag niet meer te laten slapen. Als ze dan gewoon vrolijk blijft overdag, dan heeft ze het schijnbaar niet meer zo nodig.
    Mijn neefje was ook anderhalf toen hij geen middagdutje meer deed.

10. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja misschien maar een keer proberen , van de week had ze 3 dagen overdag niet geslapen maar gaat goed hoor en om half 7 gelijk in slaap gevallen, maar je hoort zo vaak met anderhalf jaar hebben ze echt nog een slaappie nodig! vandaar ik me afvroeg of ze daar niet te jong voor is enz maar jou neefje dus ook niet meer op die leeftijd.

11. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja das waar;)

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Als het voor jullie werkt, dan laat je het middagslaapje er toch af?
    Ik vind het ook wel vroeg, maar mijn zoon is een slaapkop, dus die heeft het echt nog nodig, anders is hij supersacherijnig en eet geen hap meer bij het avondeten.
    Als jouw dochter er geen last van heeft lijkt het me geen probleem.
    Ik zou er ook niet aan moeten denken om mijn zoon pas om 21.00u-22.00 op bed te leggen, ik vind het ook lekker om 's avonds een paar uurtjes rust in de tent te hebben voor ik zelf naar bed ga!

13. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    bedankt voor je reactie ja dat vindt ik ook savonds ff rust is heel belangrijk denk dat ik gewoon kijk hoelaat ze sochtend wakker is nu ligt ze ook nog te slapen en ze is ook wel is veel vroeger wakker als ze later wakker is probeer ik haar gewoon niet meer te laten slapen is ze heel vroeg wakker probeer ik haar gewoon een uurtje te laten slapen einde ochtend,

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    poeh lastig, ik geloof ook dat ik dan zou proberen overdag geen slapie te laten doen.
    Hier is ze rond 6uur/half7 op en rond half 12 gaan echt de lampies uit, dus rond 12 uur ligt ze op bed tot gemiddeld ene uur of half 3 en dan is ze rond half 7/7uur wel weer moe voor de nacht.
    Werkt hier perfect enik heb ook de avond voor mezelf.
    Moet er ook niet aan denken als ik haar pas rond half 10 ofzo op bed kan leggen, dan kan ik haast zelf al mee. Want sinds ik haar heb gaan bij mij de luikjes ook uiterlijk 10 uur savonds al dic ht

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof dat ik in jouw situatie het middagslaapje zou laten vervallen: ik vind het belangrijker dat een kind op tijd leert dat 19 uur kinderbedtijd is, dan dat er perse nog een middagslaapje gedaan moet worden. Dat middagslaapje moet alleen als de dag voor je kind te lang duurt om zonder slaap te overbruggen en zo te horen is dat bij jullie nou niet bepaald het geval!
    Lekker luisteren naar de behoefte van je kind, elk kind is daarin anders... Mijn stiefdochter was ook vrij vroeg van het middagslaapje af, stiefzoon heeft bijna tot ie naar de kleuterschool ging 's middags nog geslapen... :)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, dat je de middag vrij hebt als je kind dan slaapt, is misschien wel zo, maar ik zou ook de avond willen: dan ben je toch samen met je partner, overdag is iig een van de twee aan het werk...

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    dat is neit in elk huishouden het geval, hier werkt mijn partner savonds juist

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Gewoon naar je kindje kijken. Ik vind het nu prima zoals het gaat. Mijn man kan nu na het avondeten ook nog even met de kleine spelen. Als hij om half 6 thuis komt, dan moet eten. En de kleine moet om 7 uur liggen. Dat vind ik ook niks.
    En 's ochtends 6 uur eruit vind ik ook geen fijne tijd. Zeker niet als de wekker pas 7.20 gaat..

Mijn zoontje heeft ook nog niet langere nachten gemaakt dan 10,5a11 uur. Dus voor 8-en erin betekend sowieso voor 7 uur wakker. Ik verwacht dat het wel bijtrekt als hij zijn middagslaapje zelf korter maakt, of overslaat.. dan gaan we wel eens 7-7 nachten proberen..

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hier sliep onze dame met 1.5 ook niet meer! Ook al had ze het wel nodig , het ging niet meer. middagslaap was er al heel vlot vanaf. Ze wou ook overal bij zijn leek het wel, maar goed daardoor sliep ze in de avond tussen acht en half negen. Dus ja.. het is wat jij het beste vind voor je kindje, je voelt het zelf wel aan. het ene kindje is het andere niet toch? En ja, ik kreeg ook te horen. ,, Nu al niet meer?'' NEE nu al niet meer, zei ik dan.. het is niet anders.

Nu is ze dus vier en slaapt netjes vanaf half 8 tot de volgende ochtend. Het is wat met die ritmes!

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hihi ik ben een echt avondmens. Ik trek zes uur in de ochtend echt niet hoor! Hier sinds kort pas van twee naar één slaapje overdag. Om één uur stort ie helemaal in! En dan is ie pas om negen uur wakker (slaapt van 9-9)

Share This Page