Wat doen jullie als je een grote verbouwing in huis hebt? Thuisblijven of juist weggaan? Ze komen over een paar weken onze badkamer slopen en een nieuwe plaatsen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dan "normaal" is in zo'n situatie... Het zal sowieso wel lawaaierig worden dus ik vraag me ook af hoe ik dat ga doen met ons zoontje...
Thuisblijven! Maar ik wil dan ook perse geen vreemde mensen in mijn huis als ik nie thuis ben. Hebben eigen zaak dus er ligt vanalles waar ze niks mee te maken hebben. En al hadden we die niet dan nog steeds haha. Kleine kindjes slapen meestal gewoon door herrie heen of zijn er snel aan gewend.
Wij gingen op vakantie toen onze badkamer vervangen werd. Maar de klussers waren familie van mij en goede vrienden van ons, anders was ik denk ik thuis gebleven. Dan heb je zicht op wat er gebeurt. Misschien kan je zoontje een paar daagjes uit logeren?
Hangt ervan af hoe goed je de mensen kent en of je hun vertrouwd. Wij hebben vorig jaar laten verbouwen (aanbouw laten plaatsen) en in die 8 weken moest er toch echt gewerkt worden en had ik ook nog mijn andere verplichtingen. Soms ben ik ook gewoon met mijn dochter 'gevlucht'. Maar ik ken de aannemer heel goed en weet dat die ons niets zou flikken. Voor de werklui zal het niet veel uitmaken of je thuis bent of niet, die gaan hun gang meestal wel. Kan soms wel handig zijn als je er af en toe bent voor overleg tussendoor.
Maken dat ik wegkom, ik heb twee linkerhanden. Manlief doet bij een verbouwing het meeste zelf met evt hulp. We hebben vorig jaar flink verbouwd/intern gerenoveerd voor we in ons nieuwe huis trokken. De stukadoors, spuiters en vloermakers zijn toen ook wel zonder ons in het huis geweest, maar dat was verder toch nog leeg. Manlief was er bijna dagelijks na zijn werk en deed het overleg enzovoorts.
thuis wonen en reglematig wegvluchten. afhankelink of zoontje slaapt hem af en toe wegbrengen Sterkte alvast. Hoop voor je dat het voorspoedig verloopt. Zit al vanaf april in verbouwing van keuken bijkeuken en heb beneden geen water en natuurlijk ook geen keuken en ondertussen gaten in de buitenmuur vanwege ontdekte lekkage van riool. Soms loopt het anders dan gepland.
Qua overlast en drukte zou ik zelf weggaan maar daarentegen vind ik het ook niet fijn dat er "vreemden" in mijn huis zouden zijn zonder toezicht. Alleen daarom zal ik al thuis blijven. Met een kleintje wordt het natuurlijk al lastiger. Misschien een oppas regelen voor de begin fase (het breken etc). Bij het opbouwen gewoon in de woonkamer of met mooi weer in de tuin
Logeren is een goed idee misschien. Ik kan hem sowieso denk ik wel regelmatig bij mijn ouders brengen, maar ik wil hen er ook niet 2 weken mee opzadelen...
Ik zou thuisblijven of anders in de buurt verblijven. Toen wij vorig jaar onze badkamer lieten verbouwen kwamen er toch nog vrij veel vragen over hoe en wat wij het wilden.
Hier zijn ze nu de badkamer wc en keuken aan het vervangen. Ben gewoon thuis. Geen idee waar ik heen zou moeten.
Als ik vrij ben ben ik thuis, als ik moet werken dan ga ik werken. Ik ga niet speciaal vrije dagen opnemen om de werklui op hun vingers te gaan kijken.
Ik was gewoon thuis en voor de kids ging alles gewoon door. Zoontje sliep ook gewoon op zijn eigen kamer. De badkamer werd flink verbouwd. Zijn denk 6 weken bezig geweest. Man en schoonvader deden veel zelf
Ligt eraan. Toen de ramen geplaatst werden bijv en toen er een gat in de muur gehakt werd was ik bij mn ouders, verder ben ik meestal thuis. Altijd wel een klus hier..
Thuis blijven. Ik vind het verbouwen verschrikkelijk, maar wel nodig op z'n tijd. Vooral de troep die je er van hebt. Ik doe geregeld tussendoor opruimen en stofzuigen e.d. Daarnaast vind ik het geen prettig idee om vreemden in huis te hebben als je er zelf niet bent. De kindjes slapen er meestal wel doorheen. De woonkamer moet hier nog, zucht. Het resultaat is natuurlijk altijd heel fijn, maar die zooi.....
Vorig jaar is onze badkamer verbouwd en wij hebben de eerste week, met al het sloopwerk, toen een huisje gehuurd. Daar was ik achteraf erg blij om, want het huis was 1 grote stofbende en het lawaai was verschrikkelijk. De eerste dag was ik tot 3 uur thuis, zodat de oudste die dag gewoon naar school kon nog, (en we toch pas vanaf 3 uur in het huisje konden), maar Caitlyn heeft toen alleen bij mij op de arm wat geslapen, door al het lawaai. lij dus dat we de rest van de week in een huisje rustig zaten
Hier ben ik thuis geweest, maar ik vond het vreselijk, niet het lawaai, niet de stof, maar gewoon dat er vreemde in je huis zijn.