Donderdag de 17de voelde ik dan de eerste weeën en dat mocht ook wel na 42 weken en 3 dagen zwangerschap. Aangezien we die vrijdag toch naar het ziekenhuis heen moesten voor een ctg en echo hebben ze toen ook even inwendig gevoeld en had ik iets meer dan een cm ontsluiting. Van vrijdag op zaterdagnacht kwamen de weeën steeds regelmatiger en zijn we tegen 2 uur richting ziekenhuis gegaan, maar helaas konden we zo weer terug naar huis omdat de ontsluiting niet vorderder ik had nog maar 2 cm (viel ons even tegen). Zaterdagmiddag weer naar het ziekenhuis weer onderzoeken en weer terug naar huis (met een slaaptablet) omdat de ontsluiting niet vorderder (nog steeds 2 cm). Eenmaal thuis gekomen de slaappil genomen en in bed gekropen, na ongeveer 3 kwartier werd ik wakker met om de 3 minuten een krachtige wee. Om 20.00 uur hadden we een cotrole afspraak staan in het ziekenhuis maar de rit erheen (ongeveer 20 minuten) was een hel. Bij elke wee trok ik de bekleding van de stoel bijna kapot. Gelukkig bleek ik in het ziekenhuis 4 cm ontsluiting te hebben en mochten we meteen door naar de verloskamer. Daar werd ik aan de ctg gelegd en werd er afgesproken het 2 uur aan te zien en dan te kijken hoe ver ik zou zijn. 2 uur later precies om 0.00 uur (van 19 op 20 aug) hebben ze mijn vliezen gebroken en had ik 5 cm ontsluiting. Daarna kreeg ik een pijnstillende injectie (dat was heerlijk want het nam de scherpe kanten van de weeën af) en dat scheelde enorm, vooral mijn man's kleding had er baad bij want die trok ik haast aan gort. Toen de pijnstiller begon uit te werken vroeg ik dus ook meteen om nog zo'n spuit Dat was prima maar ze wilden eerst weer even voelen en wat bleek ik had 10 cm ontsluiting dus het persen kon beginnen. Voor mijn gevoel heb ik een paar keer (hooguit 4 x) geperst en zijn we hooguit 10 minuten bezig geweest, in werkelijkheid heb ik 1,5 uur liggen persen en was de kleine geen mm verschoven. Dus werd er een andere gyneacoloog bij gehaald (die mij begeleide was in opleiding) en voordat ik het wist was ik opweg naar de ok. Ik was zo moe dat ik me niet eens druk maakte het maakte mij niet meer uit. De ruggeprik viel mij reuze mee (kan ook door de vermoeidheid komen) eigenlijk vond ik hem heerlijk want je kreeg er van die lekkere warme voeten van. Om 7.28 uur op 20 augustus werd Kylian uit mijn buik getild en hij begon meteen te schreeuwen. Mijn man bleef bij hem tijdens de controle van de kinderarts (apgar score was 10/10/10 dus een trotse vader erbij) Daarna op de weegschaal die tot ieders grote verbazing precies 5000 gram aangaf. De arts is hiervan zo onder de indruk geweest dat hij een klein foutje in het dossier heeft gemaakt, bij gewicht stond 5000 KG Ik heb tot afgelopen woensdag in het ziekenhuis gelegen, de eerste dag heb ik erg gevloeid en is mij door de vermoeidheid (had vanaf donderdag al niet goed geslapen) veel ontgaan, heb vaak helemaal niet in de gaten gehad dat ze mij verschoonden terwijl ik toch wakker was. Mijn man is tegen 9 uur naar huis gegaan en is in bed gekropen om 18.15 uur is hij wakker geschrokken en meteen weer richting ons vertrokken (de scheet). De eerste paar dagen heb ik veel spierpijn gehad en natuurlijk last van mijn wond, heel langzaam wordt het bewegen wat minder pijnlijk dus we komen er wel Kylian doet het goed, om de 4 uur een fles en meestal slaapt hij die 4 uur gewoon vol. Groetjes
Jeetje, je bent nogal even bezig geweest. Gelukkig is je knulletje gezond ter wereld gekomen. En wat groot zeg!! Nogmaals gefeliciteerd en een fijne kraamtijd toegewenst.
Jeetje Pluk dat was een flinke lange bevalling! Maar je hebt je kereltje nu lekker in je armen he Geniet lekker van de kraamtijd!
Ja Pluk dat was zeker een zware bevalling. Maar zoals ze zeggen; daarna ben je het allemaal vergeten als je naar je kleine mop kijkt!
jeetje meid! ik vind het jammer voor je dat het toch niet op de natuurlijke manier is gelukt, maar ben heel blij voor je dat Kylian gezond en wel is! en 10 pond! een gezonde hollandse knul! en nu lekker genieten van je mannetje! x madelon.
wow pluk.. anderhalf uur persen... wel vervelend van de keizernsee maar je mannsetje is er eindelijk Q!!
Hoi pluk, Fijn dat het zo goed gaat met je zoontje, flinke knul hoor Ik weet precies wat je nu doormaakt met je keizersnede, 3 weken geleden is sem ook via een keizersnede gekomen. De dag erna was ik nog best van de wereld, ook weinig van mee gekregen, nog of je junkie was of zo hahahaha Het duurde bij mij 2 dagen voordat ik zelf naar het toilet kon gaan, ben toen ook zelf gaan douchen. Ja die spierpijn van je wond e.d dat doet zeer hè, liep jij ook zo krom in het begin? En dat uit bed komen, dat ging haast niet Ben nu dus 3 weken verder en nog een beetje last van mijn wond, zeker als ik even stil heb gezeten of gelegen en ineens omhoog komt Nou meid zorg dat je goed hersteld en geniet lekker van je zoontje. knuf patricia en sem.