Team echte boom vs. team kunstboom

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Nog een klein weekje en dan vertrekt de sint. In ons huis het startsein dat de kerstboom erin mag. Al een paar jaar ben ik in dubio en twijfel ik om een kunstboom te kopen. Wij hebben ieder jaar een mooie grote volle boom maar dat prijskaartje stijgt ook ieder jaar. Een beetje boom is zeker 60 a 80 euro. Bovendien is hij de eerste week januari echt wel op terwijl ik hem dan nog niet zat ben. Ik twijfel dus de investering in een kunstboom te maken. Maar zo een echte boom heeft ook wel iets...... twijfel, twijfel.
    Hebben jullie een echte of een kunstboom? ( in het geval van de laatste word een merk en foto gewaardeerd)
     
  2. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Wij hebben altijd een echte omdat ik nog geen kunst boom tegen ben gekomen die ik zo mooi vind als een echte
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Kunst omdat ik ziek word van een echte. Buiten dat vind ik het stinken en vies:roflmao:
     
    owly vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    Wij hadden een neppe, dit jaar een echte. Ik vind dat toch wel echt veel leuker. Ruikt ook lekker en ik vind het mooier. Hij staat al ruim een week :) (we vieren geen Sinterklaas)
     
  5. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Kunst!

    Ik krijg huiduitslag van echte. Daarnaast vind ik het fijn om iets elke keer opnieuw te kunnen gebruiken. Ik zie de meerwaarde niet van een echte boom, het is sowieso een onnatuurlijke en kitscherige aangelegenheid, dus plastic past daar prima bij.
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    Ik heb een kunstboom. Geen idee van wel merk want heb deze al 10 jaar en daarvoor is ie nog van mijn moeder geweest, dus denk dat ie minstens +/- 20 jaar oud is. Hij begint nu wat kaal te worden, dus volgend jaar wil ik een nieuwe boom met nepsneeuw erin.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NiVa0230 vindt dit leuk.
  7. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    We hebben een houten. Deze is super gaaf en kregen we vorig jaar bij een kast die we hebben laten maken. Dus nep al wordt er nog wel een kleine echte bij gezet. Heerlijk sfeertje ik kan niet wachten en ga volgende wk maandag aan de slag en donderdag nog wat dingen bij kopen.
     
  8. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Wij hebben al jaren een kunst kerstboom. Oké, het was een flinke uitgave (de meeste zijn niet mooi). Maar zelfs nu, na 8 jaar, ben ik nog steeds blij met mijn keuze. Geen gedoe meer met de lampjes, want die zitten er al in.

    Het ieder jaar duurder worden van de boom en dit (lezen op eigen risico :D) hebben me over de streep gehaald.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een kunstboom. Nooit een echte gehad. Gewoon het gemak dat we hem tevoorschijn kunnen halen wanneer het uitkomt, dat je er niet voor hoeft te gaan rijden om er één te halen. Al kost het goed uitvouwen van een kunstboom misschien wel net zoveel tijd als het ophalen van een echte, haha.
    Wij hebben in onze kamer ook wel een vrij forse boom. Als ik elk jaar een boom in dat formaat nieuw zou moeten halen, wordt het een dure grap.

    Wat het beste is voor het milieu, is niet echt duidelijk:
    https://www.milieucentraal.nl/bewust-winkelen/uitgelichte-producten/kerstbomen/
    Dan is géén kerstboom altijd nog de beste optie.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Team kunst
    Alhoewel een echte prachtig is maar het hier geen optie is
     
  11. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Wij hebben een kunst. Een goedkoop model van de gamma wat we ooit na kerst in de uitverkoop hebben meegenomen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Shay25 vindt dit leuk.
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.615
    3.990
    113
    wij hebben altijd een echte. Al zou ik ook best wel een kunst kunnen kopen. maar ik vind het uitzoeken van zo'n echte leuk, en ook dat ze altijd een klein beetje afwijken van perfectie, vind ik mooi. en het liefste heb ik zo'n heerlijk prikkende blauwspar.
    Vrijdag ga ik er weer eentje uitzoeken.
     
  13. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.657
    1.187
    113
    Wij hebben altijd een echte. Vind ik gewoon mooi. Al kan een kunstboom ook erg mooi zijn.
     
  14. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Hier een echte omdat ik niet zo'n nepboom kwijt kan de overige tijd van het jaar.
     
  15. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Daar heb je helemaal gelijk in :roflmao:
     
    owly vindt dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hebben een kunstboom, eentje met de verlichting er al in. We hebben hem gekocht in de week na kerst met 50% korting ooit, haha.
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Wij hebben een kunstboom. Ik vind echte kerstbomen alleen maar mooi als ze gewoon buiten staan. Als ze dan scheef zijn of ongelijk oid dan klopt dat gewoon met de natuur. Maar in een woonkamer vind ik het echt niet mooi.
    Daarnaast wil ik geen gedoe met vallende naalden en achteraf die boom weer afvoeren etc.

    Wij hebben een kerstboom met de lichtjes er al in. Super makkelijk, ware het niet dat ik sinds vorig jaar twinkly heb, dus die kan ik er alsnog in hangen :roflmao:. Eigenlijk wilde ik vorig jaar een nieuwe boom in de uitverkoop kopen, maar de Intratuin ging dicht. Dus misschien dat dit jaar lukt. En dan bewaar ik onze oude boom wel voor oudste dochter, die te zijner tijd wel het huis uit zal gaan.
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ik dacht, leuk direct een poll erbij :roflmao:

    Maar hier team "echte boom" :D
    Ruikt zo lekker joh, het foeteren om de boom goed rechtop te krijgen in de bak, het prikken/jeuken bij het op- en aftuigen, het zoeken naar goede plekken voor de lichtjes (heb van die ouderwetse "kaarsjes" op knijpertjes op een snoer), naalden zuigen en water geven neem ik elk jaar weer voor lief, dat is 't mij helemaal waard!!
     
    Afua32, Mamafiets, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kunst. Ik ben allergisch voor een echte :roflmao: als er maar zo'n naaldje in de buurt tegen me aankomt heb ik me toch een jeuk o_O altijd leuk bij schoonmoeder die wel een echte heeft. Moet er met een grote boog omheen :rolleyes: en ze zuigt altijd eerst even de naalden van de grond voor wij komen :p
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Ik heb geen idee hoe ik een poll maak helaas
     

Deel Deze Pagina