Iemand bekend met b12 tekort en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muppet3, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muppet3

Muppet3 Lid

18 nov 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal. Ik krijg b12 injecties omdat ik geen b12 uit m'n voeding kan opnemen. Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Dit kan namelijk invloed hebben op je vruchtbaarheid (miskramen, grotere kans op open ruggetje) als je er niet voor behandeld wordt. Ik krijg inmiddels al bijna 2 jaar injecties en mijn waarde is op peil. Ik maak me toch wat ongerust want ik ben erg ziek geweest doordat ik lang een tekort heb gehad. Er is nog niet veel bekend over zwanger worden en deze vorm van 'bloedarmoede' (pernicieuze anemie) ook bij stichting b12 kan ik er weinig over vinden.
    Nou vroeg ik me af of hier meiden zijn die dit ook hebben om erover te kletsen en info en ervaringen uit te wisselen. Groetjes! Ben benieuwd of er reacties komen.

2. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Mijn vitamine b12 tekort werd pas ondekt nadat mijn dochter geboren was. Ik heb inderdaad meerdere miskramen gehad, maar heb ook een trombocytentekort waardoor ik een verhoogde bloedingsneiging en dus kans op miskramen heb en daarnaast PCOS waardoor minder vruchtbaar, we zijn dan ook uiteindelijk in de medische molen beland. Of ik deze miskramen ook gehad zou hebben als ik alleen vitb12 tekort zou hebben zullen we natuurlijk nooit weten. Nu is je gehalte op peil met de injecties zeg je, is wel fijn om te weten dat dat in elk geval in orde is, geef het ook aan bij de verloskundige tegen die tijd zodat ze misschien zo nu en dan extra prikken (of wat extra controles bij de hematoloog indien noodzakelijk). Succes met zwanger worden, spannende tijd! :)

3. Muppet3

Muppet3 Lid

18 nov 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee stevie84. Bedankt voor je reactie! Idd een spannende tijd! Ik ben nu in de fase dat m'n cyclus weer normaal wordt. Hoop dat m'n tekort in het verleden een zwangerschap niet in de weg zal staan... :). Is jouw vitaminetekort inmiddels weer op peil?

4. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb ook een B12 tekort en krijg elke 2 maanden een injectie. We zijn nu bezig met zwanger worden en zit nu in ronde 2. Ik heb een positieve test in handen gehad gister, maar nog wel erg pril zeg maar.. Hopen dat ie op loopt nu :) Ik denk dat als je gewoon netjes je prikken blijft halen en natuurlijk de nodige Foliumzuur erbij neemt dat je dan al een heel eind komt. Wel neem ik extra vitamine tabletten van davitamon.

5. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Ik spuit iedere maand vit b12 en daarmee blijft het mooi op peil. Dat denk ik ook pmk, dat het dan vast allemaal mee zal vallen. Je wordt ervoor behandeld dus dat is al fijn. Bij mij wisten ze het toen niet en ik had ook andere factoren die meespeelden.

Voorzichtig gefeliciteerd pmk, hopelijk mag het goed gaan.

Deel Deze Pagina