Voor het kerstdiner op mijn dochter haar school wil ik cocktailworstjes in bladerdeeg maken. Deze wil ik van te voren klaarmaken. Kan je deze koud eten of moet ik ze nog opwarmen van te voren? Ik maak ze overigens voor het eerst. Lijkt me erg simpel maar iemand nog tips over wat wel of niet handig/lekker is?
Op zich kun je het koud eten, maar het is dan iets minder lekker want het bladerdeeg is dan niet meer knapperig. Je kunt ipv bladerdeeg ook het croissant deeg gebruiken.
Nee, slap en droog wordt het als ze koud zijn. Opwarmen thuis kan wel maar tegen de tijd dat ze gegeten worden zullen ze wel weer koud zijn. Ik zou eerder iets maken wat koud ook gewoon lekker is: een spiesje met een knakworstje, een stuk kaas (in de vorm van een sterretje ofzo), augurkje... Of kleine broodjes bakken met een knakworstje erin, dat is koud wel lekker, maar wel wat meer werk natuurlijk.
Ja hoor koud kan prima. Ik heb ze vroeger ook weleens koud getrakteerd. En als ik ze nu af en toe maak blijven er ook altijd wat over die daarna koud opgaan.
Ik maak het ook wel eens, en vind het koud ook prima te eten! Heb ze vorig jaar ook voor het kerstdiner van mijn dochtertje gemaakt en het was een groot succes, bijna alles was op. Toen waren ze denk ik ook lauw tot bijna koud op het moment dat ze het aten
Ja joh, das kei lekker! Wij hadden ze vorig jaar met kerst bij mijn ouders, heb die halve schaal leeggegeten
Ik ga die ook weer maken voor het kerstdiner op school, kan zowel warm als koud gegeten worden. Ik zal ze wel enigszins warm meenemen voor zover mogelijk. Maak zowel van die bladerdeegjes gevuld met worst als (feta)kaas.
Oe gut.. als het zo'n succes is, hoeveel zal ik er dan maken? Bijna 30 kinderen in de klas.. Verder worden er ook dingen gemaakt.
Bij ons op school geven we aan hoeveel we van alles willen hebben.. Ik denk dat er zeker 30 stuks op gaan!
Bij ons maken alle ouders wat, dus dat zouden dan 30 hapjes per kind zijn, no way dat ik dat doe, als je ziet hoeveel er wordt weggegooid! Vorig jaar ging wat over bleef naar de daklozenopvang, maar dit jaar niet. Ik maak er een stuk of 8 per klas (maak ze voor beide kinderen), ze hebben meer dan genoeg te kiezen tussen de andere hapjes. Al verschilt het misschien per school, dat er maar een paar ouders hapjes maken ofzo?
bij ons is het 6 tot max 8 kinderen waarvoor je iets hoeft te maken, idd ook omdat er meerdere dingen gemaakt worden