Hoi iedereen, Nou ik ben pas gestopt met de pil (microgynon30) na ong 10jaar, helaas allerei ontpil kwaaltjes tja als je al zolang aan de pil zit snap ik het wel, maar wat ik niet snap is 'Hoe moeilijk is het eigenlijk om zwanger te raken na 30ste?? het word bijna een sport dagelijkse bezigheid, ik wil eigenlijk er niet aan denken en aan de natuur over laten, maar dat is zo lastig!! hoe groot is de kans dat ik op mijn 33ste nog zwanger kan raken? soms maak ik mij zorgen en soms niet. Zucht...
Het neemt af zodra je de 30 passeert .. maarja het is voor iedereen weer anders.. de 1 is op haar 25e in de overgang, maar ik ken ook iemand die op haar 36e & 38e in de 1e ronde zwanger werd.. ) Hoelang zijn jullie bezig dan? Lees dat je net gestopt bent en het nu al topsport vind
Ligt eraan hoor.. Mijn moeder kon toen niet meer zwanger raken, vriendin van mij kreeg met 40 moeiteloos haar derde.
En ik ook als wij eventueel nog een derde zouden willen... Maar ja, ben 2 week geleden bevallen van onze tweede
Zelf loop ik helaas bij een fertiliteitsarts en zij heeft duidelijk aangegeven dat de gemiddelde vrouw tot haar 35 nog goed zwanger kan worden. Na je dertigste neemt het iets af, maar nog niet veel. Pas na je 35ste is er volgens mijn arts echt verschil te zien in tijd. Je moet dan denken aan gemiddeld 3 maanden langer bezig zijn, dus ipv 80% na 12 maanden zwanger, is 80% na 15 maanden zwanger. Iig kun je na een jaar zonder zwangerschap naar de huisarts. Als je de35 bent gepasseerd wordt aangeraden niet zolang te wachten. Onthoud wel dat dit maar gemiddeldes zijn! De een kan tot laat zwanger worden (lees de krantenberichten van vrouwen die al 60 zijn...), de ander kan met 24 of eerder al in de overgang zijn. Als jij nu rond de dertig zit. Zu ik me geen zorgen maken. Er zijn legio vrouwen tussen de 30 en 35 in mijn omgeving die allemaal zwanger zijn geraakt, al heeft een aantal medische hulp nodig gehad, maar dat had niets met de leeftijd te maken. Succes!
Hhhhmmm klinkt allemaal niet gunstig. Ik ben op mn 32ste na ong. 9 maanden zwanger geworden van mn dochter en nu al 10 maanden bezig voor een tweede op mn 35ste en nu eerste (11de) ronde op 36ste Heb wel een paar maanden geleden een miskraam gehad, weet dus ook niet of je dan weer opnieuw moet beginnen met tellen voor je naar de huisarts gaat?
Je hebt al mooie antwoorden gehad, ik ken genoeg vrouwen tussen 30-40 jaar zonder problemen (redelijk) snel zwanger geraakt zijn, (inclusief mezelf, 33 jaar, in ronde 1 zwanger van 3e). Vriendin van mij werd na 10 jaar mirena op haar 33ste zwanger van haar eerste in ronde 1. Een andere vriendin was 38 resp 39 jaar toen ze binnen 3 maanden zwanger werd van 1e en 2e. En een tante van mij heeft op haar 41ste en 43ste haar 2 kinderen op de wereld gezet, beide keren binnen 6 maanden zwanger. En ik ken ook iemand van 27 jaar die 18 maanden heeft moeten wachten. Je weet helaas van te voren niet wat je te wachten staat op vruchtbaarheidsgebied. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt in de vorm van een positieve test en dan je zorgen op zij kunt zetten! Succes!
Een miskraam hoef je niet mee te tellen in de tijd dat je probeert zwanger te worden. Als deze voor de tien weken is afgebroken, telt deze niet mee als zwangerschap. Succes!
Ik denk dat je jr nog niet al te veel zorgen hoeft te maken hoor. Ga het eerst maar proberen en als je na een ronde of 7, 8 niet zwanger bent, kun je even contact opnemen met je huisarts. Deze zal in eerste instantie toch zeggen dat jr jet het eerst zelf moet proberen en dat 80% van de vrouwen binnen het jaar zwanger is.. Je hebt hier genoeg positieve verhalen gezien. Natuurlijk kán het ook anders gaan maar vertrou een beetje op jezelf en moeder natuur.. Zelf ben ik 32 en na 7 jaar mirena in de 6e ronde zwanger geworden van de eerste. Ik heb me eerlijk gezegd geen moment zorgen gemaakt over mijn leeftijd. Vind mezelf echt nog jong en was eerder echt niet toe aan het moederschap.
Mijn moeder kreeg mij op haar 32ste en mijn broertje op haar 40ste dus het kan nog goed en dat allemaal na een tweede ronde.
Een vriendin van me was 33 en hup gelijk zwanger. Kwam er daardoor ook wat later achter, want had natuurlijk nooit gedacht op haar 33e gelijk zwanger te zijn.
Net zoals iedereen al zegt is het lastig van te voren te voorspellen en niet voor iedereen hetzelfde. Ik was 34 (bijna 35) toen ik in de 2e ronde al zwanger raakte. Helaas liep dit fout. Daarna raakte ik pas na 11 maanden weer zwanger. Dat was wel heel moeilijk want het voelde zo lang en ik dacht dus meteen dat ligt aan mijn leeftijd. Maar ja, ik denk persoonlijk dat bijna 35 zijn of helemaal 35 nou ook weer niet zo'n groot verschil zal maken. Ik heb trouwens ook lang de pil geslikt maar toen ik stopte had wel vrij snel een heel regelmatige cyclus. Ik hoop voor je dat het niet te lang gaat duren en ik vind je nog jong hoor! Niet te veel zorgen maken!
Ik ben nu 37 en met ronde 3 zwanger van ons 3e wondertje. 4Jaar geleden was het na 4 of 5 rondes raak, dus het kan best snel gaan! 1e zwangerschap was trouwens en tweeling!! Daar heb je zeggen ze meer kan op na een bepaalde leeftijd en het zit bij ons in de fam.
Ben op mijn 37ste zwanger geraakt van mijn dochter, niet geplanned maar gelijk raak. Zorgeloze zwangerschap gehad en twee weken voor mijn 38ste verjaardag bevallen. Een oud collega kreeg haar eerste kind op haar 47 ste, ook zonder problemen een kerngezonde dochter gekregen.
Hmmmm.... niet heel moeilijk (voor mij in ieder geval) Ik was met 34 en 36 in ronde 4 zwanger en afgelopen voorjaar in 1 ronde... nou ja dat was niet zozeer gepland. Dus het kan best snel. En ik heb voor ik stopte (dus met 34) zo'n 14 jaar Microgynon30 geslikt. En geen ontpilkwaaltjes oid.
een goede vriendin van me is in ronde 1 zwanger geraakt met 33 jaar. Een andere vriendin kwam met 22 in de MMM... Geen pijl op te trekken dus.
Er zijn wel gemiddeldes te geven, maar over jouw persoonlijke situatie zegt dat niks! Onze eerste zoon: vlak voor mijn 29 verjaardag geboren. We zijn 1,5 jaar bezig geweest voordat ik zwanger van hem was. (incl. vmk na ruim 1 jaar.) Inmiddels ben ik bijna 31. In één keer zwanger! Dus ouder, maar het ging veel sneller. (Tweeling is eeneiig, dus dat heeft niks met de leeftijd te maken. De kans op een tweeeiige tweeling wordt wel iets groter naarmate je ouder wordt.)