Zijn er nog dames hier die al zo vroeg in hun zwangerschap harde buiken hebben? Baarmoeder is laatste week vaak zo hard als een steen Nu weer, vandaag 4u gewerkt, ben huishoudhulp dus fysiek werk. Vk zei vorige week goed te rusten, en als dat niet hielp, naar de huisarts te gaan en dan 2 weken thuis te blijven om te rusten en daarna aankijken of het beter gaat. Nu wist ik sowieso al niet dat je het zo vroeg kon hebben in de zwangerschap, maar als ik nu naar de ha zou gaan, helpt 2 weken rust dan wel? Ik werk slechts enkele uren per week, wisselend tussen de 7 en de 11u zoiets. Dat is al zo weinig.. Iemand ervaring hiermee? Heb ook last van m'n bekken na zo 4u, doet dan pijn, loop als een vrouw die 35wk zwanger is ipv 13. Wil sowieso geen onnodige risico's nemen en ben bang dat als ik nog lang zo rondloop, er kans is op vroeggeboorte Kan dat?
Wat precies de risico's zijn, weet ik niet. Maar neem het wel serieus, als het niet gaat, gaat het niet. Of dat nu 32 uur is of 2, harde buiken met deze termijn betekenen écht dat je rust moet nemen. Ga niet te lang door, ga naar de huisarts en blijf 2 weken thuis om te zien wat rust doet!
Werk vnl. in de voormiddag, en lig dan hele namiddag en avond in de zetel. Probeer zo weinig mogelijk rond te lopen en enkel trappen te doen als het echt nodig is. Vriendlief gaat ook meestal alles halen als ik wat nodig heb (drinken of zo), dus dat scheelt ook al. Maar maak me toch zorgen, had het bij zoontje destijds niet (toen wel meer zittend werk en als het fysiek was, niet zo zwaar) Vrees idd dat ik best naar de ha ga... Lijkt me een behoorlijke waarschuwing, zo vroeg al.
Ja het kan zeker. Ik heb deze zwangerschap al vanaf 12 weken harde buiken, en zit ook thuis om die reden. Je kan wel een aantal dingen uitsluiten die potentieel gevaarlijk kunnen zijn, je urine laten checken op een blaasontsteking, en evt op kweek laten zetten. Heb je last van abnormale afscheiding? Anders zou je ook een vaginale kweek kunnen laten doen. Verder zijn harde buiken op zich niet heel schadelijk, maar je moet het wel serieus nemen. Het is vaak een teken dat je het rustiger aan moet doen, of toch dat er meer aan de hand is zoals een infectie. Als je harde buiken pijnlijk zijn of meer dan een paar per uur is dat een reden om aan de bel te trekken. Negeer het niet want het kan overslaan in weeën, met idd risico op vroeggeboorte.
Hallo, Bij de eerste net na de 20 weken echo zijn de harde buiken begonnen. Met 28wk opname verdenking vroegtijdige weeën. Bij de 2de begonnen de harde buiken veel eerder en zat ik ook vroeg in de ziektewet. Bij mij noemden ze het prikkelbare/overgevoelige baarmoeder. Ben overigens bij allebei met de uitgerekende datum ingeleid en de 2de zwangerschap ging het aan het eind ook iets beter dan in het begin van de zwangerschap
Madelein moet volgende afspraak bij de vk een potje urine meenemen om blaasontsteking inderdaad uit te sluiten. Heb vroeger al ooit blaasontsteking gehad (3x) dus weet wel hoe het voelt en dat is het nu totaal niet. Ging toen ook op 1 dag van niks naar bloedens toe dus denk niet dat het dat zal zijn. Liefje nog minder gaan werken dat gaat niet. Werk al maar enkele uurtjes per week. Als ik moet minderen dan zal het stoppen zijn waarschijnlijk. Jp moest het kunnen dan wil ik dat inderdaad vermijden (moest het die kant op gaan) wil sowieso graag uitdragen natuurlijk en zou graag ook thuis bevallen moest dat gaan. Heb daarstraks een afspraak gemaakt bij de huisarts, kan morgen om 11u40 terecht. Ben benieuwd wat die zal zeggen..
Wanneer is je volgende afspraak? Ik zou geen dagen wachten. Ik wil je niet bang maken, maar wij zijn 1.5 jaar geleden ons zoontje verloren door een bacterie in m'n blaas. Ik heb daar niks van gemerkt behalve harde buiken. Ik had ook geen actieve ontsteking maar uit de kweek bleek er toch een bacterie in te zitten. Die bacterie is via de bloedbaan naar de placenta gegaan en is daar verder gaan woekeren. Met uiteindelijk weeen en de geboorte van ons zoontje als gevolg. Een blaasontsteking in de zwangerschap kan heel anders voelen dan anders. Ik zou het uit laten sluiten.
Oh bedankt voor je reactie! Ik wist dat niet. Had een potje meegekregen van de vk, afspraak daar is pas 24 september. Zal vandaag al meenemen naar de huisarts dan. Dan weet ik het deze week al. Jeetje zo'n dingen wist ik allemaal niet! Hopelijk is er niks ernstigs dan
Zou het idd even na laten kijken vandaag en vragen of ze het op kweek willen zetten ( als ze moeilijk doen daarover kan je altijd een beetje liegen en zeggen dat je vk dat heeft aangeraden). Als er niks uitkomt zal het waarschijnlijk zo zijn dat je toch echt rustiger aan moet gaan doen... Kijken of het dan minder wordt. Ik ben zelf helaas door schade en schande wijs geworden hierin, er wordt heel makkelijk over gedacht door ha en vk.. Gelukkig heb ik deze zwangerschap geen harde buiken als ik me rustig hou! Sterkte!
Vk belde er net over, had haar smsje gestuurd. Ze zei dat de kans dat het toch blaasontsteking vrij klein is, en dat het doorgegeven wordt aan het kindje ook. En met dan nare gevolgen zoals bij jou dat het ook zelden voorkomt, zij had het zelf nog nooit meegemaakt bij haar patiënten die toch blaasontsteking bleken te hebben. Maar zal toch blij zijn als ik het zeker weet! Beter te veel controleren dan te weinig. Hopelijk is rust voldoende ja. Fijn dat het bij jou ook helpt. Doe je thuis dan elke dag een klein beetje of hoe pak je dat met je huishouden aan? Nu lig ik na mijn werk nl constant in de zetel en sta enkel op om te plassen, eten te maken of te eten. Strijken is al een maand of zo niet meer gebeurd. Ik vouw de was enkel nog en zelfs daar loop ik behoorlijk mee achter
Het komt idd zelden voor, maar ik ben in die zwangerschap enorm tegen muren opgelopen omdat er niet naar me geluisterd werd. Ik had zo veel buikpijn en harde buiken en er zelf geen goed gevoel bij. Daarom beter een keer teveel checken dan dat je misschien te laat bent. Thuis doe ik het huishouden idd in delen. Mijn man stofzuigt en ik doe de ene dag een wasje, de andere dag maak ik het sanitair schoon, en de de volgende dag haal ik beneden overal een doek over. En er zijn ook dagen dat ik niks doe, dan maar even wat minder schoon en opgeruimd. Strijken doe ik sowieso nooit dus dat scheelt
Dat is wel vervelend Ben daarstraks geweest, 2 weken rust gekregen en vrijdag tussen 17-19u kan ik bellen voor de uitslag van het urinestaal. Ben benieuwd!
Goed zo! Idd rust nemen en kijken of het minder wordt. Maar dan ook echt rust he dus ook het huishouden even laten voor wat het is .