Het is inmiddels een week geleden dat ik mijn laatste ongestelde dag had.. paar dagen daarba rozeafscheiding bij het afvegen.. nu een clearblue test gedaan.. maak ik mezelf gek of zie ik een plusje? Heb hem uitelkaar gehaald om het beter te kunnen bekijken.
Blauwe lijntjes testen geven vaak een grijzig lijntje waardoor je test positief uit lijkt te slaan. Ik zeg helaas negatief
Maar als je nog maar een week na je laatste ongestelde dag zit, dan kun je toch helemaal nog geen zwangerschapstest doen? Dan zit je nu toch rond je eisprong of in ieder geval in het midden van je cyclus? Of bedoel je dat je overtijd bent?
Op welke datum begon je menstruatie? Gebruik je ovulatietesten? Hoe lang duurt je cyclus gemiddeld? Als je een innesteling aangezien zou hebben voor een menstruatie zou je nu een duidelijkere test verwachten, want dan zou je nu een week of 6 zwanger zijn. Als je nu ongeveer op cd 13 (cd 1= start menstruatie, cd 5 einde menstruatie + een week) zit zou je nu ongeveer je eisprong verwachten. Zelfs met een hele vroege eisprong rond dag 7 zou je nu geen positieve test verwachten maar pas op cd 16-18.
Ik zie ook een plusje. Maar dat zou eigenlijk niet kunnen als je op dag 14 (of iets in de buurt daarvan) van je cyclus zit? Of was die laatste menstruatie veel lichter dan normaal?