Huisdieren tijdens verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Vorig jaar bij het grote tuinfeest hebben wij de hond lekker boven gezet met haar mandje, bench en wat lekkers. Hond komt normaal nooit boven.
    Het is een rustig beestje die wel (te veel!) wordt verwend door beide opa's.:roflmao: Dus ik twijfel wat we komende (binnen) verjaardag gaan doen. Er komt zo'n 30 man, inclusief kinderen. Een hond is sociaal en wilt er vast graag bij zijn (al dan niet om alle kaasjes en worstjes die door de opa's toegestopt worden... ) Maar het is ook wel erg druk...

Wat doen jullie met je hond of (binnen)kat tijdens een feestje in huis?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik vind het zelf als gast erg prettig als de hond niet rond loopt. Vooral omdat ik kinderen heb die bang zijn voor honden. Ik zit dan met een kind op schoot, alleen vanwege de rondlopende hond.

3xo, zegenwens, suus1983 en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Onze kat is er altijd gewoon bij, die stop ik niet weg

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Wij hebben een prikkelgevoelige hond, maar houden haar wel bij ons. We lijnen haar in huis aan omdat ze dan ook meteen het idee krijgt dat ze echt niet alert hoeft te zijn en dat wij wel opletten. Daarnaast geeft het haar minder ruimte om steeds heen en weer te lopen. Uiteraard gaat de lijn regelmatig even af zodat ze even een rondje kan snuffelen (zeker als het feestje bij ons thuis is, bij iemand anders is dit afhankelijk omdat we niet willen dat mensen haar iets geven haha).

Bij mijn hond gaat het namelijk niet werken om haar boven te doen terwijl er beneden gekletst/gepraat/gelachen wordt. Dan is ze over-alert en over haar toeren. Ze wil dan echt bij ons/onder ons zijn.

Daarnaast nog twee katten, die doen we regelmatig naar buiten of wel naar boven. Maar die slapen ook gewoon lekker door alle drukte heen en ontsnappen zelf vaak naar boven (waar ze gewoon mogen komen overigens) zodra er bezoek is. Als het wat rustiger wordt, komen ze vaak wel even spieken. Dus de katten laten we altijd gewoon hun eigen keuzes maken.

5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Dit is ook een goeie. Niet eens bij stilgestaan. Al heeft eigenlijk onze hele vriendengroep een hond, behalve 1 gezin. Maar die zijn er niet vies van of bang voor. Maar wel een goeie. En mijn schoonouders hebben geen hond, maar willen die van ons elke keer lenen.

Zuul en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Het eerste jaar dat we onze kat hadden heb ik geprobeerd hem boven te houden. Maar het is een heel lieve sociale kat die graag onder de mensen is. Dus hij zat enorm te mauwen en pogingen te doen om beneden te komen. Toen hebben we hem erbij gelaten en zat hij bij iedereen op schoot :D Iedereen is gek op hem. Als we visite krijgen wordt hij eerst begroet en daarna wij :roflmao: Als hij alle aandacht of drukte zat is gaat hij op de kast liggen.

Ik vind niet dat je dieren weg hoeft te stoppen bij een verjaardag. Maar ik zou wel rekening houden met kinderen die bang zijn of een dier dat zelf veel stress ervaart bij drukte.

Iertje81, NiVa0230 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Hier komen eigenlijk alleen mensen die de honden kennen en katten. En zouden ze vragen waar hem gelaten heb. Als ze allemaal boven zou zetten.

8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Ligt aan de hond en de gasten. Wordt de hond niet helemaal wild van enthousiasme? Is er niemand bang? Dan zou ik ‘m erbij houden en eventueel wanneer je bv merkt dat hij moe is, maar door enthousiasme geen rust kan vinden, alsnog na een tijdje naar een rustig plekje brengen.

vruchtje24 vindt dit leuk.
  9. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons blijft de hond er in principe bij, ze houdt van aandacht en als ze af en toe wat extra verwend wordt (hier kunnen de opa's er ook wat van), vind ik dat niet zo heel erg.
    Maar als er iemand allergisch of bang is, vind ik het ook geen probleem om haar even ergens anders te laten zitten.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier blijft de hond er gewoon bij, maar heb tussen mijn familie ook niemand die bang voor de hond is, anders had ik hem wel even apart gedaan.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Onze hond was er altijd gewoon bij, maar dat was een aardig relaxte vogel die ook gewoon in haar mand ging slapen ofzo.
    Onze katten zien wel wat ze doen, de ene houdt niet van drukte en zoekt meestal een rustig plekje op, de ander houdt wel van een aai.
    De hond hield ik wel in de gaten met andermans kinderen, want sommige kinderen zijn geen honden gewend en aaiden haar onhandig of hardhandig. Dat ze je huisdieren hapjes toestoppen vind ik ook irritant. Je zou ze aan het begin van de verjaardag een geschikt hapje kunnen geven war ze mogen geven en afspreken dat het dan klaar is. Geen zin in een bedelende hond die ook nog eens ongezonde snacks krijgt.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ligt helemaal aan jullie hond.
    De ene hond kan prima tegen prikkels en de ander wordt dol.
    Onze hond zou ik niet blij kunnen maken met 30 man over de vloer.

Ik las een reactie dat iemand de hond voorstelde naar boven te doen, omdat kinderen bang zijn. Sorry, maar je weet dat je naar iemand gaat met een hond. Wil je dat niet, dan ga je niet.
    Maar… een hond blijft een hond. Hoe goed je je hond ook denkt te kennen, in een stressvolle omgeving met kinderen weet je niet hoe een hond zal reageren. 1 van de kinderen laat z’n koekje op de grond vallen. De hond ziet z’n kans, kind wil koekje terug…. hap (het is een voorbeeld!). Zeker kinderen die geen honden gewend zijn kunnen niet slim reageren. En dan kun je met 30 gasten gewoon niet alert genoeg zijn.

vruchtje24 en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Inderdaad. Wij konden naar sommige mensen al jaren maar met de helft van het gezin. De oudste is echt doodsbang. Dus dan bleef 1 van ons met haar thuis. Moet zeggen dat we steeds minder moeite deden om naar die mensen te gaan. Inmiddels is ze 15 en gaat ze bijna niet meer mee op visite en verjaardagen, maar hebben wij onderhand ook weinig zin meer om moeite voor die mensen te doen.

citroenrasp en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik hou niet zo van honden en mits de hond mij niet bespringt of aflebbert vind ik het prima als hij er bij is maar zowel vind ik dat niet heel prettig. de reactie die hier ergens boven staat van dan blijf je maar weg vind ik erg kort door de bocht.
    Een hond blijft een dier en de gastvrouw of heer wil graag dat ik kom dus wil ik geen last hebben van dat dier. Ik heb zelf overigens een kat. Geen idee waar ze met de laatste verjaardag hier was. Heb ze paar keer rond zien lopen verder denk ik buiten of boven op ons bed. Maar die trekt altijd haar eigen plan. Mocht ik gasten krijgen waarvan ik weet dat die allergisch zijn of bang gaat poes even naar buiten of boven. Kleine moeite en gaat ze niet dood aan

Nellie4 en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Wauw, dat vind ik echt een idiote reactie!
    Dat zou dus betekenen dat ik nooit meer met het hele gezin op bezoek zou kunnen bij mijn broers. Want zij hebben een hond en omdat mijn kind bang is moet ik maar thuis blijven met hem of haar? :|

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit geld voor ons ook. En daarbij ook wel gehad dat de hond dan langs de tafel loopt of toch overal even komt snuffelen/likken. De kinderen en ik houden niet zo van honden/zijn bang dus vind dat dan niet prettig of zelfs vervelend/vies.
    Wij hebben gelukkig (voor ons) weinig honden in onze familie/vriendenkring.

Cornflake en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, hier was dat dus zo. Inmiddels denk ik dus: steek die hond maar waar de zon niet schijnt, want wij komen dus niet meer.

citroenrasp, Mammavantwee en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wat een bijzondere reactie...
    Daarnaast als een koekje valt en als kind wil je dit oprapen is het kind niet slim? Nou volgens mij is de hond dan niet opgevoed?
    Ik word altijd een beetje moe van dit soort reacties. Volgens mij hoort een hond niet zomaar iets te doen en jij als leider hoort je hond altijd onder appel te hebben.

Met een verjaardag vind ik afhankelijk hoe een hond is, kent hij zijn plek en loopt hij niet constant langs allerlei hapjes etc dan vind ik het prima maar als een hond duidelijk aanwezig is en niet gecorrigeerd kan worden vanwege overprikkeling dat zou ik zeggen, naar een andere ruimte.

vruchtje24, citroenrasp, Zweden en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me echt heel vervelend.
    Gelukkig denkt mijn broer wel aan ons en gaat hun jonge enthousiaste hond gewoon in de bench als wij komen:thumup:

20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ons hondje (klein) is geen held dus zal zelf niet naar de visite toegaan. Als ze zijn aandacht vragen zal hij wellicht, als je mazzel hebt, even komen snuffelen. Anders zal hij wellicht een keertje voorzichtig rond komen neuzen maar grotendeels ergens gaan liggen en gaan slapen.
    Mocht er iemand bang zijn kan ik hem altijd nog aan een lijn leggen. Maar nog niet echt meegemaakt, wellicht omdat hij klein is, schattig eruit ziet, niet blaft en niet op mensen springt.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina