Vriend blowt invloed zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luchia, 2 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Goedemiddag dames,

Eerst getwijfeld om dit te plaatsen maar het gaat me toch heel erg zitten omdat we inmiddels in ronde 14 zitten.. Sommige mensen zullen vooroordelen direct hebben er over maar daar zoek ik niet naar maar meer naar vrouwen die ook een partner hebben die af en toe blowt.. Ik weet zelf ook wel dat het inderdaad invloed kan hebben op het zwanger worden maar toch op zoek naar wat meer ervaringen.

Ik praat er ook over met me vriend steeds dat ik het vervelend soms vindt omdat ik het idee heb dat het daardoor soms ook langer duurt allemaal

2. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    hoi Luchia,

Wat vervelend dat het al zo lang duurt!

Ik zie dat je al een kindje hebt. Ging het toen wel sneller?

Zelf geen ervaring mee en heel eerlijk weet ik ook niet of er hier veel mensen zijn die er wel ervaring mee hebben...
    het heeft sowieso een slechte invloed op zijn zaadcellen, maar dat weet je al natuurlijk.
    verstandig dat je met hem praat erover!

Hebben jullie al eens wat onderzoeken laten doen? Misschien als hij hoort van een arts dat zijn zaadkwaliteit niet al te best is, dit hem over de streep kan trekken om te stoppen?

3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Je mag me een pb sturen...

Luchia vindt dit leuk.
  4. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Me vriend is niet de vader van me eerste kindje dus heb daarin geen vergelijkingsmateriaal. Het is voor me vriend zijn eerste kindje.

Ik zit er inderdaad ook over te twijfelen om binnenkort een afspraak te gaan maken bij de huisarts aangezien het al zo lang duurt, Misschien dat inderdaad bewustwording door een arts beter helpt.

Happyhope vindt dit leuk.
  5. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Ik heb je een pb gestuurd :)

Yaisa vindt dit leuk.
  6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wat je al aangeeft, een positieve invloed zal het niet hebben. Maar als het zaad HEEEL goed van kwaliteit is zal dit natuurlijk minder gevolgen hebben dan dat het zaad van zichzelf zonder blowen al net op het randje goed genoeg is. Sowieso als je een jaar bezig bent mag je voor vervolgonderzoeken als jullie dat willen. Ik denk dat sowieso een zaad onderzoek in dit geval geen overbodige luxe is. De meeste mannen denken dat ze super zaad hebben en dat het allemaal wel mee valt als ze iets doen wat niet zo best is voor hun zaad. Helaas laat de praktijk toch vaak wat anders zien. Ik hoop voor je dat hij dat wil laten onderzoeken en dat als er een wat mindere kwaliteit uit komt hij daadwerkelijk wat aan zijn gebruik wil doen

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hoe ziet hij het voor zich als je zwanger bent en er komt een kindje? Ik zou hopen dat hij dan stopt... dan kan dat moment mss ook "nu" zijn :)

Tootsie en Snoepjes vinden dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.143
    9.738
    113
    Vrouw
    Je mag mij ook een pb sturen.

Luchia vindt dit leuk.
  9. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ik weet van een vriendin dat haar vriend ook wiet rookt. Wel via een waterpijp, geen idee of dat nog anders is dan via een sigaret.
    Maar hij doet het alleen 's avonds in het weekend.

Bij hun eerste was ze gelijk zwanger, toen gebruikte hij nog geen wiet, bij de tweede duurde het 13 maanden. Kan toeval zijn natuurlijk.

Misschien dat de mate en de manier van tot je nemen ook nog uitmaakt?
    Ik weet dat tabak roken ook een negatieve invloed heeft op de spermacellen, dus ik kan me voorstellen dat als je wiet icm tabak rookt het nog iets nadeliger is.

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vaak en hoeveel hij het doet. Hoe meer hoe schadelijker. Maar als er een kindje komt betekent het ook niet meteen dat je met alles moet stoppen vind ik. Ik bedoel nu ik kinderen heb drink ik af en toe nog steeds een glaasje alcohol als dat kan. En ik ging voor corona ook nog weleens een avondje weg. Stappen is er nooit van gekomen omdat ik een post natale depressie had na beide kids. Maar ik sluit niet uit dat ik nooit meer eens een avondje ga stappen.

miniVosje, Luchia en Asil vinden dit leuk.
  11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik was 2x zwanger in 1 jaar. (1x mk en 1x zoontje) van een blower dus. :thumup:

Luchia vindt dit leuk.
  12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Jij zou hopen dat hij dan zou stoppen? Er zijn ook mensen die blowen voor een bepaalde reden, niet om gewoon "random" stoned te zijn.

Spectre, bozoe en Asil vinden dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.143
    9.738
    113
    Vrouw
    Bij ons, doet hij het voor de adhd en rls.
    Concerta/ritalin en alles wat daar mee te maken heeft is geen goed idee gebleken. Hij kreeg er psychoses van. Nu met blowen gaat het prima. Geen stoner op de bank want hij doet en pakt alles aan.

Spectre, Stokstaartje86 en Prettykitty vinden dit leuk.
  14. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Eens met stokstaartje. Als de kwaliteit al slecht zou zijn van het zaad, kan dit ook zeker invloed hebben. Als het voor hem mogelijk is, en hij ziet de noodzaak er van in, zou hij na een eventueel zaadonderzoek willen minderen denk je? Denk dat dat onderzoek jullie wel wat duidelijkheid gaat geven.

Trek je niks aan van alle oordelen hier, daar vraag je niet om. ;)

Asil vindt dit leuk.
  15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

Asil vindt dit leuk.
  16. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Wij deden het een periode samen wel eens:o:. Was helemaal niet bezig om zwanger te worden. We rookte,dronken best wat wijn, en af en toe een avondje rookte we hasj erbij:p.( Daarna speelde we het spel overcooked en hadden we de grootste lol.. )Totdat ik dus zwanger was! Had hier dus geen invloed op het zaad. Ik denk dat het wel uit maakt hoe veel en hoe vaak hij het doet. Verder vraag ik me af of het veel verschil is met normaal roken. Dat heeft ook effect op het zaad zeggen ze. Lijkt me vergelijkbaar.

(Nu doen we het eigenlijk amper nog.. Als ik niet zwanger ben plannen we eens in de zoveel maanden zon avondje in:p. Kids uit logeren en wij samen even lol, bevalt prima zo!)

Kirzy en Asil vinden dit leuk.
  17. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Hij wil wel gaan minderen en het liefst wil hij ook helemaal gestopt zijn als het kindje er dan eenmaal is maar heb wel met hem er over gehad dat ik het niet heel raar vindt als hij dan alleen in het weekend een keer blowt.. De een drinkt alcohol in het weekend en de ander blowt een keer

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Je mag een pb doen eventueel ;)

Luchia vindt dit leuk.
  19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Na een paar minuutjes googlen vind je zowel onderzoeken die suggereren dat mannen die wiet roken een hogere als een lagere zaadtelling hebben. Wij kunnen daar dus geen antwoord op geven.. alleen een onderzoek :)

20. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Lees nu pas je berichtje! Excuses ik doe je even een pb:D

Deel Deze Pagina