PMS klachten na de eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mirtjuh, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Hallo allemaal, ik zit vandaag op 5 dpo in mijn cyclus en heb eigenlijk sinds 3 dpo alweer last van pms.
    Mijn klachten tot nu toe zijn vermoeid zijn, pijnlijke borsten, rugpijn, moodswings en 's avonds opgezette buik.
    De moed zakt alweer in mijn schoenen en ik heb alle hoop voor deze maand eigenlijk alweer opgegeven. Ik vraag ik me dan ook af of de kans op zwangerschap deze cyclus weer voorbij is of kan je toch zwanger zijn als je voor je nod last hebt van deze ongemakken.
    Jullie ervaringen zijn welkom!

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik lees even mee... heb dezelfde klachten iedere maand weer...

3. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    heb de zelfde klachten, en heeele gevoelige tepels wordt er gek van.:(
    over een paar weken weten we het.;)

suc6

4. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Flippo, vervelend is dat toch heh, ik verlies elke keer weer de hoop!
    Zie dat jij een lange weg bewandeld, hopelijk ben je nu snel zwanger.

Han, inderdaad over een paar weken weten we het.
    Zou alleen willen weten of er nu nog hoop is of helemaal niet.
    Jij ook succes!

5. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hey hey,

Ook ik heb altijd na mijn ei last van PMS-klachten: misselijk, buikkrampen, diarree, hoofdpijn en erg moe. Het lastige is dat dit ook vaak symptomen van een zwangerschap zijn, en hier kan elke maand maar lastig mee omgaan.....
    Wel is het zo dat ik denk dat je PMS niets uitmaakt voor je vruchtbaarheid of de kans om zwanger te worden. Ik denk dat, als je zwanger wordt, de klachten vanzelf langzaam verdwijnen door de aanmaak van HCG... maar ja, ik ben geen arts! Bij onzekerheid zou ik gewoon even naar de huisarts gaa. Ik heb hier ook even over getwijfeld, maar wacht het eerst nog een paar maanden af.

Ik wens iedereen veel succes deze maand! (ook met de PMS :)

Groetjes, Pinda83

6. Nobody

Nobody Lid

5 jan 2009
    21
    0
    0
    Ik volg dit topic even, ik heb ook PMS, voel elke maand mn eisprong, heb dan een dag het gevoel alsof er een baksteen in mn baarmoeder ligt, vervolgens heb ik 2 weken lang zeer pijnlijke borsten, zo erg dat ik er niet van kan slapen en ik iedere beweging voel.
    Hoofdpijn, misselijk, maar niet zwanger, erg frustrerend als je iedere maand rondloopt met zwangerschapsverschijnselen en het uiteindelijk gewoon niet bent.

7. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie tot nu toe,

Pinda ik denk ook dat het zit zoals jij zegt
    Dan is het in ieder geval reeel om hoop de houden.

Nobody, dus jij hebt echt 2 weken lang last van pms? Ik heb namelijks deze ronde sinds 3 dpo er last van, normaal begint het bij mij een week voor nod. Ik dacht dat het dus erg vroeg was voor pms, maar voor zwangerschapsverschijnselen iig ook.

Zijn er nog meiden die pms kwalen hadden en uiteindelijk toch zwanger waren?

8. Nobody

Nobody Lid

5 jan 2009
    21
    0
    0
    Ja helaas 2 weken lang, vanaf eisprong tot eerste dag menstruatie.
    PMS heb je meestal voor je menstruatie dacht ik, teminste zodra bij mij de menstruatie begint zijn de klachten ook gelijk over.

9. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Dat is bij mij ook! Op de dag van menstruatie nemen de klachten af!

Verder niemand? :(

10. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Moet nu binnen een week ongi worden ( onregelmatige sikles) Maar nu doen mijn hele borste zeer, weet niet wat het betekend ik wacht maar af.
    Over een week weet ik het.

succes meiden

11. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Succes met afwachten han, ik moet nu ook nog een week.

12. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Misschien kan ik wat duidelijkheid verschaffen :) het echte PMS wordt veroorzaakt door de opbouw (of een teveel hiervan, of een tekort veroorzaakt PMS) van het hormoon Progestosteron na je eisprong. Dit hormoon zorg ervoor dat je baarmoeder "bewoonbaar" wordt.

Dus ongeacht of je zwanger wordt of niet, dit hormoon wordt aangemaakt. Dus als je daadwerkelijk PMS hebt (en dan bedoel ik niet de standaard klachten die elke vrouw in meer of mindere mate heeft :) maar gediagnosticeerd door een huisarts) maakt het niks uit of je die klachten krijgt.

Dan nog het stukje voor wat betreft het afzwakken door het hormoon HCG. HCG heeft niks met deze klachten te maken. Progestosteron blijft aan wezig gedurende je zwangerschap en het kan zelfs zo zijn dat het tijdens je zwangerschap verergert.

Bij mij is dit laatste het geval helaas. Sterker nog, voordat ik wist dat ik zwanger was dit keer heb ik een behoorlijke PMS dip gehad. Dus laat de moed niet zakken omdat je klachten krijgt.

En nog een kleine toevoeging :) begin symptomen van je zwangerschap lijken vaak ook op de symptomen voor je periode. Pijnlijke borsten, opgeblazen buik, moodswings etc. :)

Succes met afwachten allemaal :)

13. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Klevkin, super bedankt voor je bijdrage!! Dit was wel het antwoord waar ik op zat te wachten en op hoopte. Het is fijn om te weten dat wanneer pms (wat bij mijn trouwens niet gediagnosticeerd is door een huisarts) optreed niet alle hoop verloren is.
    Nogmaals bedankt!! :)

14. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Het maakt trouwens voor wel of niet gediagnosticeerd PMS geen verschil :) het is alleen dat sommige "standaard" klachten (Hoe vervelend ook trouwens) ook regelmatig PMS genoemd worden :) terwijl de echte PMS wel wat heftiger is.

Maar bovenstaande geld in principe voor alle klachten die met je cyclus te maken hebben :) het is maar net ook hoe heftig je reageert op de hormoonschommelingen reageert op je lichaam :)

Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen :) Succes!

15. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Pfoeh,

Klevkin, jij bent goed op de hoogte! Dank je voor je toevoeging, wij zitten wel een beetje te vissen he? Wat balen dat je PMS dus erger kan worden ( ;( ) kan worden wanneer je zwanger bent. Ik ging er stiekem een beetje van uit dat het wel minder zou worden door de aanmaak van HCG... haha. Ik ben natuurlijk ook geen dokter, maar ik dacht ooit zoiets gelezen te hebben.
    Ik ben zelf nog niet naar de dokter geweest met mijn klachten, maar ze zijn precies hetzelfde als die van een vriendin die het wel (echt) heeft. Daarbij is mijn moeder ook een PMS-slachtoffer. Dus tja, dan is een diagnose voor mij niet echt meer nodig. Ik slik gewoon vitamientjes en menstruasan ( A. Vogel) en daarmee heb ik het iets meer onder controle gekregen. Misschien ook een tipje voor andere slachtoffers?? ;)

Groetjes, Linda

16. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    :) heb me er heel erg in verdiept toen mijn huisarts het vastgesteld had :)

ik heb een een tijdje PMP gebruikt, schijnt ook goed te werken alleen bleek ik vrij vlot zwanger te zijn.

Het vervelende is dat wat de oorzaak betreft ze niet helemaal zeker zijn trouwens :) en waarschijnlijk zullen ze daar ook nooit echt achter komen :).

17. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Die PMS klachten had ik ook toen ik zwanger was.
    Vooral die stemmingswisselingen. Het heeft me zo voor de gek gehouden, dat ik al 8 weken zwanger was voordat ik ging testen. (ik was een stuk jonger en een beetje bleu)
    Ik zei steeds: "ik voel dat het eraan komt, ik kan gewoon niet zwanger zijn" en na een paar weken, "Ik heb volgens mij gewoon een maandje overgeslagen", nu komt het echt". Zo voelde het ook echt alsof ik elk moment ongesteld kon worden. Incl. buikkrampen.
    Vervolgens was ik dus al 8 weken zwanger. Toen de test positief was begon ik ook pas misselijk te worden.

18. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    he meiden

bij mij waren de klachten echt van een zwangerschap.

Ben Zwanger:D kon mij gister niet meer inhpouden heb de test gedaan en zamen met mijn man gekeken, ik zij heel verbaast het zijn twee streepjes.

Kan het nog steeds niet geloven, ga telkens weer op de test kijken en ja hoor er staan nog steeds twee streepjes.

meiden ik duim voor jullie.
    kus Han

19. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Nou Han, supergefeliciteerd!! Wens je een fijne zwangerschap toe.

Dot, enorm, bedankt dat je je verhaal wilde delen ...geeft weer hoop, al heb ik een onderbuik gevoel dat het niet raak gaat zijn deze maand.

20. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo een 6maanden last van pms.
    Dat gaat van eisprong ongelooflijk goed voelen, ijzersmaak in de mond, heel pijnlijke borsten(net stuwingen), steekjes in de zij(bandenpijn gelijk ze zeggen), misselijk, moe, stemmingwisseling, lichte streep bloed kort na eisprong. Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik zwanger was want was ook al bijna 2weken overtijd. Bij huisarts geweest en mijn symptomen verteld en ze was ook overtuigd dat je zwanger was. Tot ik de uitslag van bloed kreeg. Nog geen 5 bij hcgwaarde. En tegen de namiddag ongelooflijke bloeding met verschrikkelijke krampen (nog nooit zo erg gehad)
    Elke maand weer het is om zot van te worden.

Deel Deze Pagina