Zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door betties, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Alweer een jaar bezig nu voor nummer 2. Na een VMK april 2010 lukt het maar niet om zwanger te worden. Veel aan de slag geweest met ovulatietesten maar deze maand was ik daar helemaal klaar mee en deden we het zonder. De signalen van mijn lijf herken ik nu ook wel zonder de bevestiging van een test en ik ben altijd heel regelmatig qua cyclus (25-28 dagen).

Volgens berekening (10-12 dagen na eerste dag ongesteld) zou ik ergens tussen vrijdag en zondag wel vruchtbaar zijn. Die dagen goed geklust.

Gistermiddag (woensdag) kreeg ik zeurende buikpijn en in de loop van de avond zere borsten en het gevoel dat ze groter waren. Dit is bij mij niet normaal bij een eisprong (mocht mijn eisprong ineens een paar dagen later zijn). 's Nachts wakker gelegen en gedacht: zou ik nu al merken dat ik zwanger ben? Vanmorgen was het gevoel in mijn buik en borsten veel minder, maar nu in de loop van de middag begin ik weer mijn borsten te voelen en vaag gevoel in mijn buik.

Bij mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje had ik ongeveer een week voor mijn NOD "spierpijn" in mijn borsten. Nu zou dat dus wel heel erg vroeg zijn (ruim anderhalve week tot 2 weken voor mijn NOD).

't is ook een soort voorgevoel eigenlijk. Nou ja, ik hoop niet dat ik gewoon fake 'klachten' heb nu en dat ik mezelf gek maak.

Duurt nog wel even voordat ik zou kunnen testen.
    sorry, moest het gewoon even van me afschrijven, hihi

2. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ja voor hetzelfde geld ben je zwanger, je weet nooit!
    Maar ikzelf heb ook veel symptomen dat ik zou knn zwanger zijn, en ik heb dat precies elke maand! En iedere keer boem zijn ze er weer, die maandstonden :(
    Op den duur kan je jezelf zodanig zot maken.
    Maar niet getreurd, misschien ben je wel echt zwanger, want je kan al heel vroeg na de bevruchting symptomen krijgen hoor!
    Ik wens je succes...

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    ik heb ook een tijdje elke maand symptomen gehad en dan was ik ook overtuigd dat het zo was. De laatste maanden is dat ineens niet meer en nu dus weer deze dingen en dus al zo vroeg. Zit nu ook te twijfelen over mijn ongi de laatste maand, dat was ook een beetje vage rommel. Kan nou niet zeggen dat ik mega ongesteld was. Nou ja, gewoon maar afwachten...

4. Alita

Alita Niet meer actief

huh maar 2 weken voor je nod heb je pas je ei?

Wat ik merkte was dat ik me anders voelde en krmapen kreeg een week voor mijn nod....
    Bij de eerste heb ik echt een steek gevoeld van innesteling bij de tweede opeens uit het niets een gelukzalig gevoel krijgen wat je hebt als het de eerste mooie zomerdag is....

Dus het zou best kunnen dat je al iets merkt ... spannend he

5. Alita

Alita Niet meer actief

heb je al eens getest?
    Hoeveelste ronde is dit dan....als jij altijd een mooie cyclus hebt en nu opeens vaag bloedrverlies testen hoor!

6. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ja test maar hoor, zeker weten!!
    Dan weet je het meteen zeker en zit je ni nodeloos te hopen!!
    Ikzelf heb ook een regelmatige cyclus en mij nod valt dinsdag, en nu opeens heb ik al bruinverlies, vijf dagen voordien, dus zit mij ook weer alles in te beelden...stressen he toch kindjes maken

7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Het zou best kunnen.
    Ik ben nog niet zo lang bezig met zwanger worden, en heb de 1e en 2e maand allemaal klachtjes gehad. De 3e maand ook, maar toen voelde ik duidelijk verschil (kan mijn vinger er niet op leggen) en toen was ik zwanger..

Maar je kan nu niets anders doen dan wachten helaas.
    Ik had 3 dagen voor NOD een 'supergevoelige' test gedaan, hartstikke nega. Op NOD een gewone dipstick en die was positief.

Succes iig!

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    maui: dat bruinverlies heb ik de laatste maanden ook steeds. Zo een beetje aanrommeld naar mijn nOD. Dus dat je zowat een week voor je NOD al denkt: oh begint het nu al? Maar dan zet het maar niet door. Afgelopen maad had ik dat dus ook weer. Bij mij werd ik uiteindelijk steeds echt ongesteld. De laatste maand was het ook een paar dagen bruin verlies toen echt maar 2 dagen waarvan ik echt dacht: nu moet ik maar eens een maandverbandje wisselen. Best wat bloed, maar om nou te zeggen dat ik flink ongi was.. Raar...

En nu dus dit gevoel... wordt er gek van. Vooral omdat ik al een ronde of 13 teleurstelling heb meegemaakt (en dat terwijl ik van mijn zoontje in 1 ronde en van de miskraam in 2 rondes zwanger was)

Cindy 24: Mijn cyclus is toch niet raar? Dag 1 ongi, 10 tot 12 dagen daarna vruchtbaar/eisprong en dan nog een week of 2 noordat in ongi wordt. Dus totaal tussen de 25 en 28 dagen.

mmmm misschien ga ik van 't weekend maar een 2voor5 zwangerschapstest vast proberen... als ik me nog steeds zo voel. Maar dan met in mijn achterhoofd dat het waarschijnlijk veel te vroeg is...

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    kylie: ja dat heb ik dus ook wel, nu een heel ander gevoel! En zo zie je maar dat die testen soms negatief zijn terwijl dat een paar dagen later positief is. Om gek van te worden. Gefeliciteerd trouwens! Ik moet gewoon nog even geduld hebben.

't is gewoon ff fijn om het er hier over te hebben. Ik heb mijn man al zo vaak opgezadeld met de mededeling dat ik allerlei klachtjes had en misschien wel zwanger zou zijn.... nu maar even mijn mond houden haha.

10. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ja ik zie nog geen bloed erbij, ik denk als er bloed bij is dat het je menstruatie is. Maar als je natuurlijk maar heeeeeeeel weinig bloed gezien hebt, dan zou je wel al eens knn zwanger zijn!!
    Bij mij ook ik heb nooit 1 week voordien bruinverlies, meestal 2 dagen! Goh het lichaam zit raar in elkaar!
    Gewoon testen en als het negatief is afwachten tot je nod, komt je nod niet dan gewoon nog een test doen!! Ik duim voor je mee hoor. Tis niet omdat het bij het eerste kindje vanzelf gaat dat het de volgende keer ook zo is...mijn mama en papa hbb mij gekregen 10 jaar na mijn zus, ze dachten ook van alle zolang dat dat duurt!! Maar nu niet denken natuurlijk dat het bij jou zo zou zijn he!

11. Alita

Alita Niet meer actief

(ruim anderhalve week tot 2 weken voor mijn NOD).

't is ook een soort voorgevoel eigenlijk. Nou ja, ik hoop niet dat ik gewoon fake 'klachten' heb nu en dat ik mezelf gek maak.

Ik bedoelde dit...je hebt nu pas je ei met 14 dagen voor nod toch?

12. w0nder

w0nder Niet meer actief

Spannend!! wanneer is je nod?
    Vanaf de innestelling kun je zeker al verschijnselen voelen :)

13. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Lastig he al die vage klachtjes, kun je zo onzeker van worden....

14. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Inderdaad...al die klachtjes...
    Ik heb al sinds een week erg veel klachten, lage rugpijn, misselijk, hoofdpijn, pijnscheuten soor mn borsten af en toe en sinds gister een enorm ongesteldheidsgvoel af en aan.
    Ik zou gister mn NOD hebben, uitgaande van 28dagen, maar heb een ovulatietest gebruikt om mn eisprong te bepalen en die gaf een dag later aan, dus dan zou vandaag mijn NOD zijn.
    Maar gezien dat ongi-gevoel wil ik het eigenlijk nog maar even afwachten... En ik vind het ook eigenlijk te spannend hoor, zou het dan echt een keer zover zijn!?!?
    Kan me bijna niet voorstellen dat we weer een keer een positieve test in handen zullen hebben.
    Succes en sterkte met wachten meiden!
    Groetjes Pasjuh.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    pasjuh.. klinkt goed !! ga je morgen testen??? laat het even weten hoor!

16. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Heb 's avonds nog getest en ja hoor, toch ZWANGER!!! :D
    Zoooo blij na al die maanden geduld te moeten hebben.
    Succes allemaal en hopen op goed nieuws!
    Groetjes Pasjuh.

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    pasjuh van harte gefeliciteerd!!!

18. Alita

Alita Niet meer actief

super!!!

19. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Maarre, hoe ist eigenlijk met jullie nu? En met de "klachten"?
    Groetjes Pasjuh.

20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    gefeliciteerd! Hoe lang heb je er op moeten wachten?

Ik heb vrijdagochtend een test gedaan. Wist van te voren dat het nergens op sloeg, want minstens 7 dagen voor NOD. Dus daar kan zelfs een kruidvat 2 voor 5 niets van zeggen. DUs bleef ook keurig wit...
    Zaterdag had ik nog steeds zo'n zeurend gevoel in mijn buik. Maar vandaag niet echt meer... Dus geen idee hoe het nu zit.. Moet gewoon nog minstens een dag of 6 geduld hebben, zucht...

Deel Deze Pagina