Wie kan zijn buik ook niet accepteren?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door xbabyxdx, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Het zit zo.... bij de eerste zwangerschap kreeg ik al veel striaen. Daar was ik in het begin niet blij mee. Kon wel janken! :( Gelukkig kon ik daar een aantal jaren later wel mee dealen, en was ik er een soort van trots op. Bij de 2e en 3de zwangerschap veranderde er niets aan mijn buik. Maar bij de 4de dus wel.... ik kreeg een keizersnede en een blubberbuikje er bij.... Er zit ineens veel vet om mijn buik heen. Inclusief de lovehandles. Als ik een strakke broek draag dan steekt mijn buik uit, en krijg ik regelmatig de vraag of de 5de onderweg is..... Niet grappig! ;)

Maar ik vind het zo moeilijk te accepteren..... En dan denk ik... kom op nou je heb 4 kinderen gebaard! En toch denk ik later weer.... Die buik moet weg! Ik vind mijn buik echt niet mooi meer. Die striaen vind ik geen probleem. maar dat vet vind ik echt niet fijn.

Ik ben voor de rest een slanke meid.... en draag maat 36. En draag zelfs wijdere truitjes om mijn buik minder opvallend te maken. Maar afvallen is geen optie. Want val ik af, kom ik op onder gewicht uit en dan is mijn buik echt niet minder. Buikspier oefeningen hebben geen nut......

Het zinnetje van : "Je hebt pas een baby"die kan ook niet meer door haha. De geboorte is alweer 7 maanden geleden.

En heb ook van die correctie dingen geprobeerd.... leek wel of ik gewurgd werd door die krengen.... :D

De enige optie lijkt nog een buikwand correctie.... maar daar is het geld er niet voor.....

Dus.... hoe accepteer ik dit?

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Tja, ik herken het probleem, heb 2x een ks gehad. Na de eerste duurde het wel een jaar voordat het weer een beetje normaal was. Nu bij de 2e gaat het denk nog langer duren. Het ziet er echt niet uit. Het hangt, striae en overgewicht. Dus helaas geen tips voor je. Behalve het nog even de tijd te geven...

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja hier ook een soort van.... "blubber - hang effect"

4. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Hier nog 1, wel een baby van 3 maanden maar toch...

5. minon

minon Niet meer actief

Na een tweeling ook en flinke tijgerprint van mijn ribben tot in mijn zij aan beide kanten en loopt door tot mn schaamhaar. En een blubberbuikje in twee delen. Eerste hangt over de navel heen, de tweede over het litteken van de keizersnede. Ik zou ook wel willen weten wat je eraan kunt doen. Ik weeg inmiddels weer 59/60 kilo bij een lengte van 1,67. Prima gewicht maar heb door die dikke buik wel maat 40. 36 past ook wel maar dat geeft zo een overkook effect. Het is echt gewoon los vel bij mij. Je kan het zo vastpakken. Zit geen vet onder. Het is ook rimpelig. Mijn man vind het helemaal niet erg maar ik vind het verschrikkelijk en schaam me als ik in het licht sta.

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een diastase, en lijkt dus ondanks ferm ondergewicht zwanger. Ik heb broekmaat 24 en kledingmaat 32 (als ik geluk heb, blijf meestal bij de kindermaten steken) maar draag geen strakke kleding door dat stuk uitpuilende buik. Gelukkig mag ik hier aan geopereerd worden, maar wil daar mee wachten totdat de jongste wat ouder is omdat je een tijd niets mag doen daarna.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb hetzelfde. Ik denk dat het echt door die striae komt dat het er zo flubberig uitziet. Ik heb mijzelf 3-4 jaar de tijd gegeven om het te verminderen met sporten maar als dit niet lukt dan ga ik kijken of er een operatie is die het minder flubberig kan maken.. Want het is inderdaad bij mij ook gewoon slap vel. Ik ben 1.64, weeg 57,5 kilo en heb broekmaat 36 maar ik lijk evengoed ook 4 maanden zwanger

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier weer fors overgewicht na mijn laatste bevalling 6 maanden terug.

Maar helaas een diastase, en flubber en vel over, het hangt dus naar beneden..

Nou wil ik eerst weer op gewicht komen van voor de zw, maar nu is het al een ellende, als ik ga afvallen wordt dan alleen maar erger vrees ik.

Bij zoontje verloor ik in een jaar 40 kilo, was er 35 aangekomen tijdens zw. En nu lukt t me maar niet om af te vallen en ik schaam me voor mijn lijf.

Stond mezelf te bekijken vanmiddag en dacht, ik lijk wel 5 maanden zwanger..HELP!

9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde. Ben slank en klein en heb een mega grote baby gekregen met een niet elastische huid... niet alleen mijn buik is slap, ook bij mijn heupen zit uitgescheurd vel waardoor het snel lijkt of ik veel plaatselijk vet heb.
    Zwemmen vind ik vreselijk en de warme zomermaanden zijn niet leuk, dan ben ik ook echt een beetje depri. De ene keer kan ik het beter accepteren dan de amdere keer. Maar bij jou is je laatste zwangerschap nog best vers! Je zal vast nog wat hormonen hebben die je zo onzeker doen denken!
    Verder heb ik langzaam mijn garderobe kast vernieuwd met verhullende en slank maakende kleding. Vooral a-lijntjes verdoezelen mijn vel goed (al past dat weer minder bij mijn lichaamsbouw...). Hopelijk voor jou is het nu nog wel een hormonen kwestie en zal je lichaam weer snel een beetje veranderen!

10. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Tja. Ik heb een overdreven holle rug van mezelf, daardoor een bolle buik. Ook chronische darmklachten dus als ik iets verkeerds eet zwelt het op tot een formaat van ongeveer 7 maanden zwangerschap. En sinds mijn eerste kundje dus al vanaf mijn 20e heb ik helemaal rondom paars-witte tijgerstrepen. Zelfs de huid op mijn bil is ingeblubberd. Eigenlijk nu pas heb ik tijd om me daar druk om te maken. Ik vind vooral de darmklachten (de zichtbaarheid dus) erg stom. Ik wil nu wel een beetje meer bij mijn leeftijd passende buik. Zucht. Maar ja het mocht niet zo zijn.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Moeilijk is dat ja.
    Bij mij is het door de striae ook flubber, ik heb een prima gewicht, maat 38.
    Sinds 5 maanden ben ik aan het sporten en dat heeft wel wat geholpen maar t is nog steeds niet om aan te zien haha.
    Met kleding aan zie je het gellukkig niet maar ik had zo graag weer eens in bikini gelopen! Ben nu sinds een week begonnen met zwaardere buikspieroefeningen, kwaad kan het zeker niet dus wie weet...

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier een vreselijke hangbuik met wat strepen :( De strepen kunnen me eigenlijk gestolen worden, ik heb wel 9 maanden onze zoon gedragen alleen mijn hangbuik vind ik echt vreselijk. Ik heb een zware buikoperatie gehad voor mijn zwangerschap en mijn buik is over het litteken gaan hangen helaas. Ik probeer het te verhullen met corrigerende kleding en verhullende truitjes en vesten maar 9 van de 10 keer lijk ik wel een aantal maanden zwanger. Ik probeer me er maar bij neer te leggen voor nu en ga eerst hopen voor een tweede kindje.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.337
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik dat zou hebben zou ik sparen voor een buikwandcorrectie. Al zou ik daar jaren over doen, het vooruitzicht dat het niet voor altijd zo blijft zou me steun geven om het voor nu te accepteren.

14. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind mijn buik ook niet mooi na twee zwangerschappen, ik doe heel veel buikoefeningen op een dag en ik hoop dat ik op lang termijn toch effect zal hebben...

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb het ook.
    Heb een normaal tot slank postuur.
    Maar die buik... zucht. Wat ik ook train het wordt niet meer plat tenminste niet helemaal.
    Vind het er niet uitzien omdat ik voor de rest slank ben. Kreeg ook regelmatig een felicitatie. Striae heb ik ook. Niet heel erg als ik mijn vriendinnen moet geloven maar ik vind het niet mooi hoor.
    En nu bij de tweede wordt het erger.

Vorige zomervakantie zat ik overigens wel lekker in mijn vel. Had een soort van bevalt het je niet kijk je maar de andere kant op. Strakke tops (die ik altijd droeg) draag ik gewoon niet meer. En bikini tja.. so be it.
    Maak me alleen wel zorgen over hoe ik er straks uit zal zien na de tweede.

Heb me voorgenomen om eerst maar eens me te richten op de borstvoeding straks. Bij mijn dochter vrat het me op.
    Als die periode voorbij is ga ik eens kijken hoe mn buik erbij hangt, en m'n twee vriendinnen ook niet te vergeten.
    Mocht het voor mezelf niet acceptabel zijn en heb ik alles geprobeerd dan ga ik sparen voor correcties. Ik ga me niet ongelukkig voelen in mijn lijf. Daar is het leven te mooi voor! Dan maar wat hulp haha!

16. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Heel herkenbaar allemaal.

Ik ben best veel aangekomen alle zwangerschappen bij de middelste 35 kg !! Daardoor heb ik een navelbreuk gekregen en heb ik.naast een opgezette buik een uitpuilende navel.
    Mijn buik is niet vet ik heb echt een harde opgezette buik.
    Ik.zou er wel wat aan willen laten doen.
    Ik draag wel corrigerende hemden en nog zo een broekje die ook over.me buik gaat en dat helpt goed.
    Maar een bikini aan durf ik.niet mensen denken altijd dat ik zwanger ben

17. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ik ben nog in herstel maar heb ook striae en een keizersnede litteken maar echt kan mij geen H.. schele eerlijk gezegd.

heb zelf altijd aan sport gedaan dus mijn buik trekt al weer op na iets meer dan 2 weken maar als je een mega schort hebt kan ik begrijpen dat men het er moeilijk mee heeft of een zeer slappe achter gebleven huid , gelukkig kan je er wel wat aan laten doen na herstel diep weefsel massage of andere optie natuurlijk is onder het mes maar dat moet je maar willen en het geld ervoor hebben.

18. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook hoor, ik heb normaal postuur en na de bevalling ben ik weer keurig op gewicht maar dat 'vel'-blubberbuik en verschrikkelijke blubber-lovehandles. Als ik nu een heupbroek aan doe van voor mijn zwangerschap dan hangt er een rand blubber overheen rondom :x (klinkt bijna vies haha) Het liefst draag ik nu hele hoge broeken zodat alles erin zit verstopt. In bikini vind ik dan wat minder erg want dat rekt mee ;)

Ach heb er een prachtige zoon voor terug, en ik heb 9maanden lang alles gegeten wat ik maar kon dus ook een beetje eigen schuld :)

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Potjesoep gefeliciteerd met je zoon :)

Mijn dochter is me ook niet cadeau gegeven en heel lang boeide mijn eigen figuur me voor geen ene meter, maar na 9 mnd vond ik het wel welletjes om mezelf weg te cijferen. Hormonen en al je hindernissen zorgen ervoor dat je kleintje nu nummer 1 is. Geniet fijn van de lange kraamblues.
    Ik hoop dat nummer 2 zich snel aan dient, na nummer 2 ga ik weer dagelijks sporten en als het noodzakelijk is me buik laten corrigeren.

20. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    heb hetzelfde. Draag ook 36 maar ineens love handles o boy die wil ik niet! Ben begonnen vorige week met 30 day ab en squat challenge. Goed vol te houden en ik merk al resultaat. Heb zo'n idee dat dit weleens kan helpen :)

Deel Deze Pagina