Dit herken ik ook zo goed Ik had mezelf voorgenomen om nooit meer aan de pil te gaan, omdat de artsen beweerden dat ik toch niet zwanger kon worden... Nou ja, nu is ons kleine ventje er en sta ik echt voor een dilemma wbt de anticonceptie, want ik ben ook nog eens allergisch voor koper. Een spiraal heeft dus ook lekker weinig zin. Ik hoop dat Cerazette milder is - al heb ik er een hard hoofd in. Ik merk dat ik nu al weer wat vaker scherp begin te worden. Dat was ik van nature al, maar met AC nóg meer Mja, take it or leave it, denk ik dan. Als het echt te ernstig wordt dat ik er zelf last van krijg, het mijn gezin aantast of iets dergelijks gaan we over op condooms. Voor de rest maakt het mij niet uit, want mijn omgeving (en ik) weten hoe ik ben en hoe ik iets bedoel. Zolang dat goed zit, mag ik van 'iedereen' best flippen tegen outsiders met kapsones, zoals een stel oplichters/inbrekers gisteren die een babbeltruc bij mij probeerden uit te halen Mijn vrienden zitten bij wijze van spreken klaar met een bak popcorn, hahaha. Heeft er iemand ervaring met PMS en Cerazette?
Ik heb 100% op papier staan dat ik niet via de natuurlijke weg zwanger kon worden. En ik heb nu 2 dochters Je toon is heel vervelend knap..
Ja anticonceptie is hier ook een probleem. Ik weet het nu ook ff niet meer.. Koperspiraal krijg ik ontstekingen van . De pil mag ik niet ivm hoge bloeddruk. Mirena heb ik pas laten verwijderen omdat ik daar cystes van kreeg. En ik 1,5 jaar bloedverlies heb gehad... echt KL^%&! Sila24, ja je kan t wat aan dat bloedverlies doen. Er schijnt een methode te zijn, die je baarmoederslijmvlies wegbrand. Maar ik geloof dat je dan wel geen kinderen meer kan krijgen, dus ff afspraak maken met je gyn. Die kan je vast meer uitleggen. het heet novasure... Ik denk daar nu ook over na. Ik wil alleen nog ff nakijken of de verzekering het dekt...
Heb het al weg gehaald. En ook al vind je mij vervelend over komen mijn excuus hier in. Wist het niet dat het dan toch echt kon? Weer wat geleerd. Zal dan ook niet meer reageren op topic waar ik echt geen benul van heb. Maar een spiraal mirena is toch idd zonder hormonen en zonder koper?
Er is een negeerfunctie waarbij je specifieke posts niet meer ziet. Dan kun je gewoon lekker verder kletsen en hoef je je aan niemand te storen. Sinds ik die ontdekt heb, scheelt het een kwart aan ergernis.
Er is een nieuw soort spiraal op de markt met heel weinig koper; daar kwam ik eventueel voor in aanmerking volgens de huisarts, maar daarbij liepen de kosten flink op. T-safe; heet het. Misschien is het iets voor je, misschien niet T-Safe Hormoonvrije Anticonceptie Mijn koperallergie is enkel zo ernstig dat ik het al niet op mijn huid verdraag zonder allergische reactie, laat staan dat ik het in mij laat plaatsen voor veel geld. De huisarts vertelde mij dat ik Cerazette kon proberen; en ALS dat bevalt na 3 maanden een spiraaltje met lichte hormoonregulatie wellicht toch een optie is met mijn overgevoeligheid voor kunstmatige hormonen. Maar dat is even uitzoeken. Ik heb een afwijkende hypofyse; dus ik moet echt uitkijken met hormonen.
Ik heb meteen ff gekeken naar dat T-safe spiraaltje. Ik vind het wel interessant uitzien, maar ben toch bang voor herhaling van de bm ontsteking . Zo'n pijn hoop ik nooit meer mee te maken. Ik lees ook dat de menstruaties de eerste 3 maanden heviger worden, nou daar zit ik echt niet op te wachten, dan bloed ik helemaal leeg!! Denk dat ik toch maar een afspraak ga maken bij mijn gyn voor een novasure, volgens mij is dat voor mij wel de beste oplossing. Wel bedankt voor het meedenken
De wereld zou gemakkelijker zijn als we gewoon geen AC hoefden te gebruiken en 'gewoon' kindjes mochten krijgen aan de lopende band en we rond kunnen komen van 1 salaris met 8 kinderen, zoals vroeger! Dat vind ik stiekem wel een ideaal idee.
Hier ook enorm last gehad van pms, maar ook daarbuiten klachten die niet rijmden met hoe ik me zou moeten voelen. Ik ben heel serieus op onderzoek uitgegaan, omdat ik echt geen leuk mens meer was. Niet voor mezelf en niet voor mijn omgeving... Ik heb zelfs AD geslikt, maar ook dat hielp voor geen meter. Bleef neerslachtig, boos, ontevreden, ongelooflijk moe, kort lontje, nergens geen zin in, alles teveel, iedereen om heen was lastig (ja, zelfs mijn kinderen ) en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Dit was allemaal al heel lastig, alleen werd het nog een paar x zo erg richting mijn menstruatie. Antieconceptie was geen oplossing, daar werd het allemaal alleen maar erger van.. Door veel te googlen op mijn "klachten", kwam ik elke keer weer terug bij een magnesium tekort. Het blijkt dat zeker 70% van de westerse mensen een ernstig tekort heeft aan dit mineraal, met alle gevolgen van dien.. Ik heb twee linkjes voor je, dan kun je het zelf eens doorlezen, dat is duidelijker dan dat ik het hier ga uitleggen @Trees, ook voor jou erg interessant om eens door te lezen, aangezien magnesium ook een zeer groot aandeel heeft in onze hormoonhuishouding. Zeker omdat je er nu ook nog bij sport, is het handig om er eens serieus over na te denken om een magnesium supplement te slikken, aangezien sporters een nog groter magnesium tekort op (kunnen) lopen ivm het extra zweten wat je dan doet.. Zelf slik ik op het moment 600mg magnesium-citraat, 2000ui vitamine D (magnesium en D werken samen. Slik je het een, dan verbruikt dat het ander waardoor hier weer een tekort van ontstaat) en 2 multivitamine tabletjes van Davitamon. Een ander mens ben ik nu, echt waar. Ik wilde dat ik dit jaren eerder had geleerd. Huisartsen zoeken het vaak niet hierin, ze willen er ook niet aan.. Bloedonderzoek heeft geen zin, aangezien er maar 1% van je gehele magnesiumvoorraad in je bloed voorkomt, de rest zit in je spieren en cellen.. Lees het eens door, google desnoods eens verder op jou klachten en magnesium (en/of vitamine D tekort) en kijk of je het eens wilt proberen. Zorg wel voor een goede verbinding, ivm het opnemen in je lichaam. Meer hierover staat in de links die ik geef, daar wordt uitgelegd wat dit is en welke de betere zijn om goed opgenomen te worden in je lichaam.. Magnesium: een belangrijk mineraal! | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding magnesium tekort
Ik gebruik magnesium-citraat van NOW en vitamine D van Pharma Nord (Bio-Vitamine D3). Deze laatste is hoogedoseerd, namelijk 1000iu vitamine D per parel.
Ik heb dit toevallig een tijdje terug laten testen en ik heb op beide een tekort. Ik heb het alleen nooit in verband gebracht met elkaar. Ik ga het eens lezen, dank je.
Kan je daar ook teveel van binnen krijgen? Want dit is misschien ook wel iets voor mij.. Maar ik durf nooit zo goed zomaar hoog gedoseerde pillen te nemen..
Je kunt voor de zekerheid een bloedtest laten doen op je vitamine D.. Voor magnesium heeft dat geen zin, omdat een bloedtest niet laat zien of je een tekort in je lichaam hebt. Wil je magnesium laten testen, moet je een spierbiopt laten doen.. Maar om een teveel in te willen nemen moet je wel heel erg je best doen hoor.. Kleine kinderen <4 wordt al een dosis vit. D geadviseerd van 500iu, 2000iu is niet schrikbarend hoog, zelfs laag als je tekort in je bloed hebt.. Vwb de magnesium wordt vrouwen geadviseerd om minimaal 400mg per dag te nemen. Dit had bij mij (te) weinig effect, dus ben ik op 600mg over gegaan en dit werkt erg goed. Er gaan ook al stemmen op dat zelfs dat tè laag is en dat je wel een dosis van rond de 1000mg zou kunnen nemen, maar dat lijkt me erg hoog en durf ik dus niet aan..
Let op dat ze je geen oxide aansmeren hoor De magnesium van Bloem bijvoorbeeld, geeft aan dat hij goed opneembaar is, maar is hoofdzakelijk een magnesium-oxide. Deze soort magnesium wordt zèèr slecht opgenomen en werkt meestal laxerend