Pms/pmdd

Discussie in 'De lounge' gestart door Aloe, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al jullie klachten voor PMS is voor mij ook heel herkenbaar maar alleen heb ik geen PMS maar een winterdepressie van 1 oktober t/m 1 april (ongeveer)

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt, ik ga het bestellen!

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnx :D

4. Trees

Trees Niet meer actief

Heb ik en drama. Sorry kan het niet mooier maken :(. Met dank aan de Cerazette ben ik nu al 2,5 maand non-stop ongesteld, terwijl ik 7 weken geleden er al mee gestopt ben. Het heeft mijn hele hormoonhuishouding weer in de war geschopt. Daarnaast had ik een libido van een ijslolly en een humeur van een ijskonijn door die stomme pil. Deze ervaring had ik trouwens ook met andere soorten pillen.

Is de Persona misschien iets voor jou? Kans op een zwangerschap is wel wat groter (96% veilig) dan de pil, maar als dat voor jullie een aanvaardbaar risico is, is dat een oplossing. Ik heb het gebruikt tussen de zwangerschappen van mijn dochters door.

5. Trees

Trees Niet meer actief

2500 iu per dag. In eerste instantie via de internist, maar nu koop ik het zelf. Dit is goedkoper dan de eigen bijdrage ;). Deze doseringen zijn niet bij de drogist te verkrijgen, maar wel overal op internet.

@Aloe. Volgens mij las ik ergens dat je nog borstvoeding geeft? In dat geval is een grote dosis vitamine D nog belangrijker, omdat je meer verbruikt.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Weleens je vitamine D laten testen? Er is een sterk verband tussen vitamine D-tekort en een winterdepressie.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Heel erg bedankt voor de tip. Ik sport momenteel behoorlijk fanatiek en ben zeker drie keer per week een zwetend ottertje ;).

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sorry, overbodig...

9. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yep en die slik ik in overvloed haha.....heb ook zo'n speciale lamp, slik geen pil (heeft ook invloed) en slik visolie maar helaas niets helpt.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Neem daarbij ook nog je verhoogde vitamine D inname. Zeer waarschijnlijk zit je dan toch met een behoorlijk magnesium tekort.. En dat kan weer effect hebben op je hormoonhuishouding.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bedankt voor je ervaring! Ik begrijp dat je het niet mooier kan maken, maar dat hoeft ook niet. Ik ben vanaf mijn 13e t/m mijn 23ste ernstig depressief geweest, heb AD'tjes geslikt, therapieën gevolgd en dergelijke en niets hielp. Totdat ik 'zomaar' met de anticonceptie ben gestopt en toen ging er een wereld voor mij open.

Als ik iets NIET wil, is het terugvallen in datzelfde patroon. Daar waak ik dus voor (en mijn omgeving met mij). Wanneer dat gebeurt stop ik er ook direct weer mee en zoek ik wel iets anders.

Persona lijkt me wel wat ja! Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden. Ook al ben ik een hormonaal raadsel en is er nog geen fatsoenlijke arts geweest die er iets over heeft durven zeggen (behalve dus de onvruchtbaarheid ;) zie banner).

En anders hebben we gewoon maar wat minder geslachtsgemeenschap en kopen we condooms van de Lidl :D ! Btw; is er een maximum aan kinderbijslag? (grapje, grapje).

12. Trees

Trees Niet meer actief

Wat naar. Ik wilde dat ik nog tips voor je had, maar helaas. Sterkte!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Welke magnesium van NOW heb je? Ik zie meerdere potjes/ doseringen op internet.

Ik ga dit direct bestellen. Ondanks dat ik mij best goed voel, zijn mijn hormonen weer helemaal aan de hobbel. Ik heb van de gynaecoloog al een kuur provera gekregen, waar ik afgelopen vrijdag mee had moeten beginnen. Nog meer hormonen en dat wil ik helemaal niet.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Er zit geen maximum aan de kinderbijslag, dus wat betreft zou ik zeker besparen op condooms :D.

We hebben trouwens iets gemeen. Net zoals jou kon ik ook geen kinderen krijgen. Doen we toch goed ;).

Wat is er trouwens mis met jou hypofyse? Hier werkt deze vermoedelijk ook niet optimaal, maar niemand heeft ooit kunnen uitleggen wat er niet goed aan werkt en hoe dat komt.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Goeie vraag...! Dat is dus dat wat ze mij niet kunnen vertellen. Bij mijn zus was de hypofyse leeg na haar 30ste (ik weet niet precies wanneer, maar wel veel te vroeg) en ging ze per direct de overgang in, omdat het niks meer deed. Verder krijg je dan ook direct diabetes en schildklierproblemen natuurlijk; want ook dat werkt op basis van bepaalde hormonen. Insuline maakte ze ook niet meer aan. Nou ja, PCOS hoort er ook bij, de hele rataplan.

Bij mijn vader idem (pcos niet natuurlijk) en hij is dood. Mijn zus is erg ziek... En ik dacht: ik wil dit ook laten testen, want dan wordt mij en mijn nageslacht misschien een hoop gedoe en ellende bespaart, maar het nadeel is dat artsen zoiets hebben van: je praat onzin want wij weten alles beter en hun Godcomplex zit een beetje in de weg van er-is-niets-aan-de-hand-op-dit-moment-dus-je-hebt-pech-wij-doen-niks gecombineerd met je-bloeduitslagen-zijn-goed-dus-je-bent-gewoon-dik-dikke.

Ik had zelfs jarenlang een diëtist, sportte (te)veel, slikte afslankpillen, at minder dan 1600 kcal per dag, wilde er alles aan doen om het overgewicht tegen te gaan... En dan nog te horen krijgen van een endocrinoloog van een bepaald ziekenhuis met hoog aanzien: je eet teveel, je neemt maar een maagverkleining en je gaat maar wat meer sporten, voor de rest is er niks aan de hand. Erg frustrerend. En nog heb ik last van het stigma 'je bent dik dus ook lui', en sinds ik mijn zoontje heb komt daarbij 'ik hoop dat je je zoontje niet vol propt'.

Wat er met die hypofyse is? Geen idee, maar van mij mag hij afnokken of normaal doen! :D

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik bestel meestal bij de vitaminstore; Now Magnesium Citrate 200 mg bestellen l Vitaminstore.nl

Jammergenoeg verkopen Etos en het Kruidvat geen goede magnesium en die zitten hier dichtbij. DA verkoopt wel citraat van Solgar, maar die is een stuk duurder.. Maargoed, gelukkig kunnen we online bestellen, heb je het binnen 2 dagen in huis;)

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik ben er hard over aan het denken om het te gaan proberen. Kan het echt geen kwaad? Met name de vitamine D? Ik heb wel ooit laten testen en toen werd mij ook geadviseerd om wat extra te nemen... heb je ook een link voor die vitamine D?
    liefs Pluisje

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn vader heeft overigens een vochtcyste naast zijn hypofyse, waardoor deze is verdrukt en dus "kapot" is. Diabetes krijg je niet direct hierdoor, maar wel een ernstig defect aan je hormoonhuishouding. De hypofyse stuurt ook je bijnieren aan en deze maken weer je stresshormoon aan. Als dit het allemaal niet meer doet, ontstaan er ernstige problemen. Hij slikt oa Thyrax (schildklier) en Cortison (stresshormoon). Het gevolg van zijn kapotte hypofyse is dat mijn vader de ziekte van Addison heeft gekregen. Een zeldzame ziekte, die absoluut niet onderschat moet worden. Helaas heeft het bij hem erg lang geduurt voordat ze de diagnose hebben gevonden, dokter na dokter, ziekenhuis na ziekenhuis en uiteindelijk wilden ze hem aan laten modderen. Ernstig ziek, sterk vermagerd, spieren begonnen te krimpen en ze deden helemaal niets:$, omdat ze het niet konden vinden. Nu is mijn vader godzijdank op 1 of andere manier terechtgekomen bij een internist die gespecialiceerd is in hormonen en deze man legde de vinger direct op de zere plek. Na diognose, juiste medicijnen ging mijn vader opknappen heen. Hij blijft ziek, zo simpel is het. Stuk is stuk en de hypofyse doet helemaal niets meer. In stress situaties moet hij altijd oppassen en zijn cortison ophogen, maar hij leeft!! En gezien zijn toestand toen, is dat een wonder..

Dus als er twijfel is over de werking van de hypofyse; Neem het serieus. 't Is maar een klein orgaantje, maar met oh zo'n belangrijke functie!!

19. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had ergens een stille hoop dat jij een arts zonder het Godcomplex had gevonden. Jammer deze blijven helaas erg schaars.

Ik heb inderdaad ook een schildklierprobleem met typische hypofyse-doet-raar-waardes. Daarbij opgeteld mijn 'progesteronprobleempje' tijdens zwangerschappen doet de endocrinoloog sterk vermoeden dat het een hypofyseding is. Op mijn vraag wat nu? Kreeg ik als antwoord, 'hoezo wat nu'? Uhm....

Weet jij of er verder nog iets aan valt te doen of te voorkomen dat het erger wordt?

Ik moet ook direct aan mijn eigen vader denken. Sinds tien jaar diabeet en inmiddels zo ernstig dat insuline spuiten niet meer voldoende werkt. Ook heeft hij schildklierproblemen. Het zal hier toch ook niet iets hypofyse-genetisch zijn?

Fijn zeg de vooroordelen die jij te verduren krijgt. Zeer opbeurend en motiverend. Heb jij ooit verder gedokterd? Er schijnt in Lelystad een hele goede internist /endocrinoloog te zijn, die verder kijkt dan zijn protocolletje lang is en vooral ook aandacht heeft voor vitamine en mineralentekorten. Ik denk er zelf wel serieus over na, maar ik weet niet of ik alweer toe ben aan ziekenhuisgeneuzel. Aan de andere kant heeft hij een wachtlijst van 9 maanden. Heb ik nog even....

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als ze je toen al adviseerden om extra te nemen, kan een dosis van 2000iu echt geen kwaad..

Deze heb ik; Bio-Vitamine D3 1000 IE Bestellen l Vitaminstore.nl

Overigens wel gewoon te koop bij Etos en Kruidvat..

Deel Deze Pagina