Hallo iedereen, Even een vraag, wellicht weet iemand het. Ik ben net pril zwanger na vorige maand een vroege MK. Ik heb gister getest op mijn NOD, dat is 10 Dagen na mijn eisprong. Een LF van 10 dagen dus, net voldoende. Nu is mijn dochtertje ook geboren vanuit die 10 dagen LF dus denk dat dat wel oke is. Het feit dat mijn LF 10 dagen is, geeft dat dan aan dat de innesteling gelukt is? Of heb ik een veeeeel grotere kans dat het nog misgaat dan iemand die op 14dpo zijn NOD heeft en dan positief test? Laatste vraag: heeft iemand een linkje naar die site waar per week de kans op mislukken wordt aangegeven? Als naslagwerk voor manlief. Google mij suf maar kan het niet vinden...
Hoe weet je dat je LF 10 dagen is als je zwanger bent? Gemiddeld is een LF 14 dagen. Een bevrucht eicel nestelt tussen de 5 en de 9 dagen in dus een LF van 10 dagen is niet raar.
Je weet niet hoe lang je lf is deze maand. Dat weet je als je al tijdje cyclus bij houdt van eisprong tot menstruatie. Dat je op dag 10 positieve test hebt zegt niet dat je lf ook maar 10 dagen is. Zo pril blijft het nog even spannend, hopelijk binnenkort echt genieten van de zwangerschap.
Ik heb ook een LF van 10dgn en testte op NOD ook positief, dit weet ik omdat vorige 2 maanden dat ik ovutesten heb gebruikt ik na 11dgn ongesteld werd. Dus lijkt mij niet dat ik nu ineens een lf van 14 gehad zou hebben... Maar wat ik geleerd/gehoord heb is dat als je een lf hebt van korter dan 10 dat het lastiger kan zijn omdat idd het eitje tussen 5 en 9dgn (gemiddeld!) innestelt. Er zijn natuurlijk meiden die op 14dpo was licht positief testen, maar dan is hun eitje waarschijnlijk later ingenesteld en die van jou misschien dus nu gewoon vroeg. Het feit dat je menstruatie iig uitblijft lijkt mij een goed teken.
Omdat ik hiervoor een koperspiraal had, altijd strakke cyclus van 25 dagen en altijd eisprong gevoel rond dag 14/15. Afgelopen maand ovulatietesten gedaan en toen ook dag 14 positief. Mijn NOD was gister, dus dan is mijn LF toch maar 10 dagen? Niet boosworden he dames, leg het mij vooral uit als ik verkeerd denk, ben geen pro :")
Ik weet niet of het kan maar ik geloof dat ik afgelopen zaterdag heel duidelijk de innesteling heb gevoeld: heb ongeveer 1 a 2 uur krampjes gehad en toen was het weer weg. Herkende het ook van vorige maand (vroege MK) maar toen duurde het langer.
Je denkt wel goed maar je weet het helaas niet als je zwanger bent. Voor hetzelfde geldt was je lf deze maand langer. De dames worden toch niet boos? Ik zie dat er in ieder geval niet aan af. Zolang je pas op 10 dpo zit blijft het zoiezo spannend of het goed gaat. Dat blijft het naar mijn idee altijd rond je nod.
Maar als elke maand je LF 10 dagen is, dan zou het toch wel heel raar zijn als het nu ineens 14 dagen zou zijn? Snap de benaming LF ook niet helemaal, want als je een innesteling hebt gehad is je LF dan voorbij? Want alleen na een innesteling produceer je toch HCG?
Je LF hoeft niet iedere maand hetzelfde te zijn, als die voorgaande maanden 10 dagen was hoeft het niet te betekenen dat dat deze maand ook zo is. Het wil ook niet zeggen dat iemand met een LF van 10 dagen minder kans heeft op een goede zwangerschap dan iemand met een LF van 14 dagen. Pas als je zeker weet dat je LF korter is dan 9 dagen kan het problemen gaan geven voor zwanger worden, maar zelfs dan kan je zwanger raken.