Onlangs al van alles laten checken. Schildklier was goed. Wel vitamine b12 en d aan de lage kant. Foliumzuur een tekort. Volgens huisarts kan ik daar geen klachten van hebben. Heb ook eigenlijk geen idee of dat invloed kan hebben op pms.
Er is ook een b12 facebookgroep. Heel veel info daar te vinden. Ik zou daar even gaan kijken. De waardes die onze reguliere zorg gebruikt liggen vaak anders dan de behoeftes van ons lijf. Beetje tekort kan voor jou dus resulteren in ‘heel veel te korf’-klachten.
Fijn dat je alles hebt laten checken (helaas wordt de schildklier nog wel eens overgeslagen). Ja, dat kan zeker. De schildklier is een klein, maar super belangrijk orgaan die hormonaal veel aanstuurt en regelt. Mijn jarenlange stemmingswisselingen (lees: sombere gevoelens) kwamen écht enkel en alleen doordat ik te weinig schildklierhormoon heb van mezelf. Ik hoop dat je de oorzaak vindt van je klachten!
Ik zit hier met tranen in mijn ogen! Ik wist dus niet dat er een pre menopauze was ... ben 44 en voel me zo begrepen met wat hier staat, dat ben ik! Ik ben bloed chagerijnig ben blij dat ik niet in de middeleeuwen leef want ik zou echt maandelijks iemand om zeep helpen. Ik ga er mee aan de slag ... ik ga mijn familie ontlasten met dit ... als ik weer redelijk in mijn vel zit kan dat alleen maar voordeel hebben! DANK
Ijzer was goed. Magnesium is niet geprikt. Omdat magnesiumtekort voor een groot gedeelte niet in het bloed te zien is? Huisarts vertelde zoiets.....