Hallo iedereen met pnd of met pnd gehad, Hoe is het nu met jullie? Het vorige onderwerp was gesloten en ik was benieuwd hoe het nu met jullie ging. Hier is het wel ok. Ik ben nu 10 mnd verder en weer aan het werk enzo. Voel me ook wel goed. Misschien ietsje labieler dan normaal zeker als het over mijn moeilijke tijd gaat. Maar ja de meeste moeders zijn wel een beetje labiel soms. Ik vroeg me af zijn er al mensen met plannen voor een 2e of niet? en hoe gaat dat? Nemen jullie nu wat voor zorg? Of zijn er mensen die ervaring hebben met een 2e na een pnd? en hoe is dat gegaan. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties, Groetjes Elba
hoi elba, weinig reakties nog hier gaat het de goede kant op, ook ik voel me af en toe nog niet top, met name rond de menstruatie. ik ben nog bezig met een hormoonbehandeling bij eileen engels. wel gaat het steeds beter, en misschien dat ik bijna mag gaan afbouwen. voor mijn gevoel bereik ik langzaam weer het normale niveau van voor de bevalling. het maakt me sterker te merken dat het beter gaat, maar elke terugval is wel weer een "dreun" om te verwerken. fijn dat het met jouw ook de goede kant op gaat, en dat je zelfs denkt aan een 2e!!! ik zelf ook, maar ben nog niet zwanger geworden. ik hoop dat mijn lichaam zelf aangeeft als de tijd rijp is. ... lieve groet.
Hallo allemaal, Leuk dat je een nieuw topic opent. Met mij gaat het redelijk. Ik heb na mijn bevalling ook een pnd gehad, medicijnen/therapie gehad en weer helemaal opgeknapt, mediciijnen dus afgebouwd. Wellicht iets te snel, want 3 maanden na het afbouwen ging het weer de verkeerde kant op. En ben ik toch maar weer met de ad begonnen en nu ben ik alweer een dikke 2 maanden verder en het gaat nu weer de goede kant op, maar het geeft een flinke dreun, dat het weer fout gegaan is. Ik snap het zelf ook niet.... Maar goed, nu moed houden dat het weer goed komt en wegblijft. Veel groetjes, twinsmam
Hoi Twinsmam en Flower, Goed om van jullie te horen! Ja, het is een best moeilijk herstel. Ik merk dat ook dat als het minder gaat het rauw op je dak komt. Dan denk je, dit had ik toch gehad. En Onee, niet weer. Ik moet zeggen dat ik me erg probeer te disciplineren en probeer te denken: Het komt goed. Wij zijn nog niet actief aan het proberen voor een tweede. Daar mag van mij nog wel wat tijd tussen zitten. Ik merk wel dat ik nu vaak minder stres aankan dan vroeger. Maar over het algemeen gaat het de goede kant op. Heb ook wel een beetje zin in de feest dagen. Ben nog wel eens bang dat ik geen goede moeder ben. Als mijn zoontje meer lacht naar andere dan naar mij. Of als ik dat gevoel heb. Heb wel veel met m'n psycholoog moeten uitzoeken en nog steeds ga ik naar haar toe een keer in de 3 a 4 weken. Ik merk wel dat als ik aan de bevalling denk dan ben ik echt nuts. Was zo'n nare ervaring. Hoe bevalt de behandeling van Eileen Engels? Zou je dat preventief aanraden mocht er een 2e komen? Ik vind het ook wel eens lastig met omgeving. Iedereen weet wel wat het ongeveer is maar weet toch niet van de hoed en de rand en soms zeggen mensen echt stomme dingen of behandelen ze je als een slappeling. Erg irritant. Hebben jullie dat ook? Groetjes Elba En twinsmam, keep it up, het weer nu zit niet erg mee. Wel goed dat je helemaal afgebouwd was. Dan weet je dat je het kan. Je krijgt vast meer ervaring, dan weet je hoe het moet en hoe het is. Lukt je uiteindelijk vast wel nog een keer. Hoe is het met de twins? Ik heb gehoort dat je met tweelingen meer kans hebt op pnd, omdat het veel zwaarder is. Fijne dagen