Bijna 4 maanden geleden ben ik bevallen van een mooie gezonde dochter. Helaas kwam mijn placenta na de bevalling niet los en heb ik een fluxus gehad. Omdat mijn baarmoeder niet meer samentrok heb ik vrij lang uitwendige baarmoedermassage gehad, daarna is tijdens een 2e ok een ballon ingebracht. Omdat ik er niets over kan vinden ben ik op zoek naar vrouwen die ook een dergelijke massage hebben gehad. Ik vraag me namelijk af hoe bij hen het herstel van met name de buik is gegaan. Mijn buikspieren zitten namelijk nog steeds niet op hun plek en ik zie eruit of ik nog steeds een maand of 5 zwanger ben.
Hey, Ik weet niet helemaal zeker of ik een baarmoedermassage gehad heb, maar ik heb wel een fluxus en een ballonkatheter gehad. Ik ben er op dat moment niet echt meer bij geweest, omdat ik behoorlijk high werd van het bloedverlies. Mijn placenta kwam overigens wel gewoon los en was helemaal heel. Waarom ik zoveel bloed ben verloren, kon niemand mij vertellen. Wat bedoel je precies met je buik? Bij mij zit namelijk alles ook nog los (11 maand geleden...), maar dit komt ook met name door de enorme hoeveelheid straie die ik heb, het is dus ook vooral los vel.
Mijn baarmoeder trok niet meer samen en om dit te stimuleren hebben ze een lange tijd kei hard op mijn buik geduwd (noemen ze massage), mijn buik is ook lange tijd helemaal gekneusd geweest en bont en blauw. Met los bedoel ik dat mijn buikspieren nog steeds niet op zijn plek zitten, volgens de huisarts zijn de kapsels om de spieren heen beschadigd, en de vorm van mijn buik dus nog steeds die van een zwangere buik is.
Hmm bij mij hebben ze ook flink op mijn buik zitten porren (baarmoeder kromp op zich wel maar bleef zonder massage niet gekrompen, het was gelukkig met alleen medicijnen op te lossen) en behalve een paar dagen een beurse plek heb ik er niks aan overgehouden, mijn buik is weer als voorheen, maar dat was al niet plat Als de kapsels beschadigd zijn dan zijn ze volgens mij wel heel flink tekeer gegaan zeg!
Ik lag al aan het infuus met medicatie om de placenta op te wekken omdat bij de vorige bevalling de placenta ook niet los kwam. Echter ze konden niet zo veel op mijn buik duwen want dan gutste het bloed er uit. Ze hebben nog een sluitlaken geprobeerd maar na een half uurtje is de gyn. van huis geroepen voor een spoed OK met bloedtransfusie. Mijn buik was niet blauw en niet gekneusd. Ook was ik bijna alle kilo's direct na de bevalling kwijt en mijn buik was direct weg.
Bedankt voor jullie reacties. Begin nu toch het idee te krijgen dat er dus bij mij veel te lomp gehandeld is.......Vooral ook omdat de gyn bij de nacontrole niet eens naar mijn buik wilde kijken en net deed of hij mij niet herkende. Dit terwijl hij bij mij 2 OK's heeft gedaan die nacht en een aantal dagen later aan mijn bed is geweest in het ziekenhuis. Toen vertelde hij me dat het toch wel erg zeldzaam is wat ik heb gehad en dat hij dat ook niet vaak meemaakte. Erg vervelend dus allemaal, ben nu ook overgestapt naar een ander ziekenhuis.
Ik heb inderdaad een baarmoedermassage gehad, als je het zo verteld. Waarschijnlijk niet te lang, want bij elke na-wee (die had ik heel heftig, omdat de bevalling is ingeleid en maar 3 uurtjes duurde), spoot het bloed eruit. Kun je niet nog eens met je gyn (en anders een andere uit hetzelfde ziekenhuis!!) hierover praten?
Ik moet in januari terug naar de (nieuwe) gyn en ga het er dan ook met haar over hebben. Maar omdat ik er erg weinig over kan vinden was/ben ik erg benieuwd naar hoe anderen dit ervaren hebben en hoe bij hen het herstel gaat, dan heb ik ook iets te zeggen bij de gyn. Ik houd ook nog steeds erg veel vocht vast en ben nog steeds heel erg moe. Moet ook terug naar de cardioloog (verloor zoveel bloed dat mijn hart er bijna mee stopte, kreeg hartritmestoornissen) in januari dus kan dat mooi in een moeite door:x.
Heb ook een uitwendige baarmoedermassage gehad en de tranen stonden letterlijk in mijn ogen en was ook ontzettend aan het jammeren terwijl ik dat tijdens de bevalling zelf niet eens had. Ze zette echt al haar gewicht erop en had ook lang blauwe plekken, maar dat is gelukkig daarna helemaal goed gekomen. Het ging trouwens niet om de placenta maar om stolsels, die kwamen er de volgende dag uit toen ik opstond om te gaan douchen (zo groot al 2 sinaasappels).