Hallo ik heb een vraagje, want snap niet hoe het zit. Ik heb mij ziekgemeld bij het UWV vanaf 3 december (aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof). Dit omdat ik last heb van een Postnatale depressie. Nu krijg ik ook maar 70% van mijn uitkering omdat ik volgens de verzekeringsarts NIET ziek ben als gevolge van de zwangerschap op bevalling, wat in mijn ogen een Postnatale depressie wel is, maar dat terzijde. Nu is tijdens dat gesprek besproken dat de arts maar max. 3 maanden mocht geven voor de klachten die ik heb, dus heb een papiertje ondertekend dat ik 31maart 2012 weer arbeidsgeschikt ben, maar wat als ik dat nu nog niet ben? Ik wil wel echt heel graag weer werken, maar ik heb vooralsnog niet het idee dat ik het dusdanig onder controle heb om weer te kunnen werken. ALS het rond die periode nog niet goed genoeg met mij gaat, wat zou ik dan moeten doen? M.v.g. Denise
Beste Dnze22, Je hebt met de verzekeringsarts afgesproken dat je per 31-03-12 weer hersteld bent. Ben je op deze datum nog niet hersteld en in staat om te gaan werken? Dan neem je voor overleg contact op met de verzekeringsarts. Je kunt dit doen via UWV telefoon 0900-9294. De arts overlegt met jou of de ziekmelding gehandhaafd blijft. Is dit niet het geval dan kom je misschien in aanmerking voor een WW-uitkering. Je overlegt dan met de werkcoach wat een voor jou passende sollicitatieplicht en vacatures zijn. Actuele informatie over het recht op WW-uitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare