Herstellen van hellp en warmte

Discussion in 'Na de bevalling' started by Ritah, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ritah

Ritah Lid

Sep 4, 2012
    27
    3
    3
    Female
    Ik werk in de kinderopvang.
    Hoihoi,

In april is ons zoontje met 29 weken doormiddel van een spoed keizersnede ter wereld gekomen omdat ik het hellpsyndro had.
    Gelukkig is hij inmiddels 4 weken thuis.

Ik ben het een en ander op gaan zoeken over het herstel van hellp, en kwam dingen tegen die herkenbaar waren zoals de vermoeidheid, maar ik heb zelf ergens last van wat ik zo niet terug kon vinden. En ik weet dus ook niet of het met de hellp te maken heeft.

Namelijk na mijn bevalling heb ik het heel snel heet. Ik zweet bij de minste geringste dingen. Dit vind ik zelf behoorlijk voor schut en vervelend want soms is het zo erg dat ik echt mijn kleding moet wisselen.
    Nu met het warme weer is het voor mij helemaal niet te doen. Naar de wc lopen is al zo'n grote inspanning, het zweet gutst over mijn rug, ik wordt duizelig en als ik niet optijd ga zitten/liggen val ik flauw.
    Ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit herkennen.

Mijn man moet morgen weer gaan werken. Zie er heel erg tegen op omdat de zorg voor onze zoon alleen al erg zwaar voor mij is. Het huishouden blijft dan sowieso liggen, maar nu met dit weer is het nog zwaarder.

2. joeke

joeke Lid

May 25, 2008
    85
    0
    0
    limburg
    heeft dat niet te maken met je hormonen?
    Ikzelf heb dan wel geen hellp gehad, maar na mijn vorige bevalling had ik met grote regelmaat last van opvliegers. Dan helpt de warmte inderdaad niet. Dit ging over na een maand of 8 denk ik. Geef het de tijd...

3. Ritah

Ritah Lid

Sep 4, 2012
    27
    3
    3
    Female
    Ik werk in de kinderopvang.
    Hoort flauw vallen en zwarte vlekjes zien ook bij hormonen dan?

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Gebruik je nog medicatie?

Ik (heb) had mega veel en zware medicatie. Toen mijn dochter mee naar huis mocht, crashte mijn bloeddruk. Ik moest toen opnieuw ingeregeld worden. Nu stijgt mijn bloeddruk juist weer door de warmte.

Share This Page