geen vruchtbaar slijm met puregon of clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aap, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aap

Aap Lid

18 apr 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zal even kort mijn achtergrond schetsen:
    Ik probeer nu al bijna 2 jaar zwanger te worden. Eerst een jaar geprobeerd met mijn natuurlijke cylussen, maar die waren erg onregelmatig (Varierend van 26-70 dgn). Dit bleek te komen doordat ik PCO heb. In juni 2011 ben ik daarom gestart met clomid 100 mg (50 mg sloeg niet aan). Dat werkte goed, want ik kreeg eisprongen, maar ik werd helaas niet zwanger. Na 6 cyclussen met clomid (waarvan een aantal met clomid + pregnyl omdat mn follikels pas uit zichzelf sprongen bij >30 mm) heb ik een laproscopie gehad om mn eileiders te checken. Die waren helemaal goed en dat betekende groen lciht om te starten met puregon. Nu heb ik net mijn eerste eisprong met purgeon + pregnyl gehad (woensdag was eisprong)

Nou is het mij opgevallen dat ik ALTIJD 2 of 3 dagen vruchtbaar slijm had - echt duidelijk van dat doorzichtige rekbare eiwitachtige - in mijn natuurlijk cyclussen (zowel in t eerste jaar als in de ronde van mn laproscopie toen ik geen meds mocht gebruiken), maar niet in de cyclussen met clomid. De gyneacoloog dacht dat dit 1 van de redenen kon zijn dat ik niet zwanger werd met clomid terwijl ik toch mooie eisprongen mee had; dat het eitje wel sprong, maar dat het zaad er niet goed bij kwam ivm geen vruchtbaar cervixslijm.

Volgens de gyneacoloog is dit typisch een bijwerking van clomid en treed dit niet op bij puregon. Echter, in mijn eerste ronde met puregon heb ik nu ook 0,0 vruchtbaar slijm gehad!! Zijn er dames die dit herkennen? Of wat is jullie ervaring hiermee? En moet ik me hier zorgen over maken?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

2. Aap

Aap Lid

18 apr 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    *bump*

3. Aap

Aap Lid

18 apr 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand die ervaring heeft met Puregon en Clomid en juist wel of geen vruchtbaar slijm had met (een van) beiden? :(

4. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Hoi aap, ik heb veel ervaring met clomid en had altijd rond de eisprong draderig slijm.
    Succes, geduld met clomid.. Ik 2x zwanger ronde 5 met clomid.

Gr, Themar

5. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou is mijn vruchtbaar slijm niet bepaald vruchtbaar (vijandig baarmoederslijm) dus daar kan ik weinig over zeggen. Het verschill bij mij tussen clomid en puregon is dat ik bij clomid een heel dun laagje in mijn baarmoeder had en deze bij puregon weer beter opgebouwd werd.

Wat er uit komt schijnt overigens geen graadmeter te zijn voor jouw vruchtbaarheid (als in makkelijk of moeilijk zwanger worden bedoel ik dan)

Deel Deze Pagina