Hey dames, Ik heb zojuist ruim een half uur met PNO aan de lijn gehangen. Na een paar keer in de wacht gezet te zijn kwam het antwoord dat tese, ivf 1, 2, 3 en 4 100% van het NL tarief wordt vergoed in België. Iemand hier ervaringsdeskundige hiermee? In de voorwaarden van het Compleet Pakket staat toch echt het volgende bij geplande zorg in het buitenland: 'Vergoeding tot maximaal tweemaal het in Nederland geldende wettelijke of marktconforme tarief (inclusief de vergoeding uit de basisverzekering)' Het meisje aan de telefoon vertelde mij dat dit alleen betrekking had op de behandelingen uit de aanvullende verzekering. Maar dit is toch raar gezien de tekst '(inclusief de vergoeding uit de basisverzekering)' Ze heeft me twee keer in de wacht gezet om met andere afdelingen te praten hierover. Dus ik ben op zoek naar meiden die wellicht met iemand van PNO hebben gesproken die er meer van af wist of zelf ervaringsdeskundige zijn m.b.t. vergoedingen. Dankjulliewel!
als je alleen een basis verzekering daar hebt krijg je idd maar 1x 100% vergoed.. heb je ook een aanvullende(mag de goedkoopste zelfs zijn) dan krijg je nog eens 1x 100% vanuit de aanvullende.. je krijgt dus geen 200% 2x nl tarief als je geen aanvullende verzekering bij PNO hebt dan krijg je dus maar standaard 100% vanuit de basis Maar als je goed kijkt bij het vergoedingen overzicht staat het er ook heel duidelijk!! vanuit de basis: Maximaal het in Nederland geldende wettelijke of marktconforme tarief (dit is dus de eerste 100%) vanuit de aanvullende : 100%, voor zover de kosten de Nederlandse tarieven overstijgen. Buiten EU-/EERof Verdragsland: Vergoeding tot maximaal tweemaal het in Nederland geldende wettelijke of marktconforme tarief. De vergoeding uit de Basisverzekering maakt hier onderdeel van uit. Dus in totaal 200%
Dank alvast voor jullie reacties. Ja raar he? Ik heb ook duidelijk meerdere keren het aanvullende Compleet pakket laten vallen. En toch zo duidelijk mogelijk gevraagd. Gewoon letterlijk en op zijn simpelst zeg maar. Ik spelde nog net niet de letters. Dus volgens jullie zou je dan toch die 200% vergoed krijgen? Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Dit dacht ik dus ook te lezen in de voorwaarden. Of zouden ze me gewoon dit praatje hebben verkocht omdat ze bang zijn niks aan ons te kunnen verdienen?
bij de duurste aanvullende krijg je een 4e IVF/ICSI poging.. die 4e extra krijg je bij de andere 3 aanvullende niet! de 100% uit de aanvullende boven op de 100% vanuit de basis gaat al op bij de goedkoopste aanvullende verzekering Dit is als je de behandeling in het buitenland doet!!
Ja, dat is inderdaad bij alle aanvullende verzekeringen hetzelfde en die 4e poging heb ik toch niet nodig, dus dan zou ik genoeg hebben aan het eerste aanvullende pakket in feite. Denk dat het toch CZ gaat worden, die zijn wat betreft communicatie echt super, evenals UZ Gent. Dus ik denk dat ik PNO gewoon links laat liggen, heb niet echt zin in dat soort gedoe.
200%, en dat heb ik zwart op wit staan Alle DD-meiden hebben het afgelopen jaar overigens ook altijd 200% gekregen en de voorwaarden op dat gebied zijn niet gewijzigd.
Shaddixx dankjewel! Ik had inderdaad al gezien dat de voorwaarden gelijk zijn gebleven. Raar verhaal aan de telefoon. Ik heb gisteren nog contact gehad met Brussel over wachttijden en die blijken toch veel langer te zijn dan eerst aan de telefoon werd gezegd. Dus ik heb Gent hierover ook nog even gemaild om te vragen of de wachttijden daar wel nog kloppen met wat ze eerder hebben gezegd. Als dat nog steeds max. 2 maanden is, dan denk ik wel dat onze keuze toch snel gemaakt is richting Gent. Zeker afgaande op de fijne behandeling van CZ, het niet voor hoeven te schieten van geld en toch ook de goede verhalen over Gent overal. Dus dan heb ik PNO niet nodig gelukkig. Bedankt voor alle reacties!