Vanwege bekkenklachten heb ik nu tijdens de zwangerschap nauwelijks sex. Aan de ene kant mis ik het niet omdat m'n hoofd er niet naar staat, aan de andere kant mis ik het enorm. Heb nu het idee om na de bevalling de schade in te halen. Echter ik bedacht me vanochtend (zeg maar vannacht toen ik niet kon slapen ) dat er gewoon een heel kind uit moet en dat dat best wel heavy is. Vroeg me ineens af hoe snel je dan weer zin in sex hebt en of je de 1e keer niet heel erg bang bent dat het pijn gaat doen. Graag jullie ervaringen.
Wij hebben het alweer gedaan hoor Na 3 en een halve week had ik nergens geen last meer van, geen bloedingen, geen pijn. Dus je merkt het vanzelf
De verloskundige is gister voor de laatste keer op controle geweest en begon ook over anticonceptie...nou mijn hoofd staat er nog niet naar hahaha. Heb last van mijn knip en moet er niet aan denken om oooooit nog seks te hebben Ik weet wel dat dat weer komt hoor, ben nu net 9 dagen mama dus alles is nog heel gevoelig maar zodra dat weer genezen is en ik niet meer vloei dan zal het niet meer lang duren denk ik
Nu, 1,5 week na de bevalling, begin ik wel weer zin in te krijgen. Het vloeien is bijna over, en mijn hechtingen voel ik niet. Vind het wel en beetje eng .
1,5 week?? dat klinkt hoopvol! hier met pijn en moeite vanwege de bekkenklachten, maar het lukt nog wel. ik hoop echt dat het na de bevalling ook snel weer zal gaan.
Het wordt aangeraden om 6 weken te wachten, wegens mogelijk infectiegevaar. Je baarmoeder is namelijk wel herstellend.
Ik wilde even reageren hier Zelf ben ik kraamverzorgende, en adviseer altijd zodra het vloeien gestopt is en de hechtingen genezen zijn.. Dus de meeste vrouwen wachten idd tot na de 6 weken omdat de hechtingen dan bijna altijd zijn genezen. Maar vooral, als je er zelf klaar voor bent, lekker doen Liefs
Wij hadden 2 weken na de bevalling alweer sex (ik heb ook maar 1 week gevloeid en ik had ook geen knip of hechtingen). Over de pijn heb ik niet echt nagedacht. Ik had zin en mijn vriend had zin, dus hebben we het gewoon gedaan. En ik had nergens last van.
10 weken. Ik wilde eerst even helemaal mezelf weer worden. Wij hadden tijdens de zwangerschap ook bijna geen seks. Na 10 weken weer voorzichtig geprobeerd en het is beter dan ooit. Echt een dikke 10! Dus gewoon rustig kijken wanneer jij er weer aan toe bent.
Mijn eerste keer na de bevalling was 3 weken later. Ik was doodsbang dat hij er niets van zou voelen, omdat er toch een heel kind uitgekomen is Uiteindelijk bleek het juist strakker te voelen dan voorheen (hechtinkje teveel? ) Ik vond het begin even pijnlijk, maar daarna niet meer. Nu heb ik bij het 'binnenkomen' nog steeds eventjes last van het littekenweefsel, maar dat is bijna meteen weer weg Succes!
wij anderhalve week toen het vloeien weg was weer was wel even raar voor mijn gevoel dan maar dat wende snel
hey, Na 10 dagen, bij eerste en laatste kindje, vloeide niet meer.. ging prima, zonder pijn.. Maar ik heb bij beide geen knip of scheur gehad.. dat scheelt ook wel denk ik.. Mn middelste kindje is met ks geboren, maar toen ik weer na 10 dagen.. succes! liefs loekie